Når slapp du ditt barn alene på lekeland?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Altså når fikk det gå fritt omkring uten at du følger med hele tiden?

Kjenner jeg er litt nervøs for å sende 3.5-åringen rundt alene i bursdag i dag....
Men er så forkjøla at jeg ikke orker å henge etter heller :p
 
Men det er vel ikke du som skal passe barnet ditt der da?

Lenge siden vi har vært der med eldste, hun er fem år. Men hun hadde fått gått alene om hun ville.
 
Men det er vel ikke du som skal passe barnet ditt der da?

Lenge siden vi har vært der med eldste, hun er fem år. Men hun hadde fått gått alene om hun ville.
Aner ikke. Aldri vært med henne. Storebror har vært en gang, men da var han eldre.
Han løp rundt der fra han var 4.5 troor jeg. Eller 5. Men da med en kamerat, aldri alene.

Jeg må bli der iallefall synes jeg. Hun har heldigvis med seg storebror, men han vil sikkert ikke passe på henne hele tiden.
 
5 år.. Vi var der å feiret bursdagen hennes da hun fylte 5.
Da lot jeg henne løpe rundt som hun ville.
Var bare å så til henne i ny og ne..
 
Om det er bursdag vil jeg tro dere ikke skal være med.

Men sånn ellers
Dere sjekker vel uansett innimellom hvor barna er også hvordan de oppfører seg ?

Vi har møtt mange i ufordragelige unger på lekeland som gjør akkurat som de vil og foreldrene bare sitter der uten å følge med.
Derfor følgte vi ham rundt til han ble 6 , etter det sjekker vi ofte .
 
Våre er snart 4 og snart 6. De har løpt rundt alene fra de var 2,5 kanskje?! Men vi har pleid å være der når det er lite folk, en hverdag når det åpner f.eks. Og alltid vært sammen med flere venner. Innimellom har vi tatt skliene sammen hvis de ville, men de har fått lov å løpe rundt på egen hånd. Og så har vi sett etter dem nå og da.
 
5-6 år. Da ble det til at han klarte det meste selv. Lillebror på 3 henger gjerne på 8 åringen og får hjelp.
 
Om det er bursdag vil jeg tro dere ikke skal være med.

Men sånn ellers
Dere sjekker vel uansett innimellom hvor barna er også hvordan de oppfører seg ?

Vi har møtt mange i ufordragelige unger på lekeland som gjør akkurat som de vil og foreldrene bare sitter der uten å følge med.
Derfor følgte vi ham rundt til han ble 6 , etter det sjekker vi ofte .
Vi er mange foreldre med ;-)
3.5-åringen vil ikke være i bursdag alene... Eldste klarer seg fint.

Joda, vi følger jo med på eldste. Men han er heldigvis en ordentlig og rolig gutt ;-)
 
Aner ikke. Aldri vært med henne. Storebror har vært en gang, men da var han eldre.
Han løp rundt der fra han var 4.5 troor jeg. Eller 5. Men da med en kamerat, aldri alene.

Jeg må bli der iallefall synes jeg. Hun har heldigvis med seg storebror, men han vil sikkert ikke passe på henne hele tiden.
Der vi har vært har det vært plakater på veggene om at barna skal passes på av de voksne. Men de har også barnepass, slik at foreldrene kan forlate lokalet. Men det blir kanskje annerledes når det er en arrangert bursdag.
 
Vi er mange foreldre med ;-)
3.5-åringen vil ikke være i bursdag alene... Eldste klarer seg fint.

Joda, vi følger jo med på eldste. Men han er heldigvis en ordentlig og rolig gutt ;-)
Tenker ikke bare på din ;)
Min ble feks Dyttet ned en trapp selv om vi sto nedenfor for de store gutta skulle være først
 
Der vi har vært har det vært plakater på veggene om at barna skal passes på av de voksne. Men de har også barnepass, slik at foreldrene kan forlate lokalet. Men det blir kanskje annerledes når det er en arrangert bursdag.
Ja det har det vært der vi er også
 
Sist gang vi var der fikk hun gå alene, men vi viste hvor hun var og fulgte med henne. Det gikk kjempe bra. :)
 
Husker jeg var med eldste da han var 2,5 år. Ved 3,5 gikk han nok endel alene, men fulgte med på sånn ca hvor han var.
Kommer litt an på hva slags lekeland og hvilke foreldre som har ansvaret, om jeg hadde sendt min treåring alene.
 
Slapp henne avgårde alene da hun var i bursdag som fireåring. Jeg var tilstede i lokalet da, og viste henne hvor jeg satt. Men det gikk kjempefint!

Håper hun får en fin bursdag :)
 
Fireåringen skal i femårsdag i Leos lekeland neste helg og vi kommer til å være der med minsten. Regner med han kommer til å løpe litt rundt selv med kompisene, men vi følger med. Trist at mange unger får herje på som de vil mens foreldrene er opptatt med sitt, det skaper ikke akkurat noe hyggelig lekemiljø.
 
Har fulgt med han rundt når vi har vært alene med han, mens i 4års bursdagene i barnehagen har han gått alene, altså uten oss. Tenker det er litt annerledes når han er alene med oss voksne og så miste oss, er vanskeligere å finne igjen en eller to, enn i bursdagen der det gjerne er 10-15 kjente som løper rundt alle veier.
 
Back
Topp