Noen flere som har mistet tidligere, hva kan vi kreve av oppfølgin?

guessme

Flørter med forumet
Har mistet to ganger før. I uke 8 og uke 17. Denne gangen skal jeg kreve tett oppfølgning, noen fler med denne triste erfaringen her som vet hva jeg kan kreve av oppfølging?
 
jeg mistet 2 gutter i uke 22 og hatt en SA i uke 5

jeg kontakter jordmor selv og får lage en oppfølgingsplan med henne, for jeg skal ha tett oppfølging..
men har funnet ut at ikke alle leger som skjønner at det er en stor påkjenning å være gravid igjen etter å ha mistet, jeg tør ikke jobbe..blir stressa av bare tanken..men legen viser ikke forståelse for det egentlig..
så man må stå på sitt, gjør det du synes er best for å få deg til å slappe mest mulig av, ikke gi deg,
gå etter magefølelsen...
leger vet ikke alt! det vet jeg alt om..
lykke til håper det går rett vei for deg
 
Jeg mistet i uke 7 i oktober og fikk ikke spesielt ekstra oppfølgning denne gangen. Bestilte selv time for privat UL hos Volvat.
 
jeg mistet 2 gutter i uke 22 og hatt en SA i uke 5

jeg kontakter jordmor selv og får lage en oppfølgingsplan med henne, for jeg skal ha tett oppfølging..
men har funnet ut at ikke alle leger som skjønner at det er en stor påkjenning å være gravid igjen etter å ha mistet, jeg tør ikke jobbe..blir stressa av bare tanken..men legen viser ikke forståelse for det egentlig..
så man må stå på sitt, gjør det du synes er best for å få deg til å slappe mest mulig av, ikke gi deg,
gå etter magefølelsen...
leger vet ikke alt! det vet jeg alt om..
lykke til håper det går rett vei for deg
Håper og tror det er forskjell på noen som har én tidlig SA (før uke 12) og noen som føder så sent som deg, eller evt opplever gjentatte tidlige SA'er <3

Selv om det kan være vondt nok å miste tidlig (ettersom gleden og drømmene starter i det man sitter dere med positiv test), så synes jeg det er forferdelig å høre at noen som opplever abort gjentatte ganger, eller de som har født døde, ordentlige babyer, ikke møter full støtte og forståelse i helsevesenet uansett hvordan de måtte ha det eller hva de har behov for av sykemelding og ekstra kontroller, ultralyder og lytting på hjertet med doppler <3

Jeg har selv hatt én SA i uke 6, men forventet meg ingen ekstra oppfølging av den grunn. Det er vel relativt vanlig å oppleve en SA i tiden før hjertet har begynt å slå og er jo bare naturens måte og rydde opp på, selv om det var forferdelig trist.... Men hadde jeg hatt 3 - 4 spontanaborter på rad, så hadde jeg vel krevd å få noen svar.

Men når det gjelder svangerskap, så tror jeg hver og en må kjenne på selv hva de trenger. Er man konstant redd og usikkert og bekymrer seg, så er jo ikke det godt for den psykiske helsen uansett om man aldri har mistet...

Men man må være forberedt på at i møte med noen leger og jordmødre, må man kjempe for å bli hørt eller få det man trenger. Og jeg har erfart at det er lettere å få gehør hos jordmor enn hos lege, og lettere hos litt eldre kvinnelige leger enn mannlige leger. De verste synes jeg er unge, kvinnelige leger med "flink pike syndromet", for de er så himla nøye på å gjøre alt etter boka og spare på ressursene, slik de har lært på skolen...
 
Back
Topp