Ned i vekt

Kokosnøtt

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg skulle gjerne kvitta meg med 10kg som henger igjen fra graviditeten, 14 kg er borte, men det ble jo borte bare få uker etter fødsel, siden har det stått stille, ja selv om jeg ammer! Her hjelper ikke amminga mye til på ned i vekt. Apetitten er veldig god! [emoji85] men hun er nå 5,5 mnd og jeg ammer fortsatt, hun får smaksprøver her og der, og hun får mme på kvelden, ellers ammer jeg som vanlig. Så, hvordan kan jeg gå fram mens jeg ammer med å gå ned i vekt? Jeg MÅ komme meg inn i buksene mine og spesielt bunaden som er helt ny, som jeg fikk noen mnd før jeg ble gravid og selvsagt tynn rundt livet! Jeg skal inn i den til 17.mai, det er målet! Har noen tips til hvordan man kan gå frem? Jeg bil jo ikke risikere å miste melka, hun spiser jo ikke fullt måltid med fast føde engang enda.
 
Skriv ned alt du spiser i en uke. Se hva du kan kutte ut. Mat med lite kalorier kan du fint spise om du spiser nok annen mat. Lavkarbo utført på riktig måte er anbefalt for gravide og ammende.
 
Skriv ned alt du spiser i en uke. Se hva du kan kutte ut. Mat med lite kalorier kan du fint spise om du spiser nok annen mat. Lavkarbo utført på riktig måte er anbefalt for gravide og ammende.
Smart! Da starter jeg å skrive ned imorgen, takk for tips[emoji4]
 
Smart! Da starter jeg å skrive ned imorgen, takk for tips[emoji4]
Men før du evt begynner med lavkarbo les deg godt opp først. Det finnes mange usunne lavkarbo dietter. Så finn noe du kan leve med som en livsstilsendring. Det vil si et lavkarbo kosthold som er ganske likt et vanlig kosthold, men litt mer bevisst på hva kroppen trenger og ikke trenger av karbohydrater. Og styr unna fettet alle tror er sunt å spise på lavkarbo. Det krever kunnskap om kropp, ernæring og mat for å legge om kostholdet på en sunn måte man kan leve med over tid. Ikke stress. Start forsiktig. Og ring gjerne en ernæringsfysiolog om du lurer på noe og les deg kunnskapsrik, start med der du er i dag.
 
Last edited:
Jeg gikk ned 0,5 kg i uken ved hjelp av lifesum appen. Der justerer du selv vektnedgangen din. Lavkarbo vil jeg ikke anbefalt uten videre, det er ikke for alle, og mange legger faktisk på seg av den, eller blir syk på andre måter. Eneste sikre måte å gå ned på, er å spise mindre kalorier, men samtidig spise nok og passe på at man får i seg nok vitaminer og mineraler. Kutt ut majones, snop og det ekstra man tar på fatet når man spiser :happy: Men lifesum appen er genial :happy: Lykke til!! Jeg mista 12 kg på 4 måneder ved hjelp av den.
 
Må bare legge til at en av fordelene er at når man får det til, så slipper man å gå sulten. Man lærer seg fort hva man kan spise seg mett av :happy:
 
Støtter det som ble sagt om å skrive opp. Småspising og snæx utgjør mange unødvendige kalorier:) det må identifiseres og kuttes ut. og du slipper å slanke deg! Kan være en start?
 
Jeg gikk ned 0,5 kg i uken ved hjelp av lifesum appen. Der justerer du selv vektnedgangen din. Lavkarbo vil jeg ikke anbefalt uten videre, det er ikke for alle, og mange legger faktisk på seg av den, eller blir syk på andre måter. Eneste sikre måte å gå ned på, er å spise mindre kalorier, men samtidig spise nok og passe på at man får i seg nok vitaminer og mineraler. Kutt ut majones, snop og det ekstra man tar på fatet når man spiser :happy: Men lifesum appen er genial :happy: Lykke til!! Jeg mista 12 kg på 4 måneder ved hjelp av den.
Lasta den ned idag og har registrert dagens måltider. Men ammet du underveis? For den sier til meg at jeg skal spise så og så mye kalorier for å gå ned til den vekta jeg ønsker innen så lang tid. Men den vet jo ikke at jeg forbrenner ved å amme og bør da få i meg mer.
 
Lasta den ned idag og har registrert dagens måltider. Men ammet du underveis? For den sier til meg at jeg skal spise så og så mye kalorier for å gå ned til den vekta jeg ønsker innen så lang tid. Men den vet jo ikke at jeg forbrenner ved å amme og bør da få i meg mer.
Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg var ferdig med amminga. Du kan jo ta en utregning på gjennomsnittlig kaloribehov ekstra ved amming og legge til dette selv?
 
Back
Topp