Nøstebarn

Overraskelse

Glad i forumet
Desemberlykke2017
Lenge siden jeg har hatt smått og lurer på om noen av dere som kjenner til størrelsene til nøstebarn?
Er prematur 50, mindre en 50 str som er i andre klær eller likt?
 
Lenge siden jeg har hatt smått og lurer på om noen av dere som kjenner til størrelsene til nøstebarn?
Er prematur 50, mindre en 50 str som er i andre klær eller likt?

Jeg vet ikke, men kanskje bare å sende en melding til nøstebarn på face eller noe slikt og spørre de?
 
Ingen erfaring fa jeg er førstegangs, men fikk en drakt i størrelse 50. Fikk beskjed om at denne var mer størrelse 56 og holdt lenge [emoji4] om det stemmer eller ikke gjenstår å se [emoji4]
 
Vel, vi hadde vel en sparkebukse fra Nøstebarn som raskt ble for liten. Men vi har samtidig en dress i ullfleece som holdt ekstremt lenge. Var vel str62, men brukte den fra 56-68 :)
 
Har dessverre ingen erfaring fra Nøstebarn, men vet at størrelse 50 hos H&M er noe helt annet enn størrelse 50 på Lindex og Kappahl etc...! Faktisk ganske så forskjellige!
 
Har ingen erfaring, men her er hva de selv skriver om sine størrelser hvertfall:
«Størrelser på barneklær er knyttet til barnest lengde. 68 betyr at plagget varer til barnet er 68 cm. Derfor må man legge til en størrelse eller to i forhold til barnets lengde, slik vi har gjort i våre anbefalingene som står på mange av plaggene.

Tabellen viser gjennomsnittslengde for alderen. Barn kan være store eller små for alderen, velg derfor etter lengde. Er barnet 68 cm (som er størrelsesalder 6 mnd) når det er 3 mnd eller 12 mnd må man altså velge klær etter anbefalt 6 mnd størrelse. Ull er lett å vokse i, - mykt og elastisk og tåler å være litt stort i starten.»

https://nostebarn.no/info/storrelser
 
Jeg har bare erfaring med Nøstebarn til litt større barn og da lager de gjerne klærne litt store, slik at barnet kan bruke plagget over lengre tid. "Vanlige klær" strekker seg ofte Max over 2 størrelser, mens Nøstebarn kan strekke seg over nærmere 4 størrelser.
 
nøstebarn har jeg erfaring av er litt små i str
 
Jeg vet ikke, men kanskje bare å sende en melding til nøstebarn på face eller noe slikt og spørre de?

Svaret jeg fikk:
Hei! Størrelsene indikerer at de passer frem til barnet er f.eks. 56 cm. Dermed kan det være lurt å velge en størrelse som barnet kan vokse litt i:) Så da kan nok størrelse 56 eller være et godt valg, uten at jeg kan si det med 100% sikkerhet:) Lykke til! Hilsen Sara i Nøstebarn
 
Back
Topp