Når tenker du å pakke fødebagen?

M

Moderator Camilla

Guest
Når tenker dere at det er lurt å pakke fødebagen?

Har dere gjort dere opp noen tanker om hva dere vi ha med?

Kanskje dere har erfaring fra tidligere om noe man absolutt ikke trenger å ta med? :)

Med nr2 så tok jeg med mye mindre klær enn med nr 1 og det var lurt :hilarious:
 
Jeg har laget en liste (elsker lister!) etter å ha lest flere tips på nettet. Fikk blant annet tips om å ha en fødebag og en barselbag, der barselbagen kan ligge i bilen til man er på barsel. Jeg er forberedt på opptil en uke på sykehuset, så pakker nok litt mer enn gjennomsnittet, men har prøvd å begrense meg [emoji4] tar kun med et par bodyer, hentesett, ullteppe og lue til mini.

Har planer om å pakke den i starten av oktober, siden jeg mest sannsynlig blir satt i gang i midten av oktober.
 
Pakker sikkert omtrent når jeg går ut i permisjon. Sist hadde jeg litt urealistiske forventninger om hvor flat mage jeg kom til å ha etter fødsel. Jeg pakka vanlige joggebukser, men det var riiiimelig uaktuelt å bruke dem etter ks og fortsatt stor mage. Eneste gravidklærne jeg hadde var tightsen jeg kom i. Den ble brukt opp, foråsidetsånn. Var tre dager før fødsel (satt i gang og langsom prosess), så ble mye lengre opphold enn jeg hadde tenkt, og jeg var myyyye dårligere etter fødsel enn jeg kunne forestille meg. Ergo gikk jeg for det meste i sykehusskjorta og så ut som et dass. Denne gang har jeg kjøpt inn deeeilig joggebukse for gravide,’og både den og gravidtights skal i bagen. Og tørrshampo. Og kamera. Tok litt tid før nyopererte meg turte å gå i dusjen sist ;)

Når det gjelder lilleputt så var han mye mindre enn jeg hadde trodd. Hadde med et plagg i str 50, som passet. Alt i 56 (som vi hadde med) var altfor stort. Han hadde og stort sett på seg sykehusbody. Funker nok denne gang og, men tar med små omslagsbodyer - ikke sånne som tres over det lille hodet.

Hadde også med babynest, som vi hadde stor glede av allerede på sykehuset. Det skal altså også i bagen denne gang!
 
Blir vel rundt 3 uker før termin jeg begynner å pakke.. bor 300 m fra sykehusrt, så er ikke krise om noe blir glemt. Sist glemte vi minnekortet til kamera i pcen, så sambo løp hjem under fødselen for å hente det.. hehe..

Skal iallefall ha med meg elastisk sjal utover klær, crocs og toalettsaker.. skal og ha med snacks (spekemat og sjokolade)..
 
Greit å ha det meste klart to uker før tenker jeg, men har ikke SÅ dårlig tid om det setter i gang før (har i hvertfall hatt grei peiling på at noe var i gjerde ved de to første). Men greit å ha alt i hus som skal oppi der da.

Regner med å ha en kort fødsel og kort opphold på barsel. En juice eller to oppi bagen, litt sjokolade.
 
Jeg har planer om å pakke fødebagen MINST 3 uker før, kanskje 4, bare for sikkerhets skyld. Sist ventet vi for lenge, og endte opp med å pakke i full fart midt på natten da fødselen startet plutselig 16 dager før termin[emoji28]. Vi hadde opprinnelig planer om å gjøre det dagen etter, men istedet måtte mannen fly rundt som en forvirra høne mens jeg pustet meg gjennom hyppige rier. Vi endte da opp med å finne ut av flere ting som kunne være kjekt å ha, som vi da IKKE hadde med[emoji12] F.eks hårbørste, tannbørste og generelle toalettsaker, mobillader, litt smått å bite i ++
Ellers brukte jeg stort sett nettingtrusene og bindene som var på sykehuset, og dasset rundt i en joggebukse og sykehusskjortene[emoji12] Sleit såpass med spinalhodepine at jeg ikke var mye utav sengen[emoji57]
 
2-3 uker før :)

Om jeg bare har ordentlige klær å reise hjem i til liten å stor,toalettsaker ,barberhøvel,mobil-lader å romslige,gode sløkkis klær,lepsyl å syrenøytraliserende så skal jeg si meg fornøyd:)
 
Vi bor 2 min fra sykehuset, så jeg blir neppe å pakke noe før tida er inne :happy: Samboer kan nærmest løpe hjem om jeg savner noe. Men jeg tenker å skrive en liste over ting jeg vil ha med slik at samboer kan være litt behjelpelig om det skulle bli behov ;) Og så må jeg pakke klær til lille, for der er samboer (unnskyld kjære) nærmest udugelig :hilarious:
 
3 uker før ca. Har søkt om planlagt KS igjen som sist gang og da ble det ks 9 dager før termin. Dog kan jo fødsel starte av seg selv også.
 
Tenkte at nå som jeg etterhvert har fått vasket opp baby og ammetøy så skal jeg få samlet ting i en bag. Så får jeg gå gjennom når det nærmer seg heller. Skulle det skje noe akutt så har jeg i det minste noe klart. Bor et stykke fra sykehuset så ikke bare-bare
 
Tenkte at nå som jeg etterhvert har fått vasket opp baby og ammetøy så skal jeg få samlet ting i en bag. Så får jeg gå gjennom når det nærmer seg heller. Skulle det skje noe akutt så har jeg i det minste noe klart. Bor et stykke fra sykehuset så ikke bare-bare

Tenker likt som deg! Men er veldig i villrede om hva man egentlig bør pakke. Har ikke funnet ei ferdig liste jeg syns ser bra ut enda. Og synes det er veldig vanskelig med størrelser! Både jeg og samboeren er høye, så vi forventer jo en lang baby. Vi har foreløpig ikke kjøpt noe i mindre enn 56 (og lite i denne størrelsen også). Er det dumt?
 
Tenker likt som deg! Men er veldig i villrede om hva man egentlig bør pakke. Har ikke funnet ei ferdig liste jeg syns ser bra ut enda. Og synes det er veldig vanskelig med størrelser! Både jeg og samboeren er høye, så vi forventer jo en lang baby. Vi har foreløpig ikke kjøpt noe i mindre enn 56 (og lite i denne størrelsen også). Er det dumt?
Er nok ikke dumt, men ville kanskje hatt noe i str 50 da 56 fort kan bli stort. 56 alltids brettes opp til en får ordnet noe i str 50 om en ser at en trenger det. Butikkene er jo åpen etter fødselen også, men kan være kjekt å ha vertfall et sett eller to med klær i str 50 :) Jeg har selv tatt opp både 50 og 56 etter storebror, vi brukte 50 en god stund på han og hoppet nærmest over 56 :smiley-ashamed004
 
Tenker å gjøre lillemors bag klar rundt 4 uker før termin. Så tar jeg min noe nærmere :) For min egen del tenker jeg å dra hjem så fort som mulig - max ei overnatting - dersom alt er i orden med både meg og baby. Dessuten bor vi bare 15 min fra sykehuset, så mannen, eller annen familie, kan hente ting dersom jeg skulle mangle noe :)
 
Har lyst å pakke den ferdig nå jeg, 2,5 mnd til termin :smiley-bounce016. Skal klare å vente noen uker til, blir sikkert at jeg tar opp masse ting fra den igjen hvis ikke :smiley-chores011
 
Må prøve å pakke 3 uker før :) Erfaringsmessig er det lite lurt å pakke når du står på farten til sykehuset. Førstemann kom 3 uker for tidlig. Alt jeg pakket med meg var stringtruser :hilarious: og teite klær til meg selv. Hentesett til han :)
Min kjære mor kom med litt mer fornuftige klær til meg :hilarious:
 
Back
Topp