Nesten tenåring

T

Turid-Laila

Guest
Jenta mi er 12 år. Men godt utvikla i kroppen. Det er nærmere 30 grader ute, men hu nekter å kle seg i lettere klær gitt. Hu liker ikke dette at hu har fått bryst. Hu var veldig tidlig ute med dette også.

Hu var nok 10 år. Er også rundt 2 år siden hu fikk mensen for første gang. Så hu er den første i klassen på alle områder og dette har aldri vært noe gøy for hu. Tror flere i klassen først NÅ har begynt å komme litt etter da. Så håper det hjelper mi litt da. Det er jo helt naturlig. Med oss er hu kjempeåpen om alt da. Så det virker ikke som hu er noe flau over noe da. Hu går litt ekstra til helsesøster for prating da [emoji4] Det er til god hjelp syns hu. Så jeg håper dette er noe som løsner og at hu blir mer komfortabel i sin egen kropp.

Kan ikke huske jeg var slik, men jeg var sent ute i utviklinga. Så jeg var kjempeglad og stolt når den tid ENDELIG kom.

Noen andre som snart har tenåringer i hus eller?
 
Jeg har to tenåringer. 16 og 13 år.

Eldste fikk sin første mens når hun var 12, så hun har hatt det noen år allerede. Aldri vært flau eller selvbevisst på grunn av det, men så var hun liksom i den behagelige gruppa av jenter - den som verken var først eller sist. Hun har alltid vært ei spinkel jente, først det siste året at det har begynt å komme litt form og fasong. Pupper er hun ganske forskånet for enda, men bestemoren var helt lik, og endte opp med brystreduksjon i voksen alder, så hun krysser egentlig bare fingrene for at det ikke blir særlig mer pupp enn hun allerede har. Hun trives veldig godt med og i kroppen sin.

Yngste fikk mensen nå nettopp. Strålende fornøyd med å slippe unna i tretten år, og skulle gjerne ha sluppet enda lengre. Hun er langt mer utviklet enn søsteren på andre områder, er vel oppe i en C-cup allerede, så hun slekter på mammaen sin der. Jeg var dog ni år når jeg fikk min første mens, det synes jeg er var/er vel tidlig.

Vi er veldig åpne om at kropp er topp, og at ingenting er flaut. Første mens er lik kake, og feiring. [emoji108]

0cf82dd9d2d7474ae33d6ea780aa299d.jpg
 
Jeg har to tenåringer. 16 og 13 år.

Eldste fikk sin første mens når hun var 12, så hun har hatt det noen år allerede. Aldri vært flau eller selvbevisst på grunn av det, men så var hun liksom i den behagelige gruppa av jenter - den som verken var først eller sist. Hun har alltid vært ei spinkel jente, først det siste året at det har begynt å komme litt form og fasong. Pupper er hun ganske forskånet for enda, men bestemoren var helt lik, og endte opp med brystreduksjon i voksen alder, så hun krysser egentlig bare fingrene for at det ikke blir særlig mer pupp enn hun allerede har. Hun trives veldig godt med og i kroppen sin.

Yngste fikk mensen nå nettopp. Strålende fornøyd med å slippe unna i tretten år, og skulle gjerne ha sluppet enda lengre. Hun er langt mer utviklet enn søsteren på andre områder, er vel oppe i en C-cup allerede, så hun slekter på mammaen sin der. Jeg var dog ni år når jeg fikk min første mens, det synes jeg er var/er vel tidlig.

Vi er veldig åpne om at kropp er topp, og at ingenting er flaut. Første mens er lik kake, og feiring. [emoji108]

0cf82dd9d2d7474ae33d6ea780aa299d.jpg
Så kult da! Hu er som sagt veldig åpen her hjemme om det hele og null problem her. Men så fort det gjelder ute blant venner blir hu mer tilbaketrukket i form av klær hvertfall. Da blir det helst løse svarte klær. Mi er oppe i C cup allerede hu også gitt. Så ikke så lett å gjemme de unna heller

Men hu er blitt litt bedre etter mer samtaler hos HS også ang tanker og slikt. OG jeg tror gjerne andre i klassen kommer mer etter nå. Så jeg håper hu blomstrer mer nå da. For her hjemme er hu så veldig åpen og god om alt. Ikke at hu trenger være åpen da altså ute [emoji23] Men vil jo hu skal være fornøyd og stolt av seg. Som vi er av hu. [emoji847]
 
Så spennende da.. :) rart med det når barna våre vokser til!
Merker på 11 åringen at han lukter svette haha! Så her må det deo på hver dag :) han glemmer det lett da...
 
Jeg har to tenåringer. 16 og 13 år.

Eldste fikk sin første mens når hun var 12, så hun har hatt det noen år allerede. Aldri vært flau eller selvbevisst på grunn av det, men så var hun liksom i den behagelige gruppa av jenter - den som verken var først eller sist. Hun har alltid vært ei spinkel jente, først det siste året at det har begynt å komme litt form og fasong. Pupper er hun ganske forskånet for enda, men bestemoren var helt lik, og endte opp med brystreduksjon i voksen alder, så hun krysser egentlig bare fingrene for at det ikke blir særlig mer pupp enn hun allerede har. Hun trives veldig godt med og i kroppen sin.

Yngste fikk mensen nå nettopp. Strålende fornøyd med å slippe unna i tretten år, og skulle gjerne ha sluppet enda lengre. Hun er langt mer utviklet enn søsteren på andre områder, er vel oppe i en C-cup allerede, så hun slekter på mammaen sin der. Jeg var dog ni år når jeg fikk min første mens, det synes jeg er var/er vel tidlig.

Vi er veldig åpne om at kropp er topp, og at ingenting er flaut. Første mens er lik kake, og feiring. [emoji108]

0cf82dd9d2d7474ae33d6ea780aa299d.jpg
Jeg må bare få si at det var en skikkelig kul kake!!
 
Jeg fikk mens da jeg var 8 år. Og veldig tidlig utviklet i kropp... ble heller aldri noe høy. Fant det veldig flaut og rart.
Ikke noe gode tips dessverre. Men jeg kom meg igjennom det og kan ikke se at jeg tok skade av det.... lykke til. Ikke lett å være første i rekken med å bli stor
 
Har ei jente på 12, hun kan godt ha lite klær på seg (shorts/topp). Men hun vil ikke bruke bikini lenger, Kun badedrakt. Litt fordi hun har arr fra en tarmoperasjon da hun var baby.

Hun har ikke fått spesielt med former noe sted egentlig, alltid vært lav og lita. Vokst litt i lengden nå da, så det kommer vel. Men humørsvingninger, DET er det nok av[emoji85]
 
Back
Topp