Når skal dere fortelle?

Stardust

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Junibarna 2019
FebbisBebbis2021 ❄️
Når planlegger dere å fortelle venner og familie? :)
 
Tenker å holde det til mellom uke 10-12 :) men siden jeg jobber i samme firma som min mor og vi har endel å gjøre med hverandre på jobb, så kan det bli vanskelig hvis symptomene kommer for fullt. Også med tanke på mindre kaffepauser og hyppigere toalettbesøk :p

Hva med deg? Tenker du å holde det hemmelig til uke 12? :)
 
Tenker å holde det til mellom uke 10-12 :) men siden jeg jobber i samme firma som min mor og vi har endel å gjøre med hverandre på jobb, så kan det bli vanskelig hvis symptomene kommer for fullt. Også med tanke på mindre kaffepauser og hyppigere toalettbesøk :p

Hva med deg? Tenker du å holde det hemmelig til uke 12? :)

Har TUL uke 11, så forteller hvertfall da hvis alt er ok! :) men har lyst til å fortelle mine to beste venninner det før. Vet ikle om jeg klarer å vente der! De visste at vi prøvde og :) får se hvor lenge jeg holder meg!
 
Har TUL uke 11, så forteller hvertfall da hvis alt er ok! :) men har lyst til å fortelle mine to beste venninner det før. Vet ikle om jeg klarer å vente der! De visste at vi prøvde og :) får se hvor lenge jeg holder meg!

Det høres ut som en god idé :)

Jeg har også to venninner som vet at vi prøvde, så regner med at det kommer noen spørsmål, så får se om det kanskje blir at de får vite det litt før :)
 
Her vet ungene det, erfaringsmessig blir jeg ganske kjapt dårlig, og jeg synes det er greit at ungene skjønner hvorfor.

Har også fortalt det til mamma, og svigerinnen min (som selv er gravid), og to venninner. Bortsett fra disse, håper vi å holde det hemmelig til rundt jul.
 
Tenkte å holde det hemmelig til rundt jul, men pga jobben min har jeg måttet avsløre meg for noen der. Hvis mange finner det ut må vi nok revurdere hvor tidlig vi skal si det.
 
Her tenker vi og å holde det for oss selv lengst mulig :)
Foreldrene våre får vell høre det etter tul, ungene venter vi litt mer mot jul :) det for at ventetiden ikke skal bli så lang, men alt kommer vell ann på når magen dukker opp ;) på jobb blir jeg vell avslørt på julebordet :p
 
Jeg har fortalt det til tre venninner og svigersøster! Dette er mennesker jeg ville delt en evt. spontanabort med så jeg ser ingen poeng med å holde det hemmelig for dem :) Nærmeste familie og nærme venner kommer vi til å holde det hemmelig for til uke 12. Vi skal på TUL i uke 7, så kanskje noen flere får vite det da!
 
Trenger nok ekstra hjelp til å passe mini (er hjemmeværende)ettersom jeg er så sliten, så de nærmeste vil nok fatte mistanke før det er gått 12 uker!
 
Jeg har sagt det til mamma og ei venninne, utenom mannen min, selvsagt [emoji14] skal fortelle pappa og søsknene mine det snart, pluss svigers. Jeg klarer aldri i livet å holde noe sånt hemmelig så det blir vel en annonsering på farsdagen i år, også ;) (vi annonserte det da i forfjor, da jeg gikk med storesøstra) og ellers forteller vi det til relevante personer etterhvert som vi treffer dem/snakker med dem.
 
Gubben og 2venninner vet det resten sier jeg det nok til når jeg er 8-10uker påvei tenker jeg :)
 
Uke 7+5 og fortalt det til foreldrene på begge sin side.. Tenker å vente til uke 12 til å fortelle det til flere, meeen så var det om jeg klarer å holde kjeft så lenge [emoji23]
 
Har fortalt det til mine foreldre. Koselig å si sånne ting ansikt til ansikt, er ikke så ofte der så syns det var på sin plass å si det da, når vi ikke ser dem igjen før til jul :)
 
Kjenner jeg ikke stresser like mye med å dele nyheten denne gangen. Kan gjerne vente til uke 12, men orker ikke lyve og ordne for å holde det skjult heller. En hyttetur uten et vinglass er ikke lett å bortforklare feks [emoji12]
 
Skal på TUL uke 10+3, da skal kommende storebror bli med. Så forteller det da [emoji4]

Sambo, mine foreldre samt bror, hans foreldre og 5 venninner av meg vet det allerede [emoji4] Har helst lyst til å rooooope det ut!
 
Last edited:
Skal fortelle ei venninne det i morgen ❤️ Ellers får familie vite det når vi føler oss klare til å dele :)
 
Har fortalt ei venninne det, da jeg bare måtte snakke med noen og mannen var på elgjakt og umulig å få tak i. Og pga historikken min så kommer mamma og noen flere av de nærmeste til å få vite det tidlig. Spesielt de som vet jeg egentlig skal opereres i oktober, men nå må utsette den på ubestemt tid. Jeg får meg ikke til å lyve om at den har blitt flytta på. :p

Jeg sier det ikke til andre enn de jeg ev. ville snakket med etter en SA uansett, og jeg kommer til å ha veldig behov for å snakke med folk denne gangen for jeg kommer til å være dritredd til ungen er ute.
 
Har kun fortalt mannen min og en venninne :)

vet ikke helt hvor lenge vi venter spørs litt hvor dårlig jeg blir. En så lenge så er det kun murring i magen å ryggen her. Så hvis alt går bra så har vi tenkt å vente til 12 uker med å fortelle både familie og venner. Føler ikke samme hast å fortelle som jeg gjorde med nummer 1.
 
Mannen og bestevenninna mi vet det nå. Nærmeste familie og venner får vite det etter TUL i uke 10/11, også får andre vite det når det passer seg sånn etter det. Kommer ikke til å annonsere på sosiale medier, så det kommer litt an på når vi treffer folk [emoji6]

Mulig arbeidsgiver og noen nære kollegaer får vite det tidligere da, men det kommer an på formen.
 
Back
Topp