Navn du IKKE liker

Adundas

Flørter med forumet
Folkens,
Navn går jo veldig på smak eller hvem/ hva man forbinder de med.. så derfor er det individuelt hva man liker, og rett og slett ikke kan fordra:dead: håper ikke noen blir fornærmet men vil gjerne vite hva dere andre tenker:happy:

Kom derfor med det/ de navnene dere virkelig IKKE liker, og helst med en begrunnelse:angelic:

Jeg kan begynne:
Dagmar - Gamle nabodama som var fryktelig når vi var barn, ser kun for meg en dame lik Miss Trunchbull, skrekklæreren til Mathilda i filmen.

Maximillian - kjenner ingen, men føler lille Maximillian har foreldre som allerede har hedgefond i sønnens navn.
 
Jeg synes Dagmar er kjempefint, men kjenner selvfølgelig ingen sure nabokjerringer som heter det da [emoji12]
Jobber med en del BI-gutter som er født med gullskje i munnen og de heter som oftest Magnus, Fredrik, Christian og Aleksander [emoji23]
 
Linnea - har ingen ordentlig begrunnelse, men har bare aldri likt det navnet føler at det er en mellomting mellom Linn og Lea (som jeg synes er veldig fine navn) og høres rart ut, synes sånne sammensetninger av navn blir rare (eks. Chrisander også) . Men er ikke sånn at jeg ikke kan fordra det, men noe jeg aldri kunne brukt selv.

Marius - likte navnet før, men kjenner en forferdelig person som heter det, og kunne aldri brukt det av den grunn.

Så kunne jeg aldri brukt navnet til en eks-kjæreste, er ikke så mange heldigvis, men et av navnene synes jeg er veldig fint, og kunne gjerne brukt det hvis det ikke var for det
 
Alle sånne "nye" navn som det er tydelig at man har funnet på selv. :p Det føles bare som et evinnelig "race" hvor det er om å gjøre å ha det mest originale navnet, for gud forby om det står på "navnetoppen." Barnet døøøør jo om det må være "Stian.B" i noen år på skolen. :p
Er ingen fan av dobbeltnavn heller, men jeg er usikker på hvorfor jeg føler det sånn. Kanskje fordi jeg føler det blir harry, og jeg er ingen fan av ting jeg synes er harry.
 
Har aldri likt navnet Gerd, som liten lo jeg av navnet for jeg syns det var så morsomt navn, har liksom ikke vokst på meg som voksen heller [emoji28]
Også kunne jeg aldri ha funnet på å kalt barnet mitt noe på navnetoppen, som Thea, Emma, Nora, William, Jakob, Sofie, Oliver, osv. Ikke at det er stygge navn, for nesten samtlige er fine, men jeg vil ikke at barnet mitt skal hete det samme som veldig mange andre.
Personlig går vi for oppkalling, litt mer gammeldagse navn da.[emoji4]
 
Ikke noe stort fan av navnene; Roger, Raymond, Ronny og Tommy, for det var de verste bøllene der jeg voks opp.
Ellers har jeg ikke helt skjønt meg på Crisander, høres ut for meg som man ikke ble enig om ungen skulle here Christopher eller Aleksander
 
Ikke noe stort fan av navnene; Roger, Raymond, Ronny og Tommy, for det var de verste bøllene der jeg voks opp.
Ellers har jeg ikke helt skjønt meg på Crisander, høres ut for meg som man ikke ble enig om ungen skulle here Christopher eller Aleksander

Hvis en skal følge teorien om nominativ determinisme, kan faktisk "Roger, Tommy, Ronny, Johnny" og lignende navn være typiske navn for "bøller." Det er jo en smule påfallende at enkelte navn går igjen i forskjellige samfunnslag, yrker osv. ;)

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/alvor-og-moro-med-navn
 
Slike nymotens dobbeltnavn( og enkeltnavn) hvor foreldrene har funnet på noe selv. Stakkars barn. Og «bølle»navn som nevnt over.
 
Liker ikke navn som egentlig er guttenavn men så slengte man bare på en endelse så det plutselig er et jentenavn. Eksempler: Fredrikke, Wilhelmina, Albertina, Alfhild, Daniela osv.

Liker heller ikke navn som jeg forbinder med gamle mennesker. Feks Dagny, Knut, Inger, Oddbein, Sigrid, Solrunn osv.
 
Foretrekker internasjonale navn, for meg blir veldig norske navn (spesielt de med æ, ø, å) uaktuelt. Og en del spesielle navn. Liker enkle navn som er lette å skrive :) Her blir det Leah, og mest sannsynlig Isabella som mellomnavn.
 
De veldig "originale" navnene som foreldrene nesten har funnet på selv, selvfølgelig med et dobbeltnavn. Type navn som Nathaniel Emilian styrer jeg laaangt unna.
Vi prøver også å unngå navn som nesten automatisk kommer med spørsmål om stavelse, selv om de kan være fine altså! Eks: Annette, Marthe, Alexander.
 
De `typiske` bøllenavnene og typiske navn som : Chrisander, Maxmillian Emelio, Tillia, Chanel (faktisk): Tiana osv :yuck:
 
Disse nye fansy navnene, eks fotball frue sitt Naia. Eller guttenavn som er så fisefine, Tristian...
 
Sånne typisk "kjedelige" navn som Marie, Silje, Daniel, Aleksander osv er jeg ikke fan av. De er ikke stygge, men litt for vanlig. Liker uvanlige vanlige navn :p som feks Kasper, Ada, osv:)
 
Liker ikke navn som er veldig veldig gammeldagse. Gudrun, Eivor, Oddveig, Borghild, Bjørnar, Audun osv.
Heller ikke navn som er veldig nye, Tristian, Nathaniel og Emilian.

Jeg liker internasjonale navn[emoji4]
 
Ronny, Roger, Tommy, Thomas, Johnny, Tom, maximillian, Pia, Marianne ++
 
Det er nok ingen navn jeg virkelig hater. En del norrøne navn for kvinner synes jeg er veldig harde og ikke så fine.
TIdligere og nåværende "harrynavn" liker jeg heller ikke. Jimmy, Johnny, Kim, Roger, Monica, Kenneth, og de mer moderne som skal være litt fjonge, som Oleander, Isadora.

Jeg liker ikke nymotens navn som egentlig er ord, som Storm, Lykke, Vår, Sol, Snø. Veldig forseggjorte/fjonge navn, dobbeltnavn..

Liker ikke uvanlige engelske navn som må uttales på engelsk men ender opp med en norsk uttale, gitt av norske foreldre i Norge. For meg er det harry... Det samme gjelder franske navn for den saks skyld. Jeanette er et fransk navn, men mange skriver det ikke Janette, Jeanett, Sjanett. Jeg har sett minst 10 stavemåter av det navnet. Litt flaut med et navn som vitner om at foreldrene ikke vet hvordan de staver navnet ditt, spør du meg. Blir litt som å skulle hete Sjarlåtte.
 
Ikke så mange navn jeg virkelig misliker tror jeg. Men jeg kunne aldri brukt navn som virker som om at jeg ikke greide å bestemme meg; Kasander, Krisander, Oleander f.eks.
 
Jeg liker ikke gammeldagse navn som Sigurd, dagmar, Gerd og Borghild.
Ei heller nymoderne «hjemmelagede» navn: chrisander, tilia, nelia osv.
Og ikke «bølle/narkis» navn: Tommy, Ronny, Robert osv.

Jeg liker «vanlige» navn: Even, Håkon, Sofia, Ina osv.
 
Foretrekker internasjonale navn, for meg blir veldig norske navn (spesielt de med æ, ø, å) uaktuelt. Og en del spesielle navn. Liker enkle navn som er lette å skrive :) Her blir det Leah, og mest sannsynlig Isabella som mellomnavn.

Her har vi to Leah Isabella på skolen, jeg liker sammensetningen kjempegodt:love7 Selv har vi en Isabella, men med et annet andre fornavn.
 
Back
Topp