Noen erfaringer om hvor lang tid det tar før de tar utskrapning/evt piller

Jeg fikk sykemelding for kun første dag med cytotec jeg. På ahus. Dagen etter jeg satt pillene måtte jeg på jobb.

Jeg fikk sykemelding to dager i forbindelse med utskraping. Det var bare én av en rekke ting jeg reagerte på da jeg var på sykehuset. Sendte skriftlig klage på mail et par dager senere. Fikk telefon fra avdelingsoverlegen dagen etter, med beklagelse om at det ikke var meningen det skulle være sånn, time til samtale, 2 ukers sykemelding og plan for oppfølging i neste svangerskap... Tror det hjelper å si fra. Alt kan ikke behandles kategorisk.
 
Jeg fikk sykemelding to dager i forbindelse med utskraping. Det var bare én av en rekke ting jeg reagerte på da jeg var på sykehuset. Sendte skriftlig klage på mail et par dager senere. Fikk telefon fra avdelingsoverlegen dagen etter, med beklagelse om at det ikke var meningen det skulle være sånn, time til samtale, 2 ukers sykemelding og plan for oppfølging i neste svangerskap... Tror det hjelper å si fra. Alt kan ikke behandles kategorisk.

Bra du sier ifra!
 
Bra du sier ifra!

Vet bare at jeg selv blir glad for tilbakemeldinger på hvordan jeg møter folk i min jobb. Og hvis noen føler seg dårlig behandlet, vil jeg gjerne få sjansen til å rette det opp, eller i det minste prøve å forbedre meg til neste møte. Hvis ingen sier fra, blir ingenting forandret...
 
❤️Hvordan taklet du det?

Det var veldig tøft. Både fordi jeg fortsatt blødde like mye som dag 1, og derfor måtte konstant på toalettet å blø ut store klumper. Men og det psykiske ikke minst. Skjer det igken kommer jeg til å be om minimum en uke.
 
Det var veldig tøft. Både fordi jeg fortsatt blødde like mye som dag 1, og derfor måtte konstant på toalettet å blø ut store klumper. Men og det psykiske ikke minst. Skjer det igken kommer jeg til å be om minimum en uke.
Ikke bra, klem til deg❤️
Det er ikke forsvarlig og gi en dag etter en behandling med cytotec. En uke er og i minste laget har jeg erfart, er jo da midt i sorgen( jeg var det) .
 
Det var veldig tøft. Både fordi jeg fortsatt blødde like mye som dag 1, og derfor måtte konstant på toalettet å blø ut store klumper. Men og det psykiske ikke minst. Skjer det igken kommer jeg til å be om minimum en uke.

Himmel og hav. Det høres helt forferdelig ut! Ikke finn deg i noe sånt hvis det (måtte gudene forby) skulle skje igjen... *streng pekefinger* [emoji1312].
 
Livmorhalsen mykes opp, ja. Jeg nektet likevel. Leste at det ikke var nødvendig når man hadde født før, og det kunne de ikke si imot. Satser på det går fint og ukomplisert for seg. [emoji173]️
Det visste jeg ikke.

Jeg kommer til å nekte å gå gjennom medisinsk abort igjen, ihvertfall hvis det da er et foster der. Var tøft nok når det bare var alt det andre som skulle ut...
Fikk SM fra fastlegen. Fikk med Cytotec og smertestillende fra gyn.
 
Det var veldig tøft. Både fordi jeg fortsatt blødde like mye som dag 1, og derfor måtte konstant på toalettet å blø ut store klumper. Men og det psykiske ikke minst. Skjer det igken kommer jeg til å be om minimum en uke.
Umenneskelig å måtte på jobb dagen etter. Det kan jo fort da flere dager/uke å bli fysisk ferdig med aborten...
 
Lykke til, Bluebell.
Leit dere må gjennom dette.
 
Jeg var på UL på fredag pga en dårlig følelse. Skulle vært 10+0 da, men bilde viste ikke mer enn 4 - 5 uker.
Ble sendt henvisning til sykehus, etter litt masing har jeg fått time i morgen, MEN hun sa at det var bare en undersøkelse og at det mest sannsynlig ville bli satt opp en time senere denne uken evt neste uke for å ta en utskrapning.

Noen erfaringer med at det skal ta så lang tid?

Har på en god måte akseptert at det har skjedd, men sliter litt med tanken på at det ligger et dødt "foster" inni der,som har vært dødt i 5-6 uker.. og at ikke de gjør noe med det med det samme, men lar det gå enda en uke..

Fikk på en måte beskjeden at dette ikke var en hastesak.. noe det kanskje ikke er, men for meg haster det veldig med å få det i orden igjen:(
Hvordan går det med deg? Tenker på deg ❤️
 
Hvordan går det med deg? Tenker på deg ❤️

Heisann :) Det går faktisk veldig bra. Var veldig godt å få det overstått på torsdag. Både kropp, hode og humør har spilt på samme lag, slik at jeg klarte å nullstille meg og få det litt på avstand. Klar for å nyte juletia som kommer og ikke minst prøve på nytt når den tia kommer :love2
 
Heisann :) Det går faktisk veldig bra. Var veldig godt å få det overstått på torsdag. Både kropp, hode og humør har spilt på samme lag, slik at jeg klarte å nullstille meg og få det litt på avstand. Klar for å nyte juletia som kommer og ikke minst prøve på nytt når den tia kommer :love2
Så godt å høre fra deg og at det går bra❤️
Blir spennende å prøve på nytt, vi begynner prøving i desember. Kos deg i jula og lykke til med prøvingen
 
Heisann :) Det går faktisk veldig bra. Var veldig godt å få det overstått på torsdag. Både kropp, hode og humør har spilt på samme lag, slik at jeg klarte å nullstille meg og få det litt på avstand. Klar for å nyte juletia som kommer og ikke minst prøve på nytt når den tia kommer :love2
Godt å høre[emoji173]
 
Heisann :) Det går faktisk veldig bra. Var veldig godt å få det overstått på torsdag. Både kropp, hode og humør har spilt på samme lag, slik at jeg klarte å nullstille meg og få det litt på avstand. Klar for å nyte juletia som kommer og ikke minst prøve på nytt når den tia kommer :love2

Det var veldig godt å høre! Ønsker deg masse lykke til [emoji1303][emoji173]️
 
Back
Topp