Når tok du siste celleprøve?

Litt usikker på om det ble gjort på 6ukers kontroll i høst, men ble i allefall gjort høsten 2016
 
Hvordan vet du det?

Testet. Og er gift på 14. året med en partner jeg ikke har mistenkt for å dra med seg nysmitte... Sjansen for kreft er veldig liten. Jeg takler ikke GU. Villig til å ta den sjansen.
 
For 2 år siden. Spurte om jeg skulle ta igjen, men legen sa jeg kunne like gjerne vente til 6 ukers kontroll etter fødsel nå.
 
Jeg vil ikke. Er ikke smittet av HPV heller, så ikke i risikosonen.

Nei, det er ikke jeg heller btw, så jeg er ganske rolig der. Samme seksualpartner i 18 år. Men jeg trodde jeg hadde endringer etter flere småblødninger for 2-3 år siden, så da gikk jeg til legen allikevel. Alt fint, som jeg jo egentlig regnet med. Kommer til å teste meg videre, men ikke ofte.
 
1 mnd siden :)
 
For ca 1 år siden [emoji4]
 
Litt over et år siden, og skal ta igjen nå snart.
 
Det er vel nå 8 år siden sist, så må få gjort det etterhvert. Og jeg trenger ikke at noen forteller meg hvor viktig dette er, jeg vet det veldig godt da vi har flere tilfeller av livmorhalskreft i familien.
 
Tok en konsiering i November, så skal på ny kontroll i Mai [emoji4]
 
Forstår ikke at noen velger bort det, samme hvor traumatisk GU måtte være. Da hadde jeg gjort det i narkose.
Det er ikke bare HPV som kan gi problemer...
Tar det hvert år på årlig GU-sjekk. Tok første som 16-åring da jeg skulle begynne på p-piller, og har tatt det årlig siden.
Er ikke i noen risikogruppe, men jeg tar ingen sjanser der.
 
Ca 1 mnd siden. Kun ett år siden sist, men ville sjekkes pga skulle uansett ha kontroll etter fødsel. Og syns det er betryggende :)
 
Back
Topp