Navnevalg

Deiga88

Betatt av forumet
Har alle bestemt seg for navn? Vi sliter veldig med å velge. Liker gode norske gamle navn, men føler jeg har hengt meg opp i noen få, og de har ikke gått igjennom hos mannen.. noen som har forslag på jentenavn?:)
 
Vi har ikke bestemt navn hundre prosent, sambo kom med noen forslag så har jeg bitt meg merke i det jeg likte best. Blir rart om vi velger ett annet navn da han for meg heter det nå men er fortsatt åpen for nye forslag[emoji23]
 
Tror nok ganske sikkert vi har bestemt oss [emoji4] men holder det hemmelig frem til fødsel, er ikke klar for alles reaksjoner enda.
 
Vi har bestemt oss, men holder det hemmelig frem til han har kommet vi også :) Våre barn har norske/nordiske navn, for oss er det ikke det viktig om det er lett å si på andre språk :p
 
Vi hadde bestemt oss etter OUL og hadde fortalt alle navnet vi hadde bestemt oss for :D også ombestemte vi oss for to dager siden! Veldig fornøyde med det vi har valgt nå da :) med første holdt vi oss til navnet vi fant etter OUL.
 
Litt usikker på hva du mener med norske navn..
Tenker du Kari, Tove, Trine, Ida?
Eller Sunniva, Nathalie, Synnøve?
 
Vi har noen favoritter, men beslutter ingenting før etter fødsel. Med førstemann måtte vi begynne å lete på nytt etter han kom ut, for han passet ingen av de vi hadde på lista. Føler det begrenser seg litt mer denne gangen da, siden det må passe med storebror sitt navn :)

Hva mener du med gode, norske navn da? Gammeldagse norske, eller mer morderne norske? Jeg syns f.eks. Jenny, Maja, Sara, Hanna, Ella, Helene, Tuva, Stina, Nora, Oda, Selma, Sofia/Sofie osv er fine navn :)
 
Her blir det ikke bestemt noe før etter fødsel :hilarious: vi hadde liste med første men ingen passa så ho var navneløs i noen dager etter fødsel. Har selvfølgelig noen jeg liker, men vi har ikke bestemt noe.
 
Vi hadde komt frem til et som vi likte godt begge to. Men så er jeg litt usikker på om jeg egentlig er fornøyd med valget. Tror jeg må se igjennom boken 10001 navn en gang til.
Er skikkelig vanskelig å bestemme seg! [emoji849]
 
Lille frøkna vår gikk under navnet «frøken knitre» i ei uke før mannen hadde bestemt seg blant mine 2 alternativer [emoji85] ( Hermine eller Malena var valga han hadde)
Så gikk han for førstevalget mitt som var Hermine [emoji7] å måten jeg fikk vite det var at mi herliga gode bonusdatter hadde laget et kort til henne som de kom og gav henne i går [emoji7][emoji7][emoji7]
IMG_0470.JPG
 
Her har navnet vært klart i 3 år.. altså helt siden vi egentlig hadde satt det på vår datter som nå nærmer seg 3år. 3 uker før termin ombestemte vi oss den gang og angret etternoen mnd. Da var hun allerede døpt og vi følte ikke vi kunne endre det da. Så nå når vi fikk vite at det blir ei datter til var vi i klar tale begge to ♥️
Langt fra et norsk navn da;)
 
Vi har ikke bestemt oss ennå. Vanskelig dette med navn. Kanskje det blir lettere når vi har sett henne...
 
Her har jentenavn vært bestemt siden jeg gikk gravid med første gutten i 2009.
Eneste som har endret seg er mellomnavnet. Jeg ville ha elisabeth som mellomnavn(etter elisabeth tudor) men det ville ikke mannen. Så da fikk han velge et annet mellomnavn.
Jeg er blitt så vandt med å kalle henne lille. Så jeg blir sikkert å fortsette med det etter hun er kommet.
 
Vi har ikke bestemt oss enda,men har noen forslag klare. Håper det blir lettere når vi ser henne. Samboer blir bare oppgitt over meg da jeg har så mange navn jeg egentlig synes er fine, men ikke vil bruke de da jeg assosierer de med folk.
 
Trodde aldri navnevalg skulle bli så vanskelig, tror nesten gutten vår blir navnløs haha [emoji85]
 
Ikke bestemt oss, men har et vi begge liker godt så tror kanskje det blir det [emoji173][emoji4] Her er vi opptatt av at navnet skal passe sammen med storesøster sitt og at det skal passe med begge etternavnene hun får, i tillegg til at det ikke skal være topp ti navn, men heller et navn som ikke alle har [emoji4] Ender vi med å bruke det vi liker så innfrir det alle våre krav og det er enda færre som heter det enn førstefødte [emoji4]
 
Trodde aldri navnevalg skulle bli så vanskelig, tror nesten gutten vår blir navnløs haha [emoji85]
Det blir nok stakkaren vår også, blir bare Knøttet som vi har kalt han siden det var en liten spire... Jeg foreslo Knut for å gjøre overgangen lett :taunt005Men gubben sa nei :p :fart
 
Hi hi, i dag har jeg sittet og tenkt på navnefest og det praktiske rundt det, men navnet det er ikke i tankene :p

Synes det er så vanskelig, så blir nok ikke funnet navn før han er ute og vi får sett hvem han er :)
 
Back
Topp