Når trenger man bekymre seg over rester etter tidlig SA?

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Mistet 4+4 etter IVF på mandag. Negativ test søndagen med blødning natt til mandag. Gitt seg nå, men blødde mye mandag-onsdag og litt på torsdag. Hatt sterke smerter, som ved en sterk menstruasjon. Og vært dårlig de siste dagene, men dette kan godt være et resultat av hele situasjonen. Tok det rimelig hardt da vi brukte 2 år på denne spiren.

Jeg trenger vel ikke bekymre meg for rester når jeg har blødd såpass og var kun 4+4 på vei?

Da jeg mistet i uke 6-7 for noen år siden fikk jeg ikke mensen på nytt igjen før cirka et halvt år senere, men dette er nok pga manglende eggløsning grunnet kraftig PCOS. Ved kjemisk (blødde før IKM) så var jeg på ul grunnet hormonbehandling og da var alt greit i hvert fall. Hadde da ikke smerter heller, kun en litt rikere menstruasjon.
 
Last edited:
Trist at du har mistet, jeg har hatt en MA i januar, oppdaget i uke 11 etter IVF, så forstår deg veldig godt. Kan ikke svare på det du spør men vil gi deg trøsteklem.
 
Uff, så leit du har mistet. :( Skjønner det er ekstra vondt når man har ventet så lenge og spiren var så etterlengtet. Tror ikke du trenger å være bekymret for rester når du mistet så tidlig og man kan se på den kjemiske som en sen mens. Håper det går bedre med dere etterhvert og at dere kommer dere snart. Klem :Heartred
 
Jeg kan ikke svare for deg. Men kom selv nettopp hjem fra sykehus. Mistet 5+0. For 2 uker siden. Blødde masse i 8 dager. Klumper og det hele. Var hos legen da jeg ikke følte meg bedre. Fortsatt masse symptomer. Han gjorde ikke annet enn å sykemelde meg og ta blodprøve om det var infeksjon. I går tok jeg en privat ul. Der det så ut som om det fortsatt var rester. Og det så slik ut. Så fikk time på sykehus idag. Enten var det rester eller blære mola (?) så ble utskraping... så om testen ikke blir svakere eller symptomer ikke forsvinner så ville jeg absolutt fått sjekket det opp. Kjenner jeg er litt oppgitt over legen som ikke tok dette mer seriøst...
 
Jeg kan ikke svare for deg. Men kom selv nettopp hjem fra sykehus. Mistet 5+0. For 2 uker siden. Blødde masse i 8 dager. Klumper og det hele. Var hos legen da jeg ikke følte meg bedre. Fortsatt masse symptomer. Han gjorde ikke annet enn å sykemelde meg og ta blodprøve om det var infeksjon. I går tok jeg en privat ul. Der det så ut som om det fortsatt var rester. Og det så slik ut. Så fikk time på sykehus idag. Enten var det rester eller blære mola (?) så ble utskraping... så om testen ikke blir svakere eller symptomer ikke forsvinner så ville jeg absolutt fått sjekket det opp. Kjenner jeg er litt oppgitt over legen som ikke tok dette mer seriøst...

Men har du fortsatt positiv test? Her er formen heldigvis bedre og jeg beroliges jo litt av at testene allerede søndag var helt negative igjen. Men om kroppen er rar etter helgen får jeg heller be om blodprøve hos legen tirsdag :)

Håper du sitter igjen med en liten spire om ikke så lenge <3
 
Men har du fortsatt positiv test? Her er formen heldigvis bedre og jeg beroliges jo litt av at testene allerede søndag var helt negative igjen. Men om kroppen er rar etter helgen får jeg heller be om blodprøve hos legen tirsdag :)

Håper du sitter igjen med en liten spire om ikke så lenge <3

Ja testen var kjempe sterk og ble aldri svakere.
Så nå at du hadde skrevet at testen var svakere allerede søndag. Da ville jeg vært ganske beroliget :)
Men selvfølgelig ta kontakt om du skulle få mye smerter eller feber.
Takk, håper du og sitter med en spire snart :)
 
Så leit at du har mistet.
Kan ikke skjønne du burde trenge å bekymre deg for rester med såpass blødning og negativ test.
 
Håper det går bedre med deg, sender deg en god klem. :Heartred
 
Så leit at du har mistet.
Kan ikke skjønne du burde trenge å bekymre deg for rester med såpass blødning og negativ test.

Jeg er nok tilbake til "normalen" ja. Venter på eggløsning nå, håper den for en gangs skyld kommer ;)
 
Back
Topp