Når slutter man å bruke stellebordet??

Ilona85

Glad i forumet
Hei alle mødre!
Jeg har ei lita tulle på 6måneder såm bestandig skal snu seg på magen..Hun har nettopp begynt å krype.[:)] Dette er et lite problem når jeg har henne på stellebordet. Hun nekter å ligge på rygg.Pappa må nesten tviholde på henne mens jeg tørker å tar på ny bleie. Det er kun en sjelden gang hun er snill å ligger på rygg. Jeg bruker ikke stellebordet når hun har tisset. Da har jeg henne på fanget å skifter mens hun sitter. Jeg bruker buksebleier. på en så aktiv krabat er det jo helt umulig å bruke de me tape.

Er det noen andre mødre som har erfart det samme? Hvilken løsning har dere på dette??
Når der det på tide å slutte å bruke stellebordet?
 
slik var datra mi og, jeg bare holdt henne nede på stellebordet og skiftet bleie på rekord tid, etter en stund ble hun roligere. og jeg brukte stellebordet helt til hun var 2 år.
 
heisann...[;)]
det er ingen regler for når man skal slutte med stellebord...jeg hadde ikke stellebord til min datter...kjøpte meg en stellematte som jeg la på gulvet....da slapp jeg å tenke på at hun skulle rulle ned...
veldig greit når de begynner å snu seg rundt og vrir seg veldig...

klem
 
Hei.[:)]

Jeg bruker fremdeles stellebordet til yngstemann som er 21mnd gammel.
Greit å bruke så lenge gutten bruker bleie om dagen.
 
HEI!!!
Takk for alle svarene![:D]

Tenker vel det kansje bare er denne ene perioden hun netopp har begynt å snu seg på magen og krype hun er sånn på stellebordet. Får håpe hun holder seg mer i ro etterhvert som hun blir større.[:)]
 
Kvittet meg med stellebordet før 6 mndalder. Makkete som få, og har ikke et par ekstra hender til å holde han rolig. Så tryggere å ta det på stellematta på gulvet.

Men alle barn er forskjellige. Med eldste brukte jeg stellebord til hun var 2, mellomste var vel rundt 1,5 år.
 
Har sluttet ved 5-6 månedersalder da begynte alle mine 3 barn å snu seg rundt å styre , så turte ikke ha di liggendes der:nailbiting: Kjøpte ei stor stellematte og hadde på gulvet, og stellebordet ble lagt bort/gitt bort noen uker senere.
 
Sluttet med stellebordet rundt den tiden med minste, da hun lå så urolig der. Ble buksebleier på oss også :p
 
Vi bruker en benk med stelle matte på, og minsten på 11mnd er veldig makkete. Men hvis jeg gir han noe nytt og spennende hver gang, så går det fint hvis det ikke tar for lang tid :) jeg bruker stelleplassen til hun på 2,5 også, veldig glad for den pga tidvis problemer med ryggen :)
 
Aldri brukt stellebord noe særlig. Jeg har stellematte på gulvet å skifter der, for da kan ungen bare bli liggende mens jeg vasker hender, uten fare for å skade seg :)
 
Vi sluttet å bruke stellebordet hjemme da lille var 7 måneder. Samtidig gikk vi over til buksebleier. Det var så mye kravling og åling på det tidspunktet at vi var redd for at han skulle falle ned og skade seg.
 
Legg stellematta på gulvet :) tryggere for mor og barn. Roer seg med tiden :) brukte den til han var Ca 2 år :)
 
Vi har ikke stellebord men stellematte oppå benk på vaskerommet. Den bruker vi fremdeles (1 år). Vi hadde en periode hvor hun bare ville snu seg men det gikk over. Hun får noe og fikle med og da ligger hun rolig :) Heldigvis, jeg hater å skifte på gulvet.

Samme her. Jeg bruker ordet "låne" mye. Hun blir ofte lei av leker, men kremtuber osv. er spennende saker :p
 
Vi har stellematte på benk på badet. Frøkna er 3 og vi bruker den ennå. Hun bruker ikke bleier så hun ligger sjelden, kun når vi skal vaske henne nedentil. Men ellers sitter hun eller står. Synes det er godt å få henne opp i høyden når vi skal vaske, kle på, pusse tenner og lage til håret. Så går ikke det utover ryggen til mor og far :p
 
Sluttet med stellebordet før han var et år. Brukte bare matta på gulvet.
 
Bruker det enda, eldste er 2,5 år :)
 
Vi brukte det frem til de var ferdig med bleie
 
Vi hadde stellematte som vi la på gulvet da guttene begynte å bli større.. turte ikke annet..
 
Back
Topp