Nedtrapping av nattmat

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Vi har nå sluttet å amme(sist var lørdag), og han får flaske.
I natt var det kl 01, 04 og 06 til sammen 600ml!! (Han fikk også en flaske kl 22). Det gidder jeg ikke!

Synes det var greit når jeg amma, men flaske det gidder jeg ikke. Han er 7 mnd og skal jo klare seg uten mat. Hvordan trappe ned?
 
Å i heiane!!! Det hørtes mye ut:D har ikke gjort det selv men leste at det kan være lurt at partneren som ikke ammer gjør det hvis det er mulig. Men kanskje det samme siden det er slutt på pupp uansett.
Også skulle man gjerne ta ett måltid vekk av gangen men der husker jeg ikke hvilken ende det var lurt å begynne.. Tror muligens det var litt fordeler og ulemper både med å starte i begynnelsen vs slutten av natta. Tilby smokk eller flaske med vann.
---
Mener jeg har dette fra karin naphaug sin bok sov godt som jeg fikk låne fra hs siden jeg spurte om hvordan få bedre dagsøvn og de hadde ikke inne den beste søvnboken:p leste likegodt hele greia.

Jeg tenker vi fortsetter som nå en stund til, håper det er slutt på nattamming i løpet av våren da. Er så lei av å aldri sove mer enn 4 timer og det er vi sikkert mange om:p har det ikke fælt og dette er en kort periode av livet men åh å sove 8 timer i strekk hadde vært så luksus:D hihi. Pluss jeg skal jo jobbe fra sommeren og da er det i hvert fall fantastisk å få sove ut om natta..
 
Jeg foreslår at så lenge kveldsmaten har vært bra nok så kan du bytte ut melken med vann på nattflasken, og interessen vil dale betraktelig etterhvert. Det er nok også et godt tips at pappaen tar denne tiden med avvenning.
 
I natt var det kl 02 og 06 (og pupp! Whhatt)....det er litt bedre. Pappaen tar han til helgen med vann, jeg er bare redd han begynner å hyle..
 
I natt var det kl 02 og 06 (og pupp! Whhatt)....det er litt bedre. Pappaen tar han til helgen med vann, jeg er bare redd han begynner å hyle..

Hvordan har det gått med vann? Vi og prøver å kutte ut nattmaten, men her hyles det om ikke jeg trøster når han våkner på natta. Og helst skal han ha puppen. Men da pappaen prøvde å roe han i natt så ga han faktisk blanke i puppen da han endelig fikk komme i senga til meg. Kleip seg fast i hånda mi og la seg på siden inntil meg, Hehe. Merker jo at det bare er kosen han vil ha, og ikke mat.
 
Gir du fast føde? Jeg gir min grøt kvart på 7 og melk etterpå. Han sovner ca halv 8 og sover til 7 dagen etterpå. Tenker meg at din våkner om natten for å få kos og nærhet, ikke nødvendigvis fordi han er sulten? Bruker han melken til å sovne igjen?
 
Hvordan har det gått med vann? Vi og prøver å kutte ut nattmaten, men her hyles det om ikke jeg trøster når han våkner på natta. Og helst skal han ha puppen. Men da pappaen prøvde å roe han i natt så ga han faktisk blanke i puppen da han endelig fikk komme i senga til meg. Kleip seg fast i hånda mi og la seg på siden inntil meg, Hehe. Merker jo at det bare er kosen han vil ha, og ikke mat.

Har ikke prøvd. Jeg lå på eget rom i natt, sjukt digg!
 
Gir du fast føde? Jeg gir min grøt kvart på 7 og melk etterpå. Han sovner ca halv 8 og sover til 7 dagen etterpå. Tenker meg at din våkner om natten for å få kos og nærhet, ikke nødvendigvis fordi han er sulten? Bruker han melken til å sovne igjen?

Ja, får fast føde, men spiser ikke særlig mye.
Sovner når han får melk.
 
Back
Topp