Når starter de små dagen?

En gang mellom 5 og 8, om vi er oppe før 5 for mat legger jeg henne igjen ;)
 
Det kommer an på hvor lenge jeg gidder å holde på. Hun våkner som regel en gang i timen, og etter kl 4 blir spisingen slappere og soveperioden kortere... [emoji42]
 
Baby våkner og er klar for dagen rundt 07-09. Kommer helt ann på når hun fikk mat på natten og på hvor stille storesøster og pappa er på vei ut på morgenen. Hun ligger på eget rom som er rett ved gangen. Blir fort litt støy på morgenen.
 
Han våkner for å ammes i 5-6 tiden, så sover han videre til ca 8, da starter han dagen.
 
Her varierer det litt, men hun er vanligvis oppe en liten time før storebror leveres i barnehagen i 8-tiden, og så sover hun et par- tre timer til. Etter 11-12 er det vanligvis bare kortere blunder og mer våkentid. Hun sovner ikke ordentlig før 23-24 på kvelden og skal ha mat annenhver/tredjehver time gjennom natta, så er lite b-menneske dette her. Hun er bare seks uker, så regner med det endrer seg en del de kommende ukene..
 
Starter i 8-9 tiden etter å ha fått mat i mellom 05-07 tiden. Er våken en liten time før storesøsteren skal i barnehagen. Sover ikke mer enn 1-2 timer etter hver mating på dagtid. Så er han våken store deler av ettermiddag/kveld når storesøster herjer.
 
Lillesøster spiser og sover om hverandre store deler av ettermiddagen/kvelden før det blir en siste ammerunde i 23-tiden når vi legger oss. Etter det sover hun til kl 4/halv 5 før hun vil ha mat igjen, og så våkner hun for dagen i 7.30/8-tiden når jeg står opp for å få storesøster klar for barnehagen. Da er hun våken en liten time før hun typisk sovner igjen i vogna på vei til/fra barnehagen, så sover hun gjerne frem til 11-tiden. Så er hun gjerne våken i et par timer før hun sover 2-3 timer til i 14-tiden.

Samnenliknet med storesøster er lillesøster en skikkelig sovebaby enn så lenge, men det kan fort endre seg (hun er bare 8 uker ennå), så jeg nyter det så lenge det varer :)
 
Her starter som oftest dagen kl 09, noen ganger er han våken km 07 og andre ganger sover han faktisk til kl 10/11
Han er 10 uker i dag og har vel sovet gjennom ei natt hittil.
 
Det varierer og kommer an på en del ting. Han våkner i 5-6 tiden for mat, så sover vi i noen timer til, rundt 3-4 timer. Så ligger vi som oftest i sengen og ammer, før vi ligger å koser oss litt der. Noen ganger sovner han igjen, da står jeg opp og gjør litt forskjellig. Viss ikke sambo har vert ute med hunden før jobb, må jeg og mini opp tidlig og ut for å lufte. Da blir det ofte mating, og så oppi vogna eller bæreselen før vi går ut med hunden. Så kan han sove videre når vi er inne igjen. Er mye våken på dagen og sovner seint om kvelden/natta, derfor er han trøtt om morgenen og formiddag.
Noen dager begynner dagen rundt 8-9, andre dager rundt 11-12 :)
 
Herregud, skulle ønske jeg fikk sove like lenge som noen av dere!
Her kan mini starte dagen så tidlig som klokka 3 på natta enkelte dager, mens andre dager er det heller klokka 5.
Og da mener jeg at han ikke kan ammes videre i søvn, og vi blir sittende våken begge to. Men han sover likevell lengd, for han har funnet ut at han kan ta natt allerede fra klokken 5-6 på ettermiddagen. Har aldri hatt denne kveldsuro en som jeg har lest om, for da sover han stort sett. Enkelte dager drøyer han til 7-8 på kvelden, og da starter gjerne dagen nærmere 5 istedet for klokka 3. Har prøvd å holde han våken lengre, men når han er trøtt så er han klin umulig å holde våken.

Til gjengjeld så gråter han ikke da, er blid og smilende, selv når han er trøtt. Enkelte dager kaver og sutrer han litt ved puppen, men absolutt ikke mye. Har mer formiddagsuro, enn kveldsuro. Han varierer søvnen veldig mye på dagtid også. Og det viser seg jo selvfølgelig på når han tar kveld.
Jeg vekker han aldri på dagtid, så lenge det ikke er slik at han har sovet så lenge at jeg har spreng.

Men i går natt tok skikkelig kaka! Han sovna klokken 8 på kvelden, i bilen på tur hjem (hadde vært ganske langt borte, og ble forsinka hjem, 3 timer i bil hver vei), flytta han fra bilstolen og over i vogna (i senga nekter han å sove) og tenkte at han kom til å våkne for mat ikke så lenge etter jeg hadde flytta han. Men han sov helt til 6 i morges! (gjett om jeg hadde vondt i puppen, selv om jeg pumpa før jeg la meg)
 
Her er tvillingene snart 12 uker, og TV 2 sover hele natten, fra ca kl 22/23 til kl 6-7, må opp og gi tutt en gang om natten. TV 1 sovner samtidig, men har oftest ett måltid i 3-4 tiden. Morningen starer en gang mellom 05.30 og 07.00. TV 1 har sovet hele natten to ganger, så spent på hvor lenge det tar før begge sover hele natten og mor kan få en sammenhengende natts soving igjen...
 
Har eneggede tvillinger født i mars. Mine våkner ca 3 hver time om natten. Starter dagen rundt kl 7. Ser veldig frem til å få en hel natt søvn.
 
Ammer som regel i 3 tiden og i 5 tiden og 7 ish. Men så har vi storebror da som starter dagen mellom 5-6 en plass :sleep011så babyen er ikke det største problemet her :p
 
Back
Topp