Vegen mot våre små ♥️

Er ikke lakris potensielt skadelig/farlig i svangerskapet? :wideyed:
Finland forsket på dette [emoji4]
"I studien definerte forskerne stort inntak som 500 milligram glycyrrhizin eller mer i uken, noe som i gjennomsnitt tilsvarer en kvart kilo lakris i uken. Glycyrrhizin er det naturlige søtstoffet i lakris."

Og en pose salte fisker på 1 1/2 uke går bra [emoji4]
 
Finland forsket på dette [emoji4]
"I studien definerte forskerne stort inntak som 500 milligram glycyrrhizin eller mer i uken, noe som i gjennomsnitt tilsvarer en kvart kilo lakris i uken. Glycyrrhizin er det naturlige søtstoffet i lakris."

Og en pose salte fisker på 1 1/2 uke går bra [emoji4]
Okei, takk for info :) Oppløftende å høre at jeg slipper å kutte lakrisen helt da :D
 
Så fine hcg målinger! Og så godt det må være å ha kommet såpass langt :)
 
6+1 i dag, og kvalmen er på veg tilbake! Dumt å si at jeg knapt er kvalm, det er jo bare å fremprovosere kvalmen :p Kaster opp i dag tislig og sliter med i få i meg mat, men så lenge spira har det bra går det helt greit! :D
Så fine hcg målinger! Og så godt det må være å ha kommet såpass langt :)
Så bra du synest det! Er veldig betryggende at hcg stiger normalt! Litt bekymra her etter å ha prøvd så lenge :p Risikoen for SA er jo betydelig minsket nå, og det er så godt å tenke på, selv om vi sliter med å slå oss til ro før tul i uke 9 (16 dager til):)
 
6+1 i dag, og kvalmen er på veg tilbake! Dumt å si at jeg knapt er kvalm, det er jo bare å fremprovosere kvalmen :p Kaster opp i dag tislig og sliter med i få i meg mat, men så lenge spira har det bra går det helt greit! :D

Så bra du synest det! Er veldig betryggende at hcg stiger normalt! Litt bekymra her etter å ha prøvd så lenge :p Risikoen for SA er jo betydelig minsket nå, og det er så godt å tenke på, selv om vi sliter med å slå oss til ro før tul i uke 9 (16 dager til):)
Får håpe de dagene går fort :) Lykke til! Har selv akkurat hatt to SA så skjønner godt hvordan det føles å være bekymret!
 
Symptom-oppdatering 6+1:)

Dagene går for det meste i å sove og spise når jeg ikke er på jobb/skole. Mye sulten på dagtid, mye trøtt på kvelden. Har sovnet på sofaen hver kveld i over en uke, noe som er veldig ulikt meg. Har ikke skjedd på en 4 år ca :wideyed: Spiser også mye oftere (men mindre) bortsett fra kvelden. Får ikke i meg noe mellom typ. 17-22 som regel, da blir jeg bare kvalm. Er en del kvalm på ettermiddagen og tilbringer mye tid på sofaen! Sliter også med at jeg er mye obblåst, særlig på kvelden og har tidvis en del luftsmerter. Heldigvis er mannen min helt super og tar godt vare på kona og lille spire i magen :Heartred Gleder meg til vinterferie og tul om bare 2,5 uke! Åh, hvor det trengs :p
 
Får håpe de dagene går fort :) Lykke til! Har selv akkurat hatt to SA så skjønner godt hvordan det føles å være bekymret!
Huff så leit! Heldigvis er den største faren over nå, og alt virker normalt! Men vi kan jo aldri være helt sikker! Håper alt er bra med lille spire :Heartred
Håper du slipper flere SA, det er nok utrolig vondt! :(
 
Huff så leit! Heldigvis er den største faren over nå, og alt virker normalt! Men vi kan jo aldri være helt sikker! Håper alt er bra med lille spire :Heartred
Håper du slipper flere SA, det er nok utrolig vondt! :(
Går nok veldig fint med deg med så gode prøver :) Det er tungt å miste ja, så håper vi er heldige nå:Heartred
 
6+4
På tide med en oppdatering her!
Kvalmen komme og går. Kaster opp hver morgen, men i helgen har det gått bra, så er kanskje litt stress med skole som også spiller inn. På kveldene er jeg relativ kvalm og brekker meg av å spise, men er samtidig veldig sulten. Synest likevel jeg er vanvittig heldig som får oppleve dette mirakelet! :Heartred
Nå er det bare 13 dager igjen til tul, og mye som skjer i mellomtiden! Håper tiden går fort, fir jeg klarer nesten ikke vente med å treffe lille gullet vårt :love7
 
6+5:Heartred
Da er endelig magen litt mer på min side! Kastet opp i går kveld og tre ganger i natt:( Sliter med å få i meg mat, og eneste drikke som går ned er sprite.. Håper kvalmen avtar raskt, så jeg kan leve som normalt! Føler at de rundt allerede har fått sine mistanker, men vil ikke si noe før til påske, da vi gjerne vil si det til nærmeste familie først, og vi ikke møter de før :) Trass i kvalme og oppkast er jeg likevel så utrolig takknemmelig for lille spire i magen, og klarer ikke helt å fatte at vi faktisk skal bli foreldre helt enda :Heartred
 
Skal ikke se bort ifra at stress forverrer formen altså. Ta vare på deg selv. Det går an å fortelle over telefon eller noe også vet du dersom dere ser at dere blir nødt til å fortelle tidligere.
 
7+0 og inne i uke 8!

Kvalmen kommer og går. Formen var som sagt helt fæl på lørdag, men så bedret den seg til søndag, men i dag er jeg dårlig igjen :( Vet ikke hvor lenge jeg holder ut med skole og jobb om formen skal være slik. Da må jeg nok få sykemelding, og det vil jeg helst slippe!

Nok sutring! Bare 10 dager igjen til tul og vi gleder oss vilt:D Håper alt er bra med lille så vi kan slappe av :Heartred
 
Gratulerer med 7 uker
håper formen bedrer seg. Evt så må du trappe ned på noe og få tatt vare på deg selv. Håper tiden til UL går fort
 
Gratulerer med 7 uker
håper formen bedrer seg. Evt så må du trappe ned på noe og få tatt vare på deg selv. Håper tiden til UL går fort
Takk :D
Har heldigvis fri hele neste uke så da får jeg ta det ekstra med ro da :) Er kanskje ikke så bra å ha så mye å gjøre med både jobb og skole (blir tilsammen 150%), men vet at jobben ikke har noe alternativ til vikar om jeg blir sykemeldt, og jeg trivst så godt at jeg gjerne vil fortsette! Håper det bedrer seg, men om ikke blir det sykmelding fra jobben med en gang! Tar ingen sjangser :)

Hvordan går det med deg nå forresten? :happy:
 
Takk :D
Har heldigvis fri hele neste uke så da får jeg ta det ekstra med ro da :) Er kanskje ikke så bra å ha så mye å gjøre med både jobb og skole (blir tilsammen 150%), men vet at jobben ikke har noe alternativ til vikar om jeg blir sykemeldt, og jeg trivst så godt at jeg gjerne vil fortsette! Håper det bedrer seg, men om ikke blir det sykmelding fra jobben med en gang! Tar ingen sjangser :)

Hvordan går det med deg nå forresten? :happy:
skjønner det. Kan liksom ikke sjanse når man har ventet sånn.

Går greit, alt bra på UL igår og passert 9 fullgåtte uker nå. Kjenner jeg må være flinkere til å gjøre ingenting... Har null energi og brygger på noe sykdom på toppen. Også får jeg ubehag i magen når jeg blir for sliten i kroppen.
 
Back
Topp