Når var barnet hos tannlegen første gang?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvor gammelt var barnet første gangen dere var hos tannlegen? Hvordan var den opplevelsen for barnet?

Her kan du lese om en tannleges tanker og erfaringer med barn i tannlegestolen :)
 
Var der forrige uke, litt over 3 år.
Gikk kjempebra. Flink tannlege, som var rolig.
Gutten synes det var kjempegøy
 
Er vel 3 år ca som er første gang.

Vi snakka om på forhånd hva som skulle skje og ungen satt der eksemplarisk og gapa til tannlegen. Veldig stas syns hu det var.
 
De skal innkalles det året de fyller tre mener jeg.

Begge mine har vært sånn noe etter de ble tre. Yngste er ikke to engang enda så hun har ikke vært.

Mellomste var forresten med bhg en tur også. De hadde med noen få om gangen bare for en "titt og puss" helt sånn ufarlig i forkant av første innkalling. Veldig greit. Kanskje yngste også skal det, det er jo samme kommune og tannlege (men annen bhg)
 
Mener hun var 3, ja.
Tannpleierne og tannlegene her er utrolig flinke med barn!
Vesla hadde et hull de syns måtte fikses, hun var vel 7 år da, og hun er en litt "pysete" type, så jeg var ganske nervøs. Så vi hadde jo forberedt henne og nevnt sprøyta også, men hun kom ut derfra og ante ikke at hun hadde fått sprøyte engang. Hun var ikke redd, hadde ikke vondt, og de forklarte hele tiden hva de skulle gjøre, tok seg god tid, lot henne kjenne på utstyret, og tok en hvit en og sa at sprøyta var dråper som de skulle dryppe på tannkjøttet for å få tanna til å sovne, og de dråpene kom til å svi litt.
Nei, jeg var kjempeimponert.
 
Minner meg på at jeg må bestille en time til eldste. Han har en del barnebelegg enda så han går ekstra utenom de faste kontrollene. Desverre kommer det nå på "voksentennene" hans også :-(
 
3 år. Nekta å åpne munnen. Måtte tilbake 3 mnd seinere. Da gikk det kjempefint.
 
Mine har blitt innkalt ved 3 års alder. Det gikk veldig greitt med begge to, de gledet seg til neste gang de skulle.
 
2 år, slo løs en fortann. Så når hun var 3 og fikk den første innkallelsen hadde vi vært noen ganger, og hun husket det. Så var var kjempe flink og gjorde som tannlegen sa.
 
3 år. Gikk supert :)
 
To måneder før hun fylte tre fordi hun knakk litt av fortannen sin.

De blir innkalt året de fyller tre, og ofte venter tannlegen til de er noen måneder ekstra. Jenta mi var 3,5 år da hun var første gang hos tannlegen. Veeeldig skeptisk og måtte sitte i mitt fang. Likte ikke å måtte gape. De neste gangene har det gått fint, da.
 
Det året hun blir tre blir for min yngste før hun er tre. Så mulig det blir det året hun blir fire for henne.

For tannlegen driver vel fort ikle i romjula. Hun fyller jo tre første juledag neste år.
 
det året de fylte 4... eldste ble innkalt et år for tidlig, så han var bare 2,5 første gang.. men det gjorde ikke noe.. yngste var mer skeptisk og nektet å åpne munnen.. :p
 
Han ble innkalt rett etter at han ble 3 år :)

Han fikk fullstendig panikk, så måtte tilbake etter noen mnd. Samme skjedde da, så vi fikk vente til han var blitt 4 år :)

Prøvde å snakke om det på forhånd og gjøre det spennende og gøy, men hjalp ingenting...
 
Back
Topp