Når ???

dollygirl

Glad i forumet
Når skal deres barn begynne i bhg, og gruer du deg?

Vi har søkt bhg fra august her, gruer meg ikke ,storebror går der og det er toppers bhg <3
 
Jeg har veldig lyst til å gå hjemme med lillegutt til han er 1,5 år, men det tror jeg ikke vi kan ta oss råd til. Så da blir det nok barnehage fra November, og jeg gruer meg masse :p
 
Vi har søkt plass fra januar 2014. Skal ta noen mnd ulønna permisjon. Har spart masse for å klare det.
 
Beg på skolen i august, og da starter pappapermen, så blir vel at han starter i bhg når han er litt over ett år. Gleder meg jeg :p
 
Vi har søkt han inn i august 2014. Skal jobbe nå i sommer hvor han da skal ha barnevakt når far er på jobb i nordsjøen. Så etter sommeren slutter jeg på den gamle (dritt) jobben min og går ut i ulønna permisjon. Så han er nesten 2 år før barnehage start, passelig mente vi:)
Selv begynner jeg på skole igjen når han begynner i barnehage.
 
har bestemt meg for å ha ulønna permisjon eit år, so her blir det ikkje barnehage før august neste år:)
 
Her blir det bhg fra oktober. Vi kan ikke ta oss rå til at jeg går i ulønnet perm, og pappaen trenger også sine rutiner i hverdagen. Han skal ha pappaperm fra sommeren til medio oktober.
 
*misunnelig* mohn!
Jeg har søkt på studentbhg, ser for meg at d er lettest å få plass der! men så slo det meg at jeg kunne vel søkt i komm./private uansett??
Kan man søke i en kommune/fylke man ikke bor?
 
*misunnelig* mohn!
Jeg har søkt på studentbhg, ser for meg at d er lettest å få plass der! men så slo det meg at jeg kunne vel søkt i komm./private uansett??
Kan man søke i en kommune/fylke man ikke bor?
Hehe...men eg har finrekkna på det...Og skal eg jobbe so må eg ha bhg plass til to og en sfo plass, dvs at halve lønna mi forvinn i dette, og då har eg ikkje rekna med kjøring til og frå jobb...so alt i alt so vil eg ha omtrent det samme utbetalt om eg er heime eller på jobb :p
Men prøva no også å legge til sides litt lønn, og få betalt mest mulig på billån og slikt so det er minst utgifter når eg skal gå heime ulønna.

Nåd det gjeld å søke bhg til andre kommuner så kjem det nok heilt an på kommunen du evt skal søke til. Nokre kommuner tek imot søknader frå andre kommuner, mens andre ikkje gjere det. Spørst vel litt kva kapasitet dei har. Her i området er det gjerne vanskelig å få bhg plass i "byen", so då veit eg nokre søker til dei mindre nabo kommunane som ikkje har so mange innbyggara og som har god kapasitet..
 
Hehe...men eg har finrekkna på det...Og skal eg jobbe so må eg ha bhg plass til to og en sfo plass, dvs at halve lønna mi forvinn i dette, og då har eg ikkje rekna med kjøring til og frå jobb...so alt i alt so vil eg ha omtrent det samme utbetalt om eg er heime eller på jobb :p
Men prøva no også å legge til sides litt lønn, og få betalt mest mulig på billån og slikt so det er minst utgifter når eg skal gå heime ulønna.

Nåd det gjeld å søke bhg til andre kommuner så kjem det nok heilt an på kommunen du evt skal søke til. Nokre kommuner tek imot søknader frå andre kommuner, mens andre ikkje gjere det. Spørst vel litt kva kapasitet dei har. Her i området er det gjerne vanskelig å få bhg plass i "byen", so då veit eg nokre søker til dei mindre nabo kommunane som ikkje har so mange innbyggara og som har god kapasitet..

Okei, takk :) Jeg får bare sjekke litt rundt! Uansett er jeg nok litt sent ute... Men krysser fingra for stud.bhg! ;)
 
de som gruer seg litt er nok de som føler at de må være nær barnet hele tiden og passe på de.. Noen som har vanskeligheter for å gi litt slipp:) Norske barnehager er stort sett bra, og tror de er trygge der! Så gleder meg egentlig, barna har bare godt av å komme seg litt bort fra mor og far. Få nye inntrykk:)
 
Barn har veldig godt av å være borte fra mor og far.
Tror mye av redselen kommer av for eksempel artikkelserien i VG og forskningsrapporter om 1-åringer i barnehager.
Stort sett tror jeg barn har det bra i norske barnehager.
Jobber jo selv i barnehage, og ser hvor bra barna har det.
Gleder meg til å se alt mine barn får gjøre i barnehagen.
 
Står på venteliste her i kommunen, sikkelig kleint med barnehage plasser her, mange klager fordi de ender opp med å måtte ta ulønna permisjon.
 
har ikke fått lest den artikkelen, men jeg er sikker på at det å gå i barnehage bare virker positivt inn på utviklingen til et barn. Selv om det er såpass ungt, så trenger de å oppleve nye fremmende ting. De lærer mye fornuftige ting i en barnehage som man kanskje ikke tenker over, de lærer at de må dele med andre, og ikke minst det at de må forholde seg til alle barna rundt seg. Selv om dette er ubevist ting de gjør.. så tror jeg dette er greit å lære i et tidlig stadie.. viktig at man klarer å forholde seg til andre mennesker.. Hjemme får man gjøre som man vil, ingen å forholde seg til under lek f.eks.
 
Jeg har fått til mini i en annen kommune enn vi bor i. Men tror nok det er mye fordi jeg selv jobber i den barnehagen, så har personalfordelen selv om alt annet teller imot at jeg skulle få der. Usikker på om alle som bor i den kommunen har fått plass faktisk. De trenger meg for at flere skal få plass (førskolelærer).
 
Jeg har også den fordelen med at jeg om det er krise, så kan jeg få ha ungen i barnehagen der jeg jobber.
Sjefen vil nemlig mer enn gjerne ha meg tilbake også ;) (også førskolelærer (eller barnehagelærer som det plutselig heter nå))
 
Back
Topp