Når var første gang du var borte fra barnet et helt døgn?

Hvor gammel er kommende storebror?
Jeg er urolig for å være borte fra min så lenge selv.. min er 2 år og 2 mnd når bebis kommer!

Han er 20 mnd :) jeg tror det kommer til å gå greit, men han sover fortsatt ikke natta gjennom og jeg håper det passer sånn at pappa er hjemme til han våkner opp. Jeg er også urolig :/ men tror kanskje det blir verst for meg :p
 
Hva gjorde dere i forbindelse med fødsel med de eldste? Gikk det greit å dra fra en på rundt to år litt i hui og hast?

Når nr to kom dro vi på sykehuset om natten, mine foreldre kom og sov hos oss. Gikk veldig fint. Vi kom hjem kl 13 dagen etter, så ble ikke mange timene. Med nummer tre hadde vi hjemmefødsel, men valgte å kjøre barna til svigers den ettermiddagen jeg skjønte at noe var i gjære. Så kjørte pappaen og hentet de da vi våknet med ny baby dagen etter.
 
Hun var litt over et år. Da var vi på slektstreff.
Neste gang var hun 16 mnd, da jeg fødte lillebror og da hun var 17-18 mnd var hun hos besteforeldre i 4,5 uke :( ikke ønskelig, men absolutt nødvendig. Hadde henne i helgene da ♡
 
Hun var litt over et år. Da var vi på slektstreff.
Neste gang var hun 16 mnd, da jeg fødte lillebror og da hun var 17-18 mnd var hun hos besteforeldre i 4,5 uke :( ikke ønskelig, men absolutt nødvendig. Hadde henne i helgene da ♡

Så leit at dere måtte være borte fra hverandre så lenge, og håper alt gikk bra [emoji173]️
 
Så leit at dere måtte være borte fra hverandre så lenge, og håper alt gikk bra [emoji173]️
Alt gikk veldig bra med henne. Hun var litt skeptisk før den perioden, men etterpå har det ikke vært noe problem i det hele tatt og hun vil helst at alle andre skal hjelpe enn mamma [emoji14] så det ble litt sånn ufrivillig tvangstilvenning. Fortsatte barnehagen som normalt da så hun hadde noe hun kjente godt og vi visste hun trivdes :)
Men hun tilvente seg raskt heldigvis, selv om det var sårt da hun måtte dra fra oss i helgene.
 
Last edited:
Eldste var 12 mnd, samvær med bf. Veldig rart de første gangene...eller egentlig alltid når jeg tenker meg om å ikke ha han hjemme.

Med yngste...2 år.
 
Jeg skal på helgetur i slutten av november, da er han 10 måneder. Kjenner jeg gruer meg allerede, men jeg vet jo at han vil ha det utmerket hjemme sammen med pappaen sin. Mye verre for meg enn han regner jeg med.
 
Jeg skal på helgetur i slutten av november, da er han 10 måneder. Kjenner jeg gruer meg allerede, men jeg vet jo at han vil ha det utmerket hjemme sammen med pappaen sin. Mye verre for meg enn han regner jeg med.

Jeg tror også det er verst for meg :p men det er jo egentlig greit :) god tur!
 
Har ikke vært borte et helt døgn som jeg kan komme på. Har vært noen netter i løpet av fem år:) en natt kunne jeg nok våget meg på før minste ble ett år. Et døgn er litt mye. Men det kommer ikke til å skje:p har ikke så mye som skjer bortsett fra familie og jobb..
 
Jeg husker ikke når jeg var vekke fra storesøster første natt, men det var etter at hun sluttet å amme (hun tok aldri flaske). Med lillebror dro jeg og storesøster avgårde en helg da det var på tide å avvenne nattammingen. Minstemann spiste annenhver time hele natta til han var nesten et år, og det begynte å bli slitsomt... Tror han kan ha vært 11mnd da vi kjørte det stuntet ;-)

Nå er eldste 4 og minste 2 og jeg har ikke tall på hvor ofte de har overnattet hos besteforeldre. De elsker det! Det lengste har vært fra fredag til søndag :)
 
Back
Topp