Nøffenaff sin dagbok.

HVordan går det med deg?
Det går litt opp og ned. Aborten er smertefull til tider. Fikk "rier" i går, to dager etter at det var satt i gang. Det var veldig smertefullt, og det fosser blod.
Håper det verste snart er over.
Ellers går det greit:)
Veldig trist for at det ble slik, men sånn er det desverre i denne karusellen :-(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Uff :( :( har ikke ord, det må være utrolig tøff periode nå, jeg bare håper du er fort over alle smerter og kan begynne å bygge deg opp igjen og se fremover mange varme klemmer!!
 
Uff :( :( har ikke ord, det må være utrolig tøff periode nå, jeg bare håper du er fort over alle smerter og kan begynne å bygge deg opp igjen og se fremover mange varme klemmer!!
Smertene kommer å går.. får spesiellt smerter hvis jeg gjør mye.
Ellers så håper jeg det værste er over nå.
Men er i allefall litt klokere nå, viste ikke at dette kunne skje. Trodde at enten var man gravid eller så er man ikke.
Men det går vist an å være gravid med "ingenting".
Tusen takk for varme klemmer<3

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Uff, for ein hard smell å få :( Sender deg ein stor klem, og håper smertene forsvinn fort.. Føler med deg!
 
Det går litt opp og ned. Aborten er smertefull til tider. Fikk "rier" i går, to dager etter at det var satt i gang. Det var veldig smertefullt, og det fosser blod.
Håper det verste snart er over.
Ellers går det greit:)
Veldig trist for at det ble slik, men sånn er det desverre i denne karusellen :-(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Håper det går bedre med deg! Her var det også blighted ovum. Fikk to runder med cytotec, men ikke noe særlig effekt, endte med utskrapning på fredag.
 
Nå er det noen mnd siden jeg var her inne sist. Fant ut at det beste var å ta en pause fra alt!
Har enda ikke orket noen ny runde med sykehuset etter aborten.
Men tanken har begynnt å streife meg nå på om jeg skal ta kontakt for å sette igang ny runde med det siste fryseegget vårt:confused004


ellers lurer jeg en del på hva som blir veien videre etter vi er ferdige i det offentlige med siste forsøk?
da blir det vell privat, men hvordan går man frem?
Må man ta alle prøver på nytt etc da?
 
Vi trengte ikke å ta blodprøvene på nytt når vi prøvde i danmark første gang. Så lenge det ikke har gått 1 år siden siste hiv og hepatitt prøver så går det bra. Fikk med journalen fra klinikken jeg var ferdig hos og kom på en samtale og la opplegget der nede sammen med de :)
 
Vi tok noen få prøver på nytt, på klinikken i Danmark når vi var der for kontroll før uttak. Vi trengte ikke å ordne dette før forsøket.
 
i April skal vi bentytte oss av vårt siste og eneste fryseegg fra sist runde. Dette blir det siste forsøket i det offentlige, da vi har brukt alle våre 3 fersforsøk + 1 frys. Så nå blir det tilsammen 5 forsøk.
det blir spennende:) ***jeg har helt glemt hvordan dette var, for nå er det så lenge siden sist***.
 
i April skal vi bentytte oss av vårt siste og eneste fryseegg fra sist runde. Dette blir det siste forsøket i det offentlige, da vi har brukt alle våre 3 fersforsøk + 1 frys. Så nå blir det tilsammen 5 forsøk.
det blir spennende:) ***jeg har helt glemt hvordan dette var, for nå er det så lenge siden sist***.
Så spennende! Masse lykke til!!:):) Jeg følger med fra sidelinjen og heier:)
 
Da er det tid for UL og måling av slimhinnen imorgen.
Mulig opptining og tilbakesetting av egg neste uke?....
har ingen forventninger denne gangen. Etter det jeg var igjennom sist så har jeg På en måte mistet litt troen på dette.
Men det er bedre å ikke ha forventninger og heller bli positivt overrasket enn å bli skuffet fordi man hadde for høye forhåpninger :)
 
Masse lykke til! Jeg ruger nå på første frys for oss. Krysser fingrene dere!
 
Åå så spennende!!! :D :D jeg krysser fingre for deg, kroppen din kan jo det å bli gravid det var bare det ene egget som ikke var "korrekt sammensatt" det skjer med veldig mange og er ikke unormalt desverre, men det betyr ikke at det ikke skal gå bra senere så prøv kjære deg å gi forsøket positive tanker <3 <3 <3
 
Last edited:
Masse lykke til med fryseforsøk :) Krysser fingre for at denne gangen klaffer alt :)
 
Her er det lenge siden jeg har vært:)
Fryseegget sist gang overlevde ikke og det ble ikke noe nytt innsett. Siden den gang har vi ikke hadd noen flere forsøk, så vi er fortsatt ikke gravide.
Vi har snakket om å kanskje dra til Danmark, men tiden vil vise. Vi har jo også muligheten for å benytte det private her hjemme i Norge. Ulempen med det hele er at det er veldig dyrt! :-(
Ellers har håpet mitt vært at det kanskje skjer på den naturlige måten, men hittil (mange år) har altså dette ikke skjedd... å tilfeldigheten er nok desverre minimal!
Alt dette baller seg noen ganger opp til en stor frustrasjon for meg, utn at jeg deler dette med sambo (eller noen andre). Det er så lenge siden sist forsøk nå (der jeg ble gravid men ende med Medisinsk abort). At temaet ikke har vært oppe til emne siden da.. derfor vil jeg heller ikke snakke med sambo om det, da jeg føler at "vi" har lagt dette på is, og at vi mest sannsynlig ikke kommer til å få noen barn sammen.
 
Så trist å lese at det ikke har gått i det offentlige eller på egenhånd. :( og forstår at det ikke er en lett sak.

Jeg kjenner noen som brukte opp i det offentlige på forsøkene først, men ingen baby. Etter tredje forsøket i Danmark ble det en baby på dem. Så de måtte ha en del forsøk tilsammen. Det er slik at noen må ha flere forsøk og tar desverre lengre tid. Synd man egentlig ikke får flere i det offentlige. Skjønner også at det er dyrt, for det er det jo. Ville bare fortelle at det fortsatt er håp ❤️

Masse lykke til på veien og håper dere finner en løsning ❤️❤️❤️
 
I forhold til pris regnet vi på Danmark/Norge når vi skulle velge privat klinikk. Hvis en tar ned fly og opphold i tillegg til hva behandlingen koster, så ble det ca samme pris(hvis ikke dyrere i Danmark). Så vi valgte Norge. Vi fikk det til på første forsøk på ny klinikk, på en metode som ifølge legene ikke skulle fungrer på meg..
Det er håp❤ Masse lykke til❤
 
Back
Topp