Nedpress delux

Lilleklomp18

Forelsket i forumet
Har sikkelig nedpress ikveld, ikke "noe er galt" følelse, men det er veldig ubehaglig! Går som en pingvin og tisser hele tiden og magen stikker fram så fort skambeinet tar slutt - altså ubehageligt å ha på truse da strikkem ligger over der.

Flere med samme opplevelser? Tok det lang tid før babyen flyttet seg lengre opp igjen?
 
Jeg har dytta ungen opp noen ganger når han sparker mye nedover. Kan du gjøre det?
 
Oj, slitsomt. Går det over?
 
Oj, slitsomt. Går det over?
Ga seg til natten, men er kommet tilbake nå :-( veldig ubehageligt! Eller er det starten på bekkenløsning/låsning? Aldri hatt det i tidligere svangerskap så vet ikke hvordan det kjennes ut... heller aldri vært plaget med nedpress før heller.....

På siste svangerskapskontroll kommenterte jm at han låg velsig langt nede, men ikke at det skulle utgjøre noen fare.
 
Høres ut som om du trenger å snakke med lege eller jordmor og finne ut av det?
 
Jeg tror det er vanlig hos flergangsfødene? Jeg har det mye og venter nr 4.
Hjelper å ta litt pause å ligge strak på sofaen.
 
Jeg begynte også å få nedpress forrige uke. Nevnte det da jeg var hos jordmor idag, og hun sjekket at livmorhalsen var passe lang og lukket. Alt i orden, men hun ba meg likevel ta den sykemeldingen jeg allerede har fått på alvor, og ikke styre så fælt med alt mulig. Og følge med på at det ikke kom masse kynnere (i verste fall rier) samtidig.
 
Jeg begynte også å få nedpress forrige uke. Nevnte det da jeg var hos jordmor idag, og hun sjekket at livmorhalsen var passe lang og lukket. Alt i orden, men hun ba meg likevel ta den sykemeldingen jeg allerede har fått på alvor, og ikke styre så fælt med alt mulig. Og følge med på at det ikke kom masse kynnere (i verste fall rier) samtidig.
Takk for svaret ditt :) er også sykmeldt og når jeg har gode dager har jeg en tendens til å styre litt....må vell roe ned de dagene også da... skal på kontroll neste uke så får ta det opp da.
 
Back
Topp