Nakenbilder/intimbilder

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
Har du tatt det?

Leser om alle disse hendelsene hvor man går bildene spredd. Skjønner virkelig ikke at folk tør å ha sånt på tlf/nettbrett etc. Jeg har aldri tatt noen sånne bilde, men leste en artikkel om at det er dødfødt å få ungdommen til å stoppe med det.

Skjønner ikke at man ikke er mer redd for konsekvensen jeg da:(
 
Jeg har aldri tatt nakenbilder eller hatt behov for å sende dette til min kjære, kjenner at jeg ikke helt klarer å synes så veldig synd på folk som blir hacket når de er så dumme som i utgangspunktet velger å ha sånne ting på mobilen sin... Alle vet at det er mulig å bli hacket/miste mobil osv.
 
Det er ingen grunn for at noen skal hacke meg, for jeg er verken kjendis eller supermodell.

Har imidlertid tatt naken/lettkledde bilder ved flere anledninger siden jeg og samboer har måtte være mye fra hverandre på grunn av utdanning og jobb. Passer likevel på at bildene ikke kan gjenkjennes av andre, slik at det ikke er spesielt gjenkjennbare møbler/tapet/gardin i bakgrunnen, eller at ansiktet mitt ikke er med. Så om noen plutselig skulle finne ut at de vil spre mine bilder, så kan jeg lett nekte for at det er meg [emoji16]
 
Nei her har vi ingen nakenbilder på tlf . Ser ikkje behov før det
 
Jeg har tatt mange. Og helt ærlig, så er det ingen krise for meg om de blir spredt. Det er ingenting unaturlig med å være naken, ei heller på bilder. Ikke for det, ser ikke helt hvem som skulle gidde å hacke pc/mobilen min heller.
 
Har tatt nakenbilder av meg selv og sendt til sambo flere ganger. Ser ikke hvorfor det skal være så farlig.
 
Jeg har både tatt det selv og latt andre ta det av meg.
Ingen hvor jeg kan kjennes igjen, og jeg vet det finnes en video (nærbilder av kjønnsorganer) av at jeg har sex.
Var jo en greie da jeg var 17-18 år og mobilene begynte å ha kamera og mulighet for videoopptak.

Om dette blir spredt, så blir det det. Internett er for alltid, men jeg aner ikke om dette ligger på nett. Har ikke ork til å finne det ut heller.

Sender jo intime bilder til mannen når han er bortreist, men jeg lagrer dem ikke. De er for han, ikke meg.
 
I need to say, er man så dum at man har slikt på telefonen, ja da bør man tåle at de kommer på avveie, kjendis eller ikke, er så kald og kjip at jeg har null forståelse eller synpati for de dette skjer med. Vil du ikke at alle skal se deg naken, vel, drit i å ta bilder[emoji23]
 
Nei, har aldri tatt det, har ikke hatt lyst eller behov egentlig. Ser ikke noe galt i å ta det, men er ikke noe for meg.:)
 
Ja tar ofte nakenbilder og sender til mannen , har alltid gjort det.Betyr ikke at jeg fortjener å få de spredt likevel. Ærlig talt for en holdning. Trodde vi var litt forbi den typen holdninger som «du kan takke deg selv for at du blir voldtatt når du går slik kledd»
 
Ja tar ofte nakenbilder og sender til mannen , har alltid gjort det.Betyr ikke at jeg fortjener å få de spredt likevel. Ærlig talt for en holdning. Trodde vi var litt forbi den typen holdninger som «du kan takke deg selv for at du blir voldtatt når du går slik kledd»

Forskjell på å bli voldtatt og at noen stjeler bilder fra en enhet som lett kan mistes eller hackes.
 
Har tatt både proft og amatør, og jeg kan stå for alle, så egentlig ingen krise om de kommer ut, selv om det er mest praktisk om de holdes privat.
 
Joda har blitt noen , men har ingenting liggende på tlf :)
 
Har tatt flere ganger, spesielt da jeg var på utveksling og mannen var hjemme. Har ingen bilder liggende lagret, men har sendt flere ganger. Videosamtaler også :) kommer de på avveie er det greit, men jeg foretrekker at de ikke gjør det :p
 
Victim blaming er det uansett. "Du er så dum at du har slike bilder på enheten din, da kan du skylde deg selv." Offeret har ingen skyld for at andre velger å bryte loven!

Det handler om å ta forhåndsregler, man vet at det i dag er veldig vanlig å miste telefonen sin, man vet bilder blir brukt til all verdens når de spres på nett. både av barna og voksne, det er en grunn til at man stadig advarer mot å legge ut bilder av barna på sosiale medier. Da mener jeg man bør være forsiktig med å ha private bilder som man ikke takler at blir delt på mobilen.

Victim blaming kan du nå gjerne kalle det men når en person, spess en kjendis lagrer nakenbilder av seg selv så nytter det faktisk ikke å grine i ettertid for at de kom på avveie, dagens teknologi er såpass avansert og vi er såpass opplyste at vi vet om faren.

Syns alikevel det er en enorm forskjell på å si at noen fortjener å bli voldtatt og at noen kan skylde seg selv for at bilder ble delt. Den ene meningen gjør ikke at man har den andre[emoji6]

Man kan jo la være å skylde på offeret, men hvem hjelper det da? Spres bildene mindre av den grunn? Og hvem sim skyld er det egentlig at bildene ble delt? Kun deleren eller den som ikke tok forhondsregler?
 
Last edited by a moderator:
Back
Topp