Navnebytte

En tråd i 'Generelt' startet av Augustjente86, 16 Mai 2018 kl 21:48.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Augustjente86 Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Julibaluba 2017

Tok du partnerens etternavn når dere gifta dere? Hvorfor/hvorfor ikke? :happy:

• Liker Liker x 1
  2. Sylvanas Forumet er livet Sommerfuglene 2017

Jeg gjorde det. Ville at vi skulle ha samme etternavn, og jeg likte nanet så da ble det sånn :)

• Liker Liker x 1
  3. Augustjente86 Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Julibaluba 2017

Hadde dere unger sammen før dere gifta dere? Hadde de i tilfelle hans navn? :happy:

4. Kengu Forumet er livet VIP

Ja det gjorde jeg, ville ha likt

• Liker Liker x 1
  5. Sylvanas Forumet er livet Sommerfuglene 2017

Nei, ungene kom etterpå :)

• Liker Liker x 1
  6. Pink Elsker forumet

Byttet etter vi fikk barn, ville at alle skulle ha samme etternavn :) hadde vært gift i to år først :D

• Liker Liker x 1
  7. Skjermtrollet Gift med forumet Januar 2017

Nei, han tok mitt :) Samme årsak som ovenfor: vi ønsket å ha likt og han likte navnet mitt.

• Liker Liker x 2
  8. Sanka Forumet er livet

Tok hans etternavn. Mitt som mellomnavn da.

Ville ha samme etternavn som barna og han. Hadde 1 barn når vi gifta oss. :)

Strengt talt syns jeg mitt etternavn er mye finere enn hans Derfor beholdt jeg mitt som mellomnavn. Mitt er mer spesielt.

• Liker Liker x 1
  9. Augustjente86 Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Julibaluba 2017

Hvorfor ble det hans etternavn på barnet når ditt er finest? ;) Han skulle tatt ditt:p

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  10. Musemor med tre søte små Ko-ko sa gjøken VIP Marsmellows-15 Aprilbarna`15

Gjorde det ikke,
    Snakket om at en av oss skulle bytte men så falt det litt i fisk og ble liksom ikke slik

• Liker Liker x 1
  11. nense Forumet er livet VIP Mailykke 2018 Februarlykke 2016

Tok hans.

Bestemte meg som tenåring for å bytte etternavn hvis jeg ble gift, så den planen var klar over ti år før jeg traff mannen

Har et vanlig fornavn og hadde et vanlig etternavn, delte kombinasjon med 67 andre, og det har bydd på en del komplikasjoner i voksen alder.

• Liker Liker x 1
  12. Siadle Gift med forumet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Tok hans, beholdt mitt som mellomnavn. Han la til mitt som mellomnavn.

• Liker Liker x 1
  13. ♥ Mama Bear ♥ Forumet er livet Maiblomstene 2016 Julibarna2014

Ja. Vi har alle mitt pikenavn som mellomnavn, og hans som etternavn. Vi har begge veldig spesielle etternavn, så vi ønsket å ha begge. :)

• Liker Liker x 1
  14. Nanakorobi Yaoki Gift med forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

Tok hans, beholdt mitt eget som mellomnavn først, men så fjernet jeg det. Følte ingen tilknytning til mitt tidligere etternavn, fordi det er fra min norske del av familien som jeg ikke har noen kontakt med. Mannen min sitt etternavn er kjempefint, veldig sjeldent (og beskyttet), og jeg forbinder det med verdens beste mann og med verdens beste svigers :) Heldige meg som har fått en så fin familie når jeg ikke kommer fra en. ❤️

Synes i tillegg det er hyggelig at alle har samme navn. Vi giftet oss før vi fikk barn, så vi har alle hatt samme navn hele tiden :)

• Liker Liker x 1
  15. Rimfrost92 Elsker forumet Septemberlykke 2015 Julibaluba 2017

Jeg kommer aldri til å bytte. Jeg hadde før kun min far sitt etternavn, men har byttet slik at jeg har min mor sitt sin mellomnavn (de er skilt). Jeg vil ikke velge vekk noen av de, og 3 etternavn/mellomnavn blir litt mye.

Også liker ikke jeg min samboer sitt etternavn, jeg er en ikke av de minste, så å ha ett navn som er det samme som det å være ganske sirkelformet er uaktuelt ! :p

• Liker Liker x 1
  16. Mrs. Lynch Heldig mamma! Juli13-jentene

Nei. Har beholdt mitt.

• Liker Liker x 1
  17. Ruli Forumet er livet VIP Sensommerlykke 2017 * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Jeg skal det. Men synes hans etternavn er like kjedelig som mitt så kunne tenkt at vi alle skifta til et helt nytt omså :p han er ikke like enig

Men ungene våre har hans etternavn da vi visste allerede da at jeg kom til å ta hans navn. Og jeg vil hete det samme som barna mine.

• Liker Liker x 1
  18. ..christine.. Forumet er livet VIP Desemberlykke2017 Snøfnuggene 2018

Jeg gjorde det. For meg er det viktig at alle i familien heter det samme. Og jeg hadde lyst å ta navnet til mannen

• Liker Liker x 1
  19. mammen :)

Vi er ikke gift enda (forlovet) men kommer ikke til å ta hans etternavn. Mitt er utrolig sjelden og jeg er veldig knyttet til det Guttungen har mitt navn og baby i magen kommer også til å ha kun mitt

• Liker Liker x 1
  20. :)Solsikke:) Forumet er livet Desemberskattene 2014

Ingen barn da vi giftet oss og jeg tok hans navn...

• Liker Liker x 1

Del denne siden