Når tenker dere å prøve på nestemann?

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Dere som planlegger å få flere barn i fremtiden, har dere begynt å tenke på når dere vil starte prøvingen igjen? :)
 
Hahaha, her blir det ikke fler :D men anbefaler å få tette, slik at barna får glede av hverandre når de blir større ;)
 
Her går vi kun for to og de er 17 mnd i mellom. Kunne kanskje tenkt meg 3, men vi er blitt enige om at én av hver holder :) syns det er fantastisk at jeg ble gravid ved første menstrasjon etter forrige fødsel og fikk to tette!
 
Vurderer allerede å prøve høsten 2018 :) samboer er helt enig og vil ha de litt tette, og håper at ikke alle svangerskap er like- det er motivasjonen bak.
 
Vi vil gjerne ha to tette vi også, men jeg må få unna studiene og ikke minst må vi ha større plass! Men tiden går jo, blir 30 i år. Uæh hjelp, nå fikk jeg litt panikk... :p
 
Haha ... akkurat nå må jeg nok jobbe opp litt motivasjon før jeg orker tenke på ni nye måneder som gravid. Kunne egentlig tenkt meg to tette, eller kanskje nestemann ila 2019, men må rett og slett ta det som det kommer. Satser på å bli mer babysyk av å få baby ;)
 
Har ingen planer om tette her grunnet et veldig utfordrende svangerskap. Utsetter meg ikke for det her igjen før jeg har glemt hvor jævlig det har vært noe jeg tror vil ta sin tid
 
Vi lar akkurat det stå litt åpent. Jeg har ei på snart 7 fra før, mens dette er sambos første. Han har sagt han gjerne vil at vi skal ha en til etter denne, men nå i det senere har han sagt at kanskje det er nok med 2 barn. Sikkert fordi han har sett hvor mye dette svangerskapet har krevd av meg.

Så vi får se, men jeg er 33, og skal det bli en til skal jeg ikke være så mye eldre enn 35 tror jeg?
 
Dette er førstemann, tenker kanskje å prøve på neste i 2019 :) Skal gifte oss mellom der, så neste kan ikke komme før det! Blir nok prøving rett etter bryllup! :)
 
Vi er einige om at vi vil ha 3 stk, og dette er begges første, og vi er òg einige om at vi vil ha dei relativt tett i alder :) Men meir enn det er ikkje diskutert, eg personlig har lyst å ha dei så tett som mulig MEN vil vente til den vi har no er stor nok til å gå litt sjølv, eventuelt bruke ståbrett på vogn pga vil ikkje ha sånn stor dobbel vogn hehe ;) Så setter inn spiral når han er komt ut, og så tar eg den ut etter eit år eller to er planen, tar det litt som det kjem :) Vi er jo framleis unge (23 og 24), og har som mål å bli ferdige før fylte 35 så har god tid ;)
 
Her er vi litt uenige om når vi vil prøve igjen. Mannen vil helst ha to tette, mens jeg gjerne kunne tenkt meg 2,5-3 år mellom barna. Vi kommer nok til å møtes på halvveien og prøve igjen etter førstemann har rundet året ;)
 
Dette blir nummer 2 og blir nok siste. Blir ca akkurat 2 år imellom. Håper de to jentene får mye glede av hverandre og ikke bare krangler så det fyker ;)
 
Jeg har to med 2 års mellomrom, og to med 5 års mellomrom...Og hadde jeg begynt på ny, ville jeg definitivt gått for 5 år mellom dem alle [emoji4] ikke sjalusi, ikke kamp om plassen....Mye mer avbalansert og rolig....[emoji6]
 
Vi ønsker oss nok en til, men hadde vi bare kunne planlagt når.. :( Det tok oss tre år å få til denne. Ideelt kunne jeg nok tenkt meg ca 3 år mellom dem, for jeg får litt noia av å skulle ha to veldig små samtidig. Samtidig er jeg neppe keen på å begynne prøvingen med en gang (i tilfelle vi bruker tre nye år liksom), for plutselig klaffer det med én gang, og da blir det jo to veldig tette allikevel. Kroppen min er veldig upålitelig. Så vi har tenkt å ta det litt som det kommer og se hvordan livet vårt blir med denne ene først og så ta stilling til det etter hvert :)
 
.. her blir det knappe 20mnd mellom nr1 og nr2 såå ønsker å vente iallefall 2år før jeg blir gravid igjen:)
 
Vi ønsker oss nok en til, men hadde vi bare kunne planlagt når.. :( Det tok oss tre år å få til denne. Ideelt kunne jeg nok tenkt meg ca 3 år mellom dem, for jeg får litt noia av å skulle ha to veldig små samtidig. Samtidig er jeg neppe keen på å begynne prøvingen med en gang (i tilfelle vi bruker tre nye år liksom), for plutselig klaffer det med én gang, og da blir det jo to veldig tette allikevel. Kroppen min er veldig upålitelig. Så vi har tenkt å ta det litt som det kommer og se hvordan livet vårt blir med denne ene først og så ta stilling til det etter hvert :)
Vet ikke om det er noe trøst men.. Vi brukte ikke 3 år på storesøster, "bare" litt over 1,5år, men lillesøster satt etter 2 halvprøvende og 2 halvprøvende måneder så hun var ganske lettlaget :)
 
Vet ikke om det er noe trøst men.. Vi brukte ikke 3 år på storesøster, "bare" litt over 1,5år, men lillesøster satt etter 2 halvprøvende og 2 halvprøvende måneder så hun var ganske lettlaget :)
Ja, og det gjør valget dessverre ikke noe enklere når man ikke har lyst på to altfor tette heller [emoji14] Hadde ikke overrasket meg veldig om det gikk fort med nr 2. Hører om mange hvor det er tilfelle :) Vi får se.. Om vi venter en stund med å prøve og ser at det også denne gangen tar tid, er vi nok kjappere ute med å søke hjelp. Dessuten har vi to embryo i fryseren på Fertilitetssenteret i Oslo allerede, så det er jo "dekket bord" for IVF også hvis det skulle bli sånn [emoji23]
 
Her blir det nok ikke flere <3
Vi er begge enige i at pga alder er det greit å stoppe nå. Vi er 37 og 42(mannen).
Kjenner det er litt trist akkurat nå, det å vite at jeg ikke skal oppleve dette en gang til <3
 
Her blir det nok ikke flere <3
Vi er begge enige i at pga alder er det greit å stoppe nå. Vi er 37 og 42(mannen).
Kjenner det er litt trist akkurat nå, det å vite at jeg ikke skal oppleve dette en gang til <3
Jeg blir 41 i august, og synes ikke alderen gjorde noe i svangerskapet vanskeligere enn tidligere graviditeter....Aldri si aldri [emoji6]
 
Vi ønsker oss nok en til, men hadde vi bare kunne planlagt når.. :( Det tok oss tre år å få til denne. Ideelt kunne jeg nok tenkt meg ca 3 år mellom dem, for jeg får litt noia av å skulle ha to veldig små samtidig. Samtidig er jeg neppe keen på å begynne prøvingen med en gang (i tilfelle vi bruker tre nye år liksom), for plutselig klaffer det med én gang, og da blir det jo to veldig tette allikevel. Kroppen min er veldig upålitelig. Så vi har tenkt å ta det litt som det kommer og se hvordan livet vårt blir med denne ene først og så ta stilling til det etter hvert :)
Jeg tenker litt som deg.. Jeg har ikke hatt noen problemer med å bli gravid, men mistet mange ganger før denne satt. Synes det gjør det vanskelig å "bestemme" når prøvingen starter igjen. Det kan jo være vi mister tre ganger til, men typisk hvis vi klarer det på første forsøk :wideyed:
 
Back
Topp