NAV - sykemelding

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som vet hva NAV er pliktig å gjøre i forbindelse med oppfølging av sykemeldte dersom arbeidsgiver ikke gjør jobben sin?
 
Hva mener du nå?
De skal vel kalle inn til oppfølgingsmøte etterhvert, men det er vel egentlig arbeidsgiver som skal starte denne oppfølgingsplanen.
Det jeg lurer på da er hva NAV gjør om arbeidsgiver ikke følger opp sine plikter. De har fått beskjed om å ta tak i saken fra legen, men lurer litt på hva de egentlig gjør.

De virker ikke så interessert når jeg har snakka med dem på tlf [emoji14]
 
De skal vel kalle inn til oppfølgingsmøte etterhvert, men det er vel egentlig arbeidsgiver som skal starte denne oppfølgingsplanen.
Det jeg lurer på da er hva NAV gjør om arbeidsgiver ikke følger opp sine plikter. De har fått beskjed om å ta tak i saken fra legen, men lurer litt på hva de egentlig gjør.

De virker ikke så interessert når jeg har snakka med dem på tlf [emoji14]
Sånn ja.. jeg var sykemeldt i 3 måneder.. ble aldri noe oppfølgingsmøte..
så vet egentlig ikke.. :p
 
Sånn ja.. jeg var sykemeldt i 3 måneder.. ble aldri noe oppfølgingsmøte..
så vet egentlig ikke.. :p
Er vel den erfaringen jeg har fra tidligere og, men det begynner å bli noen år siden.
Men de bør vel gjøre et eller annet når de får en direkte beskjed fra legen tenker jeg. Får vel bare vente å se
 
Du kan lese alt om plikter både for arbeidsgiver og arbeidstaker på nav.no sine sider. Har ikke arbeidsgiver tatt kontakt i det hele tatt på tre mnd??? Det er veldig rart!!!! Er du tilbake i jobb nå??
 
Jeg vet iallefall at vår arbeidsplass har fått purring fra nav hvis det ikke har skjedd oppfølging innenfor fristene. Men kan vel være opp til hvert nav-kontor?
 
Du kan lese alt om plikter både for arbeidsgiver og arbeidstaker på nav.no sine sider. Har ikke arbeidsgiver tatt kontakt i det hele tatt på tre mnd??? Det er veldig rart!!!! Er du tilbake i jobb nå??
Det var til meg? Joda, jeg oppdaterte at formen var like rævva med jevne mellomrom. Men ingen møter. :) ja, jeg er tilbake i jobb. 4 uker igjen til permisjon nå :)
 
Du kan lese alt om plikter både for arbeidsgiver og arbeidstaker på nav.no sine sider. Har ikke arbeidsgiver tatt kontakt i det hele tatt på tre mnd??? Det er veldig rart!!!! Er du tilbake i jobb nå??
Arbeidsgivers plikter er greit nok, men han gjør ikke noe. Bare truer med oppsigelse [emoji14] og der er jeg på saken.
Jeg har ikke vært sykemeldt så lenge, men han vil ikke la meg begynne å jobbe igjen fordi jeg har vært i permisjon o.l. Men det er en helt annen sak egentlig.

Lurer egentlig på hva NAV gjør for å "ta tak i det", som legen sa han hadde gitt beskjed om :) de virker ikke interessert når jeg har snakket med dem.
 
Jeg vet iallefall at vår arbeidsplass har fått purring fra nav hvis det ikke har skjedd oppfølging innenfor fristene. Men kan vel være opp til hvert nav-kontor?
Det er kanskje de lokale kontorene som tar seg av dette ja? Får vel vente å se om jeg hører noe til uka e.l. Sykemeldingen min varer t.o.m 25. April så hadde jo vært greit å vite hva de mener og, før jeg skal til legen igjen :)
 
Det er kanskje de lokale kontorene som tar seg av dette ja? Får vel vente å se om jeg hører noe til uka e.l. Sykemeldingen min varer t.o.m 25. April så hadde jo vært greit å vite hva de mener og, før jeg skal til legen igjen :)
Ja tror det er de lokale kontorene som har ansvaret der. Men jeg kan ikke nok om det..
 
Ja tror det er de lokale kontorene som har ansvaret der. Men jeg kan ikke nok om det..
Får prøve å ringe til uka etter å ha snakket med advokaten tenker jeg. Da har jeg forhåpentligvis noen svar på hva jeg bør gjøre. Man bør vel kunne be om en saksbehandler i NAV selv og håper jeg.
 
Når det gjelder nav, må man purre purre og purre. Møt opp, ring, legg igjen beskjed osv- det er den beste (og eneste!) måten å få gang på disse som arbeider på nav.

Pst: du har en saksbehandler, alle innfor nav har det så du opplyser bare fødselsdatoen din og da spør de hvem saksbehandleren din er blablabla men du sier bare vet ikke så setter de deg over eller legger igjen beskjed, da skal de ta kontakt innen 72(?) timer uansett. Du må bare purre for å komme noen vei.
 
Får prøve å ringe til uka etter å ha snakket med advokaten tenker jeg. Da har jeg forhåpentligvis noen svar på hva jeg bør gjøre. Man bør vel kunne be om en saksbehandler i NAV selv og håper jeg.
Jeg fikk bare en saksbehandler husker jeg, men det er jo 7 år siden snart...
Mye har skjedd på den tiden
 
Anbefaler å laste ned nav - sykefravær appen. Da kan du følge med på når ting skal skje:)

Litt rusten på dette, men jeg mener nav kontakter arbeidsgiver etter ca 6mnd med sykemelding. Altså oppfølgingssamtale mellom arbeidsgiver, sykemeldte og nav.
 
Når det gjelder nav, må man purre purre og purre. Møt opp, ring, legg igjen beskjed osv- det er den beste (og eneste!) måten å få gang på disse som arbeider på nav.

Pst: du har en saksbehandler, alle innfor nav har det så du opplyser bare fødselsdatoen din og da spør de hvem saksbehandleren din er blablabla men du sier bare vet ikke så setter de deg over eller legger igjen beskjed, da skal de ta kontakt innen 72(?) timer uansett. Du må bare purre for å komme noen vei.
Får ringr til uka og høre. De er jo så slitsomme å snakke med noen ganger [emoji14]
 
Anbefaler å laste ned nav - sykefravær appen. Da kan du følge med på når ting skal skje:)

Litt rusten på dette, men jeg mener nav kontakter arbeidsgiver etter ca 6mnd med sykemelding. Altså oppfølgingssamtale mellom arbeidsgiver, sykemeldte og nav.
Den var jo grei å se på ja. Får se om nav gjør noe tidligere da.
Er bare snart 4 uker siden sykemld startet, men legen har bedt dem om å ta tak i saken.
Så lurer mest på HVA de faktisk gjør :)
 
Får ringr til uka og høre. De er jo så slitsomme å snakke med noen ganger [emoji14]

Ja hele prosessen å alt med nav er slitsomt, dessverre:( Man føler seg ofte maktesløs å irritert på dem men man kommer like liten vei med det så du må nok bare holde ut:/

Helt grusomt at det ikke er en 'hjelpe' etat men mer et ork&slit:(
 
Det skal være flere dialogmøter med arb taker, arb giver, nav og evt lege. Dette skal nav kalle inn til. Arb giver dersom det er en ia bedrift plikter i større grad til en tettere oppfølging. Men også ikke ia bedrifter skal lage oppfølgingsplan og plan for evt tilrettelegging av arb oppgaver.
 
Back
Topp