Navn

Wish43

Forelsket i forumet
Har alle bestemt seg for navn her?
Vi hadde på en måte bestemt oss, men merker at jeg sliter litt med navnet vi hadde valgt.. det er liksom noe som mangler...
hva er deres favorittnavn?
 
Har bestemt oss, landet på Theo [emoji173]️

Men favorittnavn..?
Jeg kunne godt tenkt meg, til jente, Robyn eller Leonore. Men det hadde jeg aldri fått gjennom [emoji28]
 
Vi liker dobbeltnavn og hadde bestemt oss for navn før han engang var unnfanget... :hilarious: Med et alternativt navn dersom det ikke passer. Jentenavn har vi ett av, så får tiden vise om vi får brukt det. Gubben og jeg bruker navnet hans oss imellom, men ellers bruker vi bare Påsan frem til han blir født. :cat: Er glad i uvanlige navn, så Påsan får et norrønt dobbeltnavn. Passer fint med Balder også.
 
Vi ble fort enige om ett guttenavn og ett jentenavn når jeg ble gravid med førstemann for 2,5 år siden. Guttenavnet ble brukt da. Heldigvis ble det jente gangen her for hadde virkelig ingen andre alternativ en det [emoji16]
 
Nei, ikke bestemt oss enda. Men Silja er ett av få navn som vi begge liker, så det ligger på 1. plass så langt. Fortsatt litt usikker.. Jeg ville helst kalt henne Saga, men samboer nekter:arghh:
Litt rart, men navnet vi hadde som andrevalg sist (Hannah), er for meg ikke så aktuelt denne gangen. Vi er så utrolig fornøyd med navnet på første (Tuva), så skal litt til å finne noe vi begge er like fornøyde med denne gang:confused:
 
Vi har laget en lang liste, og så jobber vi oss gjennom lister vi finner på nett :) Vi er ganske uenige i hva som er et godt og velfungerende navn :D
 
Vi landet nylig endelig navnene.
6d9c9ca0a7f9bc7a80b100ec30e62c3d.jpg

Begge fornavnene er navn vi liker veldig godt og har kommet på i ulike sammenhenger - så det var ikke planlagt at de skulle bli oppkalt etter hver sin kino [emoji23]
Mellomnavnene kommer fra beste-generasjonen på begge sider [emoji7]
 
Det er så rart å bestemme navn :p Er nå i uke 30, men har enda ikke gått opp 100% for meg at jeg bærer 2 barn i magen. Veldig urealistisk at det snart kommer små mennesker i hus. Har jo kjøpt inn så å si alt, og alt står klart. Men er helt fjernt at Lily og Felix snart kommer ut og hilser på oss :hilarious:
 
Det er så rart å bestemme navn [emoji14] Er nå i uke 30, men har enda ikke gått opp 100% for meg at jeg bærer 2 barn i magen. Veldig urealistisk at det snart kommer små mennesker i hus. Har jo kjøpt inn så å si alt, og alt står klart. Men er helt fjernt at Lily og Felix snart kommer ut og hilser på oss :hilarious:
Helt fjernt her også, tror jeg kommer til å få litt av et sjokk når den lille kommer altså [emoji14]
 
Det er så rart å bestemme navn [emoji14] Er nå i uke 30, men har enda ikke gått opp 100% for meg at jeg bærer 2 barn i magen. Veldig urealistisk at det snart kommer små mennesker i hus. Har jo kjøpt inn så å si alt, og alt står klart. Men er helt fjernt at Lily og Felix snart kommer ut og hilser på oss :hilarious:
Helt enig! Vi har gjort det meste klart og bruker mye tid på å forberede for dem. Men jeg klarer ikke å få det til å ordentlig gå opp for meg at vi snart kommer til å ha babyer i hus. Rart altså! Vi har jo drømt om det så lenge, og hatt god tid til å forberede oss. Men det gjør det ikke mer virkelig.
Forresten, veldig moro at vi begge har valgt Felix som guttenavnet vårt [emoji3][emoji7]
 
Med første var det aldri noen tvil, navn prata vi faktisk om allerede kort tid etter at vi ble sammen selv om det gikk 4 år før vi prøvde. Men nå med nr 2 sliter vi, litt fordi vi ønsker å bruke en av våres besteforeldres navn - men som samtidig ikke helt passer inn. Samboer er forøvrig helt på at navnet må passe inn blant våre navn[emoji23] Heldigvis kan man enn så lenge bare si lillesøster[emoji56]
 
Nei... samboeren har bestemt seg, da. Bare så synd at jeg ikke er 100% solgt på det navnet.. Tror nok ikke hun får navn før vi møter henne [emoji5]
 
Helt enig! Vi har gjort det meste klart og bruker mye tid på å forberede for dem. Men jeg klarer ikke å få det til å ordentlig gå opp for meg at vi snart kommer til å ha babyer i hus. Rart altså! Vi har jo drømt om det så lenge, og hatt god tid til å forberede oss. Men det gjør det ikke mer virkelig.
Forresten, veldig moro at vi begge har valgt Felix som guttenavnet vårt [emoji3][emoji7]
Det er jo helt surrealistisk:p mulig det er litt ekstra mye å ta inn over seg i våre tilfeller siden det er to :hilarious: Ja vittig, men ser vi har forskjellig mellomnavn da :) hadde vært litt for creepy hvis ikke :hilarious: går alt bra med dere forresten? Vi ble målt til ca 1350 gr pr tvilling på sist kontroll i uke 28, men de vil ikke gi noe igangsettingsdato:meh: har dere fått det?
 
Det er jo helt surrealistisk:p mulig det er litt ekstra mye å ta inn over seg i våre tilfeller siden det er to :hilarious: Ja vittig, men ser vi har forskjellig mellomnavn da :) hadde vært litt for creepy hvis ikke :hilarious: går alt bra med dere forresten? Vi ble målt til ca 1350 gr pr tvilling på sist kontroll i uke 28, men de vil ikke gi noe igangsettingsdato:meh: har dere fått det?
Så bra at de har så lik vekt da! Vår siste kontroll var i uke 27. Da veide de 1150 gram og 1050 gram. Nå på onsdag har vi ny vekstkontroll - veldig spent!! Ellers har vi ikke fått noen indikasjon på igangsetting, de snakker om å gå til termin, men det nekter kona - begynner allerede å bli nokså slitsomt...
 
Har trolig bestemt oss, for et guttenavn og et jentenavn siden vi ikke vet kjønn. Og så har vi et i reserve om det ikke skulle passe helt når vi ser h*n:p Men jeg liker igrunn reservenavnene like godt, så føler ikke jeg har landet helt..
 
Så bra at de har så lik vekt da! Vår siste kontroll var i uke 27. Da veide de 1150 gram og 1050 gram. Nå på onsdag har vi ny vekstkontroll - veldig spent!! Ellers har vi ikke fått noen indikasjon på igangsetting, de snakker om å gå til termin, men det nekter kona - begynner allerede å bli nokså slitsomt...
Er spennende å følge med på vekst, selvom jeg har hørt at de kan bomme ganske heftig og :shifty: Men merker jo selv at det begynner å bli tungt og at de har det trangere inni der :hilarious: skal visst snakke om evnt igangsetting neste kontroll 15 juni her, så spent på det :) tviler på det blir å gå til termin..
 
Er spennende å følge med på vekst, selvom jeg har hørt at de kan bomme ganske heftig og :shifty: Men merker jo selv at det begynner å bli tungt og at de har det trangere inni der :hilarious: skal visst snakke om evnt igangsetting neste kontroll 15 juni her, så spent på det :) tviler på det blir å gå til termin..
Vannet gikk plutselig i natt, så da ble kontrolltimen idag byttet ut med innleggelse og lungemodningssprøyte! [emoji3][emoji51] De er ca 1700 gram hver, så vi har et godt utgangspunkt (uke 31+5 nå). Men foreløpig kun vannavgang, ingen andre tegn på fødsel eller infeksjon/fare ennå. Så de kommer til å prøve å stoppe fødsel og holde dem inne så lenge de klarer. Men kona må bli på sykehuset til de er født. Spennende!! Og fryktelig plutselig merker vi [emoji51][emoji23]
 
Back
Topp