Noen erfaring med konisering?

PrøverLykken

Flørter med forumet
Jeg fikk idag vite jeg har CIN 3 og må derfor ta noe som heter konisering.
Noen som har erfaring med det?

Blir man sykemeldt?
Er det mye smerter etterpå?
 
Jeg fikk idag vite jeg har CIN 3 og må derfor ta noe som heter konisering.
Noen som har erfaring med det?

Blir man sykemeldt?
Er det mye smerter etterpå?


Hei, jeg har hatt konisering av samme årsak som deg. Jeg har en jobb som er litt stillesittende og ble derfor ikke sykemeldt. Greit å være hjemme etter at du har fått det gjort ut dagen. Kan være at man vil være litt uggen ett par dager, men der går så fint så. Det er et lite inngrep. Litt større enn når de tar celleprøve. Det går veldig fort over. Lykke til! Og vær nøye med å ta en celleprøve i året etterpå slik at du er sikker på at det ikke er noe tilbakevendende problem.
 
Jeg fikk idag vite jeg har CIN 3 og må derfor ta noe som heter konisering.
Noen som har erfaring med det?

Blir man sykemeldt?
Er det mye smerter etterpå?

Jeg ble selv konisert i går[emoji4] Gikk over all forventning, har ingen smerter, ikke noe blødning, antar at det er veldig individuelt fra person til person, men uansett det var ikke skremmende i det hele tatt. Jeg fikk lett narkose under inngrepet så merket ingenting, du kan sikkert høre med de som skal behandle deg om du kan få lett narkose dersom du ønsker det. Jeg syns i hvert fall det var veldig greit[emoji4]
 
Jeg fikk idag vite jeg har CIN 3 og må derfor ta noe som heter konisering.
Noen som har erfaring med det?

Blir man sykemeldt?
Er det mye smerter etterpå?

Jeg ble konisert april 2015. Var da i permisjon , men ble sykmeldt da jeg ikke kunne løfte.

Jeg var i narkose, men vet det er mer vanlig med lokalbedøvelse.

Hadde en del komplikasjoner etter koniseringen, da blødningen ikke stanset. Etter 4 uker måtte jeg inn pga lav HB og besvimelser. Fåtte "svi" såret igjen, og fikk noen tabl som skulle redusere blødningen. Gikk heldigvis over etter dette. Hadde lite smerter, mindre enn forventet. Men var ganske ekkelt å ta ut "bandasjen" de hadde puttet opp i der.... men altså, ikke smerter :)

Har fjernet en stor del av lismorhalsen, så var usikker på om jeg ville klare å bli gravid igjen. Er nå gravid i uke 10, men opplevd mye småblødninger. Er usikker på årsak, men har hatt lett for å blø fra lovmorhalsen etter koniseringen.

Greit å forhøre seg om prosedyrer og rutiner ved en evt graviditet etter konisering da det er høyere risiko for senabort og prematurfødsel. Jeg skal inn i uke 16 for å måle livmorhals og for en vurdering om det skal settes et strikk rundt livsmorhalsen.

Lykke til med operasjon :)
 
Jeg hadde lokalbedøvelse og det var helt smertefritt. Blødde veldig lite og hadde ingen komplikasjoner. Ble sykemeldt en uke pga jeg hadde en fysisk krevende jobb med mye løfting..
 
Gikk helt uten problemer, fikk ikke noen komplikasjoner eller spesielt mye blødning. Var tilbake på jobb samme dag (kontorjobb)
 
Back
Topp