Nesting modus

Her har jeg bygget rede i lang tid. Alle rom, skaper og boder i huset er ryddet, og det aller meste er i hus til mini, og alt er vasket og lagt på plass. Det som gjenstår er å få hengt opp sengehimmel, lampe og rullegardin på barnerommet, og feste skap til veggen, og har heller ikke begynt å pakke fødebagen. Tenkte å strikke litt mer til mini, så koser meg med det, og litt andre småting jeg vil ha gjort ferdig her hjemme før mini kommer [emoji4] Rart hvordan ALT skal være på stell når baby kommer, har aldri hatt den trangen før, men veldig deilig å få det gjort!
 
Er i modus, men får ikke ting gjort [emoji56]
Endelig fått beskjed om at skattepengene kommer, så da kan vi begynne å handle ting til oppussing.

Heldiggris! Her venter vi enda :shifty: Vi blir sikkert de siste som får skattepengene i år :p
 
Telefonen min er ødelagt, så må på dataen for at det skal være noe poeng i å sjekke noen ting på nett :p Har en ekstratelefon som ikke har et velfungerende nett... Mye derfor jeg er lite aktiv..

Ellers... så føler jeg dagene grå så altfor fort og får gjort lite fornuftig :S :p
Har gitt opp hele appen jeg, men synes det funker greit å gå på pc.. enten en snar titt innom jobben eller så har jeg litt for mye fritid for tiden, men ja... dagene går fort altså.

Det er bare denne mnd, men har vært mye tull med utbetalinger og feil info fra arbeidsgiver, og feil utbetalinger av feriepenger, så har vært mye tull med penger denne sommeren :/
Det er så slitsomt når det blir sånn... og det er vi som er "skadelidende" som må ordne opp, for det virker jo ikke som om det blir hentet opp at det har blir gjort en feil etc.

Det kan man trygt si. Men får heødigvis mye hjelp. Badet nede skal også pusses helt opp. Må forsterke gulvet der og legge nye gulvplater før vi kan legge varmekabler og fliser [emoji14] nye plater på vegg må også opp. [emoji14] men har et lite bad oppe vi skal ha inn et dusjkabinett på sånn at vi kan ta badet i rolig tempo. Viktigste er å få malt stue, kjøkken og soverom så vi kan flytte inn :) mye arbeid, men så verdt det. Hadde jo håpet vi kunne begynt mye tidligere men når man kjøper hus fra kommunen kan det drøye i lang drag ;p
Ja kommuner vet å drøye med ting ja....
Dere kommer nok raskere i mål enn dere tror, man har jo liksom litt hengende over seg en frist. Lykke til i alle fall :)

Det er generelt veldig lite aktivitet her, sikkert en kombinasjon av få medlemmer og en app som irriterer vettet av folk. Lite respons å få på poster, så da blir det til at man ikke gir så mye heller. Det er synd, det er den fjerde og klart stilleste termingruppa jeg har vært i. Litt mer fres på skjult da, enn så lenge [emoji4]

Jeg er jo med i min skjulte gruppe fra 2014 og vi har holdt koken kjempelenge, helt til nå, men en app som ikke har fungert for folk på månedsvis har omsider tatt kvelden på den også. Nå holder vi kontakten i andre kanaler [emoji4]

Jeg var i termingruppe i 2010, og det var VOLDSOMT aktivitet der, men ble jo stille etter at ungene begynte å nærme seg 2. Noen har jeg på face og noen treffer man jo nå og da, da det var mange fra rundt der jeg bor :)

Men ja... den appen.... har driti i hele greia jeg, fikser ikke ting som ikke funker... da blir det tantrum her... eier ikke tålmodighet :p
Det er hva man gjør det til selv her, man må bare prøve å lage liv, selv om det ikke har vært noe her til tider... er jo bare hyggelig for alle det :) Er nok en god del som ikke er inn på skjult enda også :) Men merker fort at det er de samme som svarer eller skriver en tråd.

Ja nester mye. I går ble vinduskarm malt, dyne vasket og klær gått gjennom. Pakket litt i fødebag, ryddet klesskapet, gått gjennom sengtøy.. Teller ned til termin og syns det er så lenge igjen.....! Og tenker masse på hvordan det blir med en liten baby

vinduskarm på barnerommet da eller? :)
Er koselig å drive å små pusle litt med ting her og der, jeg bare føler jeg ikke får gjort det skikkelig her enda...
Vaske dyne ja... er så usikker på om jeg skal gjøre det, den er splitter ny, så tenkte egentlig bare å lufte den godt.

Jeg er i nesting modus og har vært det en god stund nå :D Bruker stort sett kveldene på å planlegge det vi trenger og å lese meg opp på alt dette nye som skal skje.. Gleder meg masse!

I slutten av mnd. skal vi endelig få kjøpt oss kommoden til barnerommet slik at vi kan begynne å vaske klærne hennes :woot: Har en del sengtøy og diverse annet som også må vaskes. Klør i fingrene etter å få satt igang!

Nå er det ikke lenge igjen folkens :dummy::dummy1::joyful:

Jeg jobber fremdeles 100% så føler vel at dagene flyr pga. det. Regner med å bli mer utålmodig når jeg går ut i permisjon om 5 uker.
Du skal få diplom for å være i 100 % jobb enda. :p Fantastisk! Trodde jeg skulle klare det selv, men det gikk jo dritt ganske tidlig. Men men....
Å... sengetøy.. Det må jeg få kjøpt mer av, godt du skrev noe om det :)
Nei det er virkelig ikke lenge igjen... men synes det kunne vært liiiiiitt kortere tid enn det er, begynner å bli tung å lei... fælt å si men, sånn er det.

Er vel kommet i nesting modus ja :) bare stellebordet og fødebagen som ikke er klar nå tror jeg. resten står klart..
Jøss, skal si du har kommet ganske langt da ja :)
 
Her har jeg bygget rede i lang tid. Alle rom, skaper og boder i huset er ryddet, og det aller meste er i hus til mini, og alt er vasket og lagt på plass. Det som gjenstår er å få hengt opp sengehimmel, lampe og rullegardin på barnerommet, og feste skap til veggen, og har heller ikke begynt å pakke fødebagen. Tenkte å strikke litt mer til mini, så koser meg med det, og litt andre småting jeg vil ha gjort ferdig her hjemme før mini kommer [emoji4] Rart hvordan ALT skal være på stell når baby kommer, har aldri hatt den trangen før, men veldig deilig å få det gjort!
Føler jeg ikke har gjort noe jeg når jeg leser alt du har gjort :p jøss! Men så deilig å bli ferdig med ting og da.... strikke ja... har hatt pause på snart 3 uker fra en liten kjole jeg skulle strikke... bare mista helt lysta... huff
 
Heldiggris! Her venter vi enda :shifty: Vi blir sikkert de siste som får skattepengene i år :p
Husker jeg ventet og ventet og ventet... brått våknet jeg opp til knall meldig på altinn 30 august... pengene skulle komme og i tillegg fikk jeg beskjed fra NAV om at de hadde betalt ut sykepengene mine... fikk brått for mye penger og jeg ble litt sånn... shit.. hva gjør jeg nå :p Uvant. Men ble handling ut av en annen verden med utstyr i alle fall. Håper det dukker opp snart hos dere.
 
Har gitt opp hele appen jeg, men synes det funker greit å gå på pc.. enten en snar titt innom jobben eller så har jeg litt for mye fritid for tiden, men ja... dagene går fort altså.

Bruker ikke appen. Bruker nettleser. Har sjeldent tilgang på maskin på skolen, med mindre jeg setter meg på datasalen, og da blir jeg gjerne sittende :p
 
vinduskarm på barnerommet da eller? :)
Er koselig å drive å små pusle litt med ting her og der, jeg bare føler jeg ikke får gjort det skikkelig her enda...
Vaske dyne ja... er så usikker på om jeg skal gjøre det, den er splitter ny, så tenkte egentlig bare å lufte den

Faktisk på badet. Skal ha stellebord rett med vinduet og det var så flassete og stygt.. Så mannen har pusset, malt og montert vifte, så skal jeg lime på frosteklistermerke slike at det kommer mer lys inn på badet enn det er nå. Barnerommet har vi ikke begynt på enda :nailbiting: Siden hun skal ligge inne me oss den første tiden har vi ikke prioritert det.. :facepalm:

Kjøpte også helt ny dyne, men har vasket den en gang likevel. Madrassen er også ny, men den har jeg bare tatt ut av plasten slik at den luftes. Vil tro det holder, for har jo både overmadrass og sengetøy på

Koselig å pusle :happy: Jobber du enda siden du ikke har fått gjort alt enda? Her veksler det mellom null stress og full panikk fordi det nærmer seg..!
 
vinduskarm på barnerommet da eller? :)
Er koselig å drive å små pusle litt med ting her og der, jeg bare føler jeg ikke får gjort det skikkelig her enda...
Vaske dyne ja... er så usikker på om jeg skal gjøre det, den er splitter ny, så tenkte egentlig bare å lufte den

Faktisk på badet. Skal ha stellebord rett med vinduet og det var så flassete og stygt.. Så mannen har pusset, malt og montert vifte, så skal jeg lime på frosteklistermerke slike at det kommer mer lys inn på badet enn det er nå. Barnerommet har vi ikke begynt på enda :nailbiting: Siden hun skal ligge inne me oss den første tiden har vi ikke prioritert det.. :facepalm:

Kjøpte også helt ny dyne, men har vasket den en gang likevel. Madrassen er også ny, men den har jeg bare tatt ut av plasten slik at den luftes. Vil tro det holder, for har jo både overmadrass og sengetøy på

Koselig å pusle :happy: Jobber du enda siden du ikke har fått gjort alt enda? Her veksler det mellom null stress og full panikk fordi det nærmer seg..!
Jobber bare bittelitt.... 3,5 time onsdager og 3 timer torsdager... så er det fysio 1 dag i uka, svømming med jentungen mandager og brått dukker det opp en jordmortime eller lege time og andre små ting som hverdagslige gjøremål. Da går tiden. Og så får jeg jo ikke gjort noe... for det som er tiltenkt barnerom er spillerommet til gubben..... og han vil jo ha det lengst... og vi er i tillegg på jakt etter hus, trenger mer plass... og da har liksom ting stått på stedet hvil....
 
Jobber bare bittelitt.... 3,5 time onsdager og 3 timer torsdager... så er det fysio 1 dag i uka, svømming med jentungen mandager og brått dukker det opp en jordmortime eller lege time og andre små ting som hverdagslige gjøremål. Da går tiden. Og så får jeg jo ikke gjort noe... for det som er tiltenkt barnerom er spillerommet til gubben..... og han vil jo ha det lengst... og vi er i tillegg på jakt etter hus, trenger mer plass... og da har liksom ting stått på stedet hvil....
På tide å kaste ham ut da :jimlad: Å hvis det ikke skjer noe så må han vel gjøre alt selv der inne uten din hjelp? Så sitter du høygravid og er ikke så mobil, eller med liten baby som krever sitt :) God trussel det vel?? Rekker vel ikke kjøpe hus of flytte før termin nå uansett? Virker som dagene er travle nok som de er
 
På tide å kaste ham ut da :jimlad: Å hvis det ikke skjer noe så må han vel gjøre alt selv der inne uten din hjelp? Så sitter du høygravid og er ikke så mobil, eller med liten baby som krever sitt :) God trussel det vel?? Rekker vel ikke kjøpe hus of flytte før termin nå uansett? Virker som dagene er travle nok som de er
Hus rekker vi å kjøpe, men å flytte er en annen sak :p vel... er ganske mye jeg ikke får lov til allerede pga bekkenplager, så han kjenner ganske godt på det alt :p Er litt sånn der evig optimist han der, hehe... tror at det meste fikses i en fei.
 
Hus rekker vi å kjøpe, men å flytte er en annen sak :p vel... er ganske mye jeg ikke får lov til allerede pga bekkenplager, så han kjenner ganske godt på det alt :p Er litt sånn der evig optimist han der, hehe... tror at det meste fikses i en fei.
Har en sånn mann selv..! Han har ikke blitt stresset før nå over alt som ikke er i orden, og nå er det jo bare 6 uker igjen :)
 
Har en sånn mann selv..! Han har ikke blitt stresset før nå over alt som ikke er i orden, og nå er det jo bare 6 uker igjen :)

Jeg har en samboer som ikke stresser overhode, og han mener vi ikke trenger mere til babyen før den kommer og heller må se hva vi får, og her har vi ikke stelleplass eller madrass til senga engang
Vi har klær, noen få leker og vogn.. bilstol får vi, så har på en måte det å, ellers mener han vi skal vente å se.. null stress i følge han [emoji28]
 
Jeg har en samboer som ikke stresser overhode, og han mener vi ikke trenger mere til babyen før den kommer og heller må se hva vi får, og her har vi ikke stelleplass eller madrass til senga engang
Vi har klær, noen få leker og vogn.. bilstol får vi, så har på en måte det å, ellers mener han vi skal vente å se.. null stress i følge han [emoji28]
Jaja da kan jo han ordne alt det mens du slapper av på barselavdelingen etter fødsel.. ,) Har jo tross alt noen dagers tidsfrist da på å få alt i hus til han skal ta dere med hjem :p
 
Jeg er såå sliten om dagen!
Samboer er mer eller mindre ubehjelpelig, må spørre han om alt(!) og det er så slitsomt!
Bekkenet har begynt å krangle og våre to små under 4 år ønsker sin del av oppmerksomheten når barnehagedagen er slutt.
Så når de er lagt er jeg helt pompet! Har bare lyst å legge meg ned å grine![emoji24]

Nå som det er utblåst så merker jeg at behovet for at huset er strøkent til enhver tid er større.
Kommoden er kommet opp, vognen er i hus, jeg har skrevet liste over hva mer vi trenger av klær. Julekalenderen til guttene har jeg også begynt på[emoji28]. Så nesting pågår.. men det blir vel for alvor først når jeg går ut i permisjon[emoji56]
 
Jaja da kan jo han ordne alt det mens du slapper av på barselavdelingen etter fødsel.. ,) Har jo tross alt noen dagers tidsfrist da på å få alt i hus til han skal ta dere med hjem :p

Håper han skjønner det da om ikke alt er på plass, men jeh vil ha mest mulig ferdig nå tilfelle jeg får veldig vondt i bekkenet på slutten, men han skjønner det ikke helt :/ jeg har hatt bekkenløsning siden uke 5, og enda er det jeg som gjør mest i heimen, uten å få noe frivillig hjelp til noe :(
 
Håper han skjønner det da om ikke alt er på plass, men jeh vil ha mest mulig ferdig nå tilfelle jeg får veldig vondt i bekkenet på slutten, men han skjønner det ikke helt :/ jeg har hatt bekkenløsning siden uke 5, og enda er det jeg som gjør mest i heimen, uten å få noe frivillig hjelp til noe :(
Virker som det er mest oss gravide som stresser med det.. Har du prøvd å lage liste over alt som gjenstår å vist ham? Det gjorde jeg og fikk litt fart på sakene. Var mye på den som han ikke hadde så lyst å ta seg av, men jeg klarer ikke alt - og kan ikke gjøre alt heller. Håper han der hjemme får litt mer panikk snart :)
Her er det forresten jeg som tar meg av det meste av husarbeidet, selv om jeg bidrar like mye økonomisk som ham + tar meg mye av hans barn. Var slik da jeg var arbeidsledig en annen gang også, men da var jeg ikke gravid, så syns ikke så synd på ham når jeg maser om ting han også må gjøre
 
Virker som det er mest oss gravide som stresser med det.. Har du prøvd å lage liste over alt som gjenstår å vist ham? Det gjorde jeg og fikk litt fart på sakene. Var mye på den som han ikke hadde så lyst å ta seg av, men jeg klarer ikke alt - og kan ikke gjøre alt heller. Håper han der hjemme får litt mer panikk snart :)
Her er det forresten jeg som tar meg av det meste av husarbeidet, selv om jeg bidrar like mye økonomisk som ham + tar meg mye av hans barn. Var slik da jeg var arbeidsledig en annen gang også, men da var jeg ikke gravid, så syns ikke så synd på ham når jeg maser om ting han også må gjøre

Jeg har laget en liste over ting som må gjøres de neste ukene, har skrevet en miste over ting vi mangler å kjøpe inn, og han har sett begge listene, men det hjelper ikke i det hele tatt..
Jeg ba ha. Om å henge opp sine egne skjorter i dag da han kom hjem fra jobb, og fikk slengt tilbake at han skulle gjøre det etter middag, for er tross alt han som jobber 8-10 timer om dagen (jeg er 100% sykmeldt), men sa til han at han får klare å henge opp sine egne klær når han forventer at jeg vasker det uten at han engang spør meg om å gjøre det, og han trengte vist den skjorta som var til vask i stede for å kunne bruke av de som henger rene i skapet. Så han skjønner ikke så mye av hva det er jeg faktisk gjør i løpet av en dag.. han ser jo ikke engang om jeg har rydda og vaska, og om han ser det så sier han hvertfall ikke noe på det, for det trengs jo ikke..
så tror nok ikke han kommer til å legge merke til alt vi mangler til babyen engang, ikke engang etter at den er født [emoji849]
 
Jeg har laget en liste over ting som må gjøres de neste ukene, har skrevet en miste over ting vi mangler å kjøpe inn, og han har sett begge listene, men det hjelper ikke i det hele tatt..
Jeg ba ha. Om å henge opp sine egne skjorter i dag da han kom hjem fra jobb, og fikk slengt tilbake at han skulle gjøre det etter middag, for er tross alt han som jobber 8-10 timer om dagen (jeg er 100% sykmeldt), men sa til han at han får klare å henge opp sine egne klær når han forventer at jeg vasker det uten at han engang spør meg om å gjøre det, og han trengte vist den skjorta som var til vask i stede for å kunne bruke av de som henger rene i skapet. Så han skjønner ikke så mye av hva det er jeg faktisk gjør i løpet av en dag.. han ser jo ikke engang om jeg har rydda og vaska, og om han ser det så sier han hvertfall ikke noe på det, for det trengs jo ikke..
så tror nok ikke han kommer til å legge merke til alt vi mangler til babyen engang, ikke engang etter at den er født [emoji849]
Høres utrolig kjipt ut! Du er jo sykemeldt for en grunn.. Får bare slutte å gjøre noe en uke da å se om han legger merke til det.. Har hatt samme greia her, så da sluttet jeg å gjøre mange ting jeg visste han ikke la merke til at jeg gjorde. Han merket at jeg IKKE gjorde de. Men kjipt å legge opp til en krangel også, er jo ikke akkurat tiden for det.. Hvis du ikke kan be ham om å ordne sine egne ting er det vel vanskelig å be ham om hjelp til felles ting, som feks baby.. Får spørre ham om det seriøst er deg som skal ta deg av alt, og om det bare er ditt barn.. Det gjorde jeg, og sa også at det er jo synd om jeg finner ut at jeg ikke trenger ham en gang ;s
 
Jeg har laget en liste over ting som må gjøres de neste ukene, har skrevet en miste over ting vi mangler å kjøpe inn, og han har sett begge listene, men det hjelper ikke i det hele tatt..
Jeg ba ha. Om å henge opp sine egne skjorter i dag da han kom hjem fra jobb, og fikk slengt tilbake at han skulle gjøre det etter middag, for er tross alt han som jobber 8-10 timer om dagen (jeg er 100% sykmeldt), men sa til han at han får klare å henge opp sine egne klær når han forventer at jeg vasker det uten at han engang spør meg om å gjøre det, og han trengte vist den skjorta som var til vask i stede for å kunne bruke av de som henger rene i skapet. Så han skjønner ikke så mye av hva det er jeg faktisk gjør i løpet av en dag.. han ser jo ikke engang om jeg har rydda og vaska, og om han ser det så sier han hvertfall ikke noe på det, for det trengs jo ikke..
så tror nok ikke han kommer til å legge merke til alt vi mangler til babyen engang, ikke engang etter at den er født [emoji849]

Her har jeg en mann som aldri gadd å legge på plass klærne sine. Jeg vasket, tørket og brettet det for ham og la det klart på sengen, og så slang han det på gulvet før han skulle legge seg.. Til slutt ble jeg så lei av hvor respektløs han var, så jeg sluttet rett og slett å vaske klærne hans [emoji23] plutselig begynte han å etterlyse det ene og det andre, og da ga jeg beskjed om at jeg ikke vasket noe mer klær til han før han begynte å legge på plass. Han ble dritsur og satte på en maskin med egne klær, men det ble med den ene og nå legger han klærne på plass hver kveld [emoji4]

Så tenker jeg at du kan fortelle han at det er greit at han jobber 8-10 timer hver dag, men du gror et menneske i magen i 24 timer hver dag i tillegg til x antall timer med husarbeid og er også sliten, så hvis han vil ha tørre skjorter og mat på bordet så får han brette opp ermene og hjelpe deg. Om to måneder må han både jobbe, lage mat, vaske og rydde, for da er du låst som matstasjon og babyseng. Så hvis han tror han er sliten nå, så kan han jo glede seg til barselukene [emoji23][emoji85]
 
Back
Topp