Navn du IKKE liker

Jeg gikk i klasse med en Chris Andre på barneskolen. Hva skal det bety liksom? Chris den andre? Skrev navnet hans konsekvent med aksent. Han sa da vitterlig at han het Chris André og ikke Chris Andre..
Han høres ut som en bølle! Har noen nært meg med akkurat det navnet og med uttalelsesapostroff :hilarious:
Han er en bølle til tider!

Folk som heter Andre eller Endre(uansett apostroff) til mellomnavn er bøller eller slasker, jeg er overbevist om det!:happy093
 
Navn som høres ut som tilfeldig sammensatte lyder gjør meg veldig usikker.
Type Ea, Mie, Ib, Jo, Fe,My og den stilen. Føler liksom at noe mangler.

Samme med sammensatte navn type Chrisander, hvor man virker å ha skiftet mening akkurat i det man fylte ut navneskjemaet og glemte å stryke det første man skrev.

Er heller ikke fan av utenlandske navn som høres kleint ut på norsk (Liam, Sienna osv), og superpompøse dobbeltnavn som Maximilian Sixten og sånn
 
Ikke så glad i jentenavn som inneholder R. Synes det ofte blir hardt. Og dialekten min har en veldig tydelig rrrrullende R.
 
Liker ikke topp 10 navn, sukkersøte navn som lykke, chanelle, millian.
Egenkomponerte navn som chrisander, carosander.
Utenlandske navn som er fornorska, Liam.
Navnene Luca og June. På dialekt betyr det noe helt annet.
 
Generelt alle "toppnavnene" (Nora, Emma, Elias, William, osv.) fordi jeg ikke kan forstå meningen med et navn når "alle andre" heter det samme. Husker vi hadde 3 stk. med fornavn Stine på fotballaget mitt en stund. Sykt stress når alle var på banen samtidig.

Ellers hadde jeg aldri klart å kalle ungen min det samme som noen av eksene mine :hilarious:
 
Linnea - har ingen ordentlig begrunnelse, men har bare aldri likt det navnet føler at det er en mellomting mellom Linn og Lea (som jeg synes er veldig fine navn) og høres rart ut, synes sånne sammensetninger av navn blir rare (eks. Chrisander også) . Men er ikke sånn at jeg ikke kan fordra det, men noe jeg aldri kunne brukt selv.

Marius - likte navnet før, men kjenner en forferdelig person som heter det, og kunne aldri brukt det av den grunn.

Så kunne jeg aldri brukt navnet til en eks-kjæreste, er ikke så mange heldigvis, men et av navnene synes jeg er veldig fint, og kunne gjerne brukt det hvis det ikke var for det

Hahahah, jeg elsker navnet Marius
 
Maximillian - Kjenner ingen som heter det, men misliker det navnet sånn. Flyter virkelig ikke gjennom ørene altså. Maxi million....

Margrethe - Kjennee ei som heter det. Fæl dame, så har ikke noe godt forhold til det navnet.
 
Jeg liker ikke navn som folk egentlig bruker på dyr, som Teo. Liker heller ikke super spesielle selvlagde navn, og liker ikke guttenavn på H(vet virkelig ikke hvorfor[emoji23]).
 
Ja, og som flere her er jeg ikke så glad i konstruerte navn ala Chrisander, eller veldig pretensiøse navn og åpenbart utenlandske navn av type Michelle, Samantha, Brittney Elisabeth og Steveline ...særlig ikke når de er etterfulgt av Hansen eller Kristiansen. Det klinger ikke godt. Har man derimot en engelsk far eller mor osv., og kanskje heter Russell til etternavn, så blir det noe helt annet.

Gjennom jobben er jeg veldig farget av typiske bøllenavn som Roger, Ronny, Kenneth, Billy, Marita, Rita og Bob Kåre - og det er ikke akkurat min tekopp det heller nei.

Foretrekker evt også navn som fungerer godt internasjonalt og styrer helst unna Æ, Ø og Å.

Akkurat det samme som Cadillac skriver[emoji1432]
 
Liker ikke topp 10 navn, sukkersøte navn som lykke, chanelle, millian.
Egenkomponerte navn som chrisander, carosander.
Utenlandske navn som er fornorska, Liam.
Navnene Luca og June. På dialekt betyr det noe helt annet.

Enig med denne! Liker heller ikke navnene Veslemøy, Borghild, Gudrun osv...
 
Liker ikke "moderne" og egenkomponerte navn.
Sliter og litt med de som velger å gi barna engelske navn, som skal uttales på engelsk, i Norge.
For all del, jeg hadde gjerne kalt en sønn for Graham, men ikke så lenge jeg bor i Norge..

Er heller ikke veldig begeistret for mange av navnene som er kommet med våre nye landsmenn. Har ikke noe imot nye landsmenn, men en del av navnene deres sliter jeg litt med :p
 
Jeg har vel få navn jeg virkelig misliker, da navnets eier er viktigere enn navnet.. men jeg sliter med dobbeltnavn i "feil" rekkefølge, eller fobbeltnavn som ikke passer sammen, som f.eks Johnny Tom, Reidar Bjørn, Sofie Elin, Benjamin Reidar osv. Eller uhorvelig lange trippel og firpelnavn der foreldrene helt tydelig ønska seg mange barn, men ikke fikk det.. type Sunniva Leonora Marie Julie
 
Back
Topp