Navn som betyr "sterk"/"styrke" eller lignende?

Frøken-Fryd

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg er nybakt mamma til en liten tøffing som kom to måneder før termin, helt uten forvarsel var han her etter en snau halvtimes fødsel. Foreløpig har han ikke noe navn, og siden han er så sterk og klarer seg så fint til å være så liten tenker jeg at det hadde vært fint med et navn som betyr "sterk", "styrke" eller lignende. Noen som vet noen? :)
 
Viktor kanskje? Siden han seirer over omstendighetene?
 
Gratulerer med en liten gutt, så bra at det går så fint! <3 Jeg vet om en som heter Styrk :) Synes Viljar også er et sterkt navn, men vet ikke hva det betyr.
 
Synes Viktor er et godt forslag. Navn med Sig- (som Sigurd og Sigve) har også lignende betydning ("seier"). Kanskje du også liker Gabriel som betyr "(Gud er min) styrke"? :)
 
Magne betyr sterk. Ser at tråden er i fra April så er nok litt sent men:p
 
Jeg er nybakt mamma til en liten tøffing som kom to måneder før termin, helt uten forvarsel var han her etter en snau halvtimes fødsel. Foreløpig har han ikke noe navn, og siden han er så sterk og klarer seg så fint til å være så liten tenker jeg at det hadde vært fint med et navn som betyr "sterk", "styrke" eller lignende. Noen som vet noen? :)

Heia :)
Fant du deg ett passende navn?
 
Back
Topp