Nedtelling til neste svangerskapskontroll

Blodtypen endrer seg ikke, men antistoffstatusen kan...
Ja, for de som er rh neg. Er man rh pos må vel antistoffene komme fra tidligere barn, blodoverføring o.l.
 
Ja, for de som er rh neg. Er man rh pos må vel antistoffene komme fra tidligere barn, blodoverføring o.l.

Ikke bare rh som måles (det er det viktigste antistoffet) En haug med andre antistoff også. For de fleste er det nok ingen endring, men det er ganske krise hvis man misser en viktig endring. Det tas jo uansett ny prøve direkte før man evt får blod, så sånn sett er nok den første gravideprøven med nr to og tre osv smør på flesk for de fleste. [emoji1303]
 
Kontrolleres hver dag med blodprøver, vekt, bt og urinprøve... [emoji13] neste morsomme kontroll er oul om knappe fem uker [emoji1303]
 
Har første svangerskapskontroll til mandag hos fastlege, da er jeg 11+3. Tenker å ringe helsestasjonen etter det for å høre om time hos jordmor også.

Må skrive ned bak øret at jeg må huske å kjøpe urinprøveglass.
 
Neste kontroll er om 16 dager hos jordmor :)
 
Har legetime førstkommande mandag, mest for vurdering av sjukemelding, men satsar også på at han finner hjertelyd ;)

Neste JM-time er om 14 dagar.
 
Har legetime førstkommande mandag, mest for vurdering av sjukemelding, men satsar også på at han finner hjertelyd ;)

Neste JM-time er om 14 dagar.

Min fant hjertelyden med en gang i dag, 160 nydelige slag i minuttet [emoji7]
 
Legen imorgen, OUL 5/3 og jordmor 17/4 (men skal prøve få jordmortime i løpet av mars).
 
Jeg var hos legen i dag og hun sjekket ikke magen i hele tatt. Rart at de gjør så forskjellig.

Var du der for svangerskapskontroll da? Gan har ikke sjekket de gangene jeg bare har vært der for sykemelding.
 
Min fant hjertelyden med en gang i dag, 160 nydelige slag i minuttet [emoji7]

Hadde vert veldig fint å få høyre det snart. Spesielt sidan jordmor ikkje fant 13+2..

Har lånt ein heime-doppler no, men veldig skeptisk til å bruke den..:confused:
 
Kontrolleres hver dag med blodprøver, vekt, bt og urinprøve... [emoji13] neste morsomme kontroll er oul om knappe fem uker [emoji1303]

Den er kjip.. Hvorfor må du det?
 
Var du der for svangerskapskontroll da? Gan har ikke sjekket de gangene jeg bare har vært der for sykemelding.
Ja, var første svangerskapskontroll. Snakket om formen, neste kontroller, leverte urinprøve, tok blodprøve og blodtrykk.
 
Den er kjip.. Hvorfor må du det?

De gjør det nå som jeg «bor» på sykehuset pga spy, vektnedgang, elektrolyttforstyrrelser osv... når jeg blir bra nok til å fortsette behandling hjemme, blir det kontroll 1-3 ganger i uken.

Vi har forresten oul samme dag [emoji6].
 
De gjør det nå som jeg «bor» på sykehuset pga spy, vektnedgang, elektrolyttforstyrrelser osv... når jeg blir bra nok til å fortsette behandling hjemme, blir det kontroll 1-3 ganger i uken.

Vi har forresten oul samme dag [emoji6].

Ja, stemmer det.. Hvordan går det med deg? :) Blir formen bedre?
 
Uten om oul er det 11 uker til neste svangerskapskontroll [emoji28]
 
Back
Topp