Nattpose

Pepperknotten

Forelsket i forumet
Er det noen som bruker nattpose/sovepose på babyen? Her har han begynt å sparke av seg dynen og spreller rundt i sengen når han skal legge seg. Tenkte å kjøpe en pose han kan sove i, men vet ikke om jeg skal kjøpe en tykk, eller en tynn som han kan ha dynen over også... Noen tips?
 
Jaa, vår datter begynte å sparke av seg dynen og ble endel syk, eller trakk den over hodet og ikke fikk puste og jeg holdt på å dævva av å gå inn til henen hele natten for å enten ta på dynen eller fjerne den fra ansiktet hennes, pluss bekymringen for at hun skulle stryke med under der mens jeg sov. SÅ vi kjøpte dunnattpose fra dungo.no. Det er det beste kjøpet jeg har gjort. Hun holder seg varm hele natten, trives kjempe godt pakket inn i posen, og null bekymring og jeg sover myye bedre på natten! :)

Kjøpte btw på ikea først, men det er bare sånn tynne, så de fungerer når det er varmere ute, men de puster dårlig synes jeg, så hun ble ganske klam i den!
 
Eg har ein tynn heimelaga som eg bruker saman med dyna :) fungerer veldig bra. Her er vinduet opent på soverommet så ho treng nok begge laga :)
 
Jeg bruker en tynn en i bomull under dyna så han ikke blir kald når han sparker av dyna om natta :) funker bra her
 
Er det noen som bruker nattpose/sovepose på babyen? Her har han begynt å sparke av seg dynen og spreller rundt i sengen når han skal legge seg. Tenkte å kjøpe en pose han kan sove i, men vet ikke om jeg skal kjøpe en tykk, eller en tynn som han kan ha dynen over også... Noen tips?
Bruker nattpose til lillemann, det fungerer veldig fint :) Svøpet han fra fødsel, men nå sparker han for mye - teppet blir bare en krøll ved beina :p
Har to poser, en i bomull fra BabyDan, denne kan også brukes med sele. Den andre er i flerlags bomullsmusselin fra Aden + Anais. Veldig myk og god :) Liker at den har glidelåsen foran. Bruker begge posene under tynn dyne eller teppe, soveromsvinduet pleier å stå på gløtt.
Aden + Anais og Lilleba har også fine poser i bambus, som regulerer temperatur (samme egenskaper som ull).
 
Bruker soveposen fra Ikea. Og en tynn dundyne over , stapper den ene enden av dyne ned i siden på swnga slik at han ikke får dratt dyna over hodet (noe som har vært problemet her)
 
Back
Topp