Noen babyer som har flere enn 8 tenner

Havfruen_87

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Snuppa mi har 8 tenner nå (10 mnd), så sier mora mi at babyer får max 8 tenner før de fyller 1 år. Det tror jeg ikke på for der virker som om det er flere tenner som vil poppe ut i nærmeste fremtid her.
Men er det noen av kidsa her som har flere enn åtte?
 
Mini på 10 mnd har 8 tenner, 4 oppe, og nede. Men mener jeg har støtt på babyer med 9 tenner hvertfall.
 
M har 5 tenner nå og tror det er en til på vei, han er 1 år nå straks men føler alle babyene jeg har møtt har mye flere tenner enn han [emoji4] Er nok helt normalt [emoji4]
 
Haha,min jente har to tenner ;) hun fikk ikke før hun var litt over 8mnd (10mnd nå), så hun er litt treg med de ;) det er så forskjellig fra unge til unge,tenker jeg :happy:
 
Dei neste som kjem etter dei åtte første er vel dei som heiter 1-årsjekslar, trur dei pleier å komme ein gong mellom 12 og 18 mnd. Men tenner, som alt anna, er jo veldig individuelt. Her er tassen 10 mnd og har 4 tenner, men ser dei to neste oppe. Søstera fekk første tann ved 10,5 mnd.
 
Min på 10 mnd har 9 tenner, og tror jeg ser den 10. 4 oppe og 4 nede midt på og de to siste er jeksler.
 
Takk for svar! Virker som de fleste har åtte eller færre, men dette er veldig individuelt som med alt annet :)
 
Her har det vært 2 siden desember og tviler på at vi rekker 8 stk før året :)
 
Her har hun 5 tenner, 3 nede og 2 oppe. Storebror hadde flere tenner når han var på samme alder men så fikk han også tenner når han var 4 mnd og hun her var 6 når de første kom. Husker ikke om han hadde mer en 8 før han var 1 år :)
 
Her har L fått 4 oppe og 2 nede. Han blir 1 år 15 april. Tror ej de kommer fler för han blir 1 år
 
Her poppa det plutselig ut to til, så no har han fire oppe og to nede (men det er nok til til på veg nede, ser det ut som). Trur ikkje vi rekk meir enn 8 til bursdagen uansett.
 
Vi var forresten med søskenbarnet til N forrige veke og ho har skikkelig mange tenner, nesten så det ser rart ut! 16 mnd, 16 tenner. Anar ikkje kor mange ho hadde ved 1 år.
 
Her har hun 4 oppe og to nede :) Venter spent på resten nede [emoji23]
 
Back
Topp