Når pumpet du for første gang ?

Det er helt normalt at de sovner ved puppen, og mange spiser selv i søvne, så han får nok i seg mer enn du tror. ;)
Husk at babyen får ut mer enn pumpa også. ;)

Varierer veldig. Men han spiste et helt måltid i går på 41 gram. Ellers tar han nå 20 og 30 gram. Forrige uke lå det på mellom 5 og 10 gram. Men nå har han vært mer våken og sugelysten de siste dagene også [emoji4]
 
Så fort melken kom på sykehuset. Hadde ekstreme mengder melk, og frøkna lå i kuvøse.
Mengden holdt seg oppe, så jeg pumpet og donerte melk i noen mnd. :)

Så flink du var. Fått donormelk til begge mine premature og er evig takknemlig for at sånne som deg finnes :):Heartbigred
 
Så flink du var. Fått donormelk til begge mine premature og er evig takknemlig for at sånne som deg finnes :):Heartbigred

Takk! <3 Alle kan havne i den situasjonen, så jeg tenkte det var greit å gi når jeg kunne. :)
Det var heldigvis ikke noen stor ekstra jobb for meg, da jeg fikk låne dyr(!) dobbel pumpe av sykehuset, og kjøpte meg god pumpe-bh, men det er klart at det krever jo litt tid og krefter.
Vel verdt det når man ser takknemligheten hos foreldrene når man leverer melk. Fikk til og med blomst av en mamma på nyfødt-intensiven, hvis datter hadde fått store mengder av min melk, fordi hun trengte morsmelk, og mammaen hadde operert bort begge brystene pga. brystkreft.
Dét var rimelig sterkt, og jeg så på den blomsten hver gang jeg tenkte på å gi meg. :)
 
To dager etter fødsel, fikk da ut 20ml til sammen :p lillegutt sov endel, og jeg ville få melken igang, så lot han amme når han ville og så pumpet jeg av og til :)
 
På barsel. Pga de ansatte der stresset både meg og baby ift ammingen, såpass at baby til slutt nektet å ta pupp.. måtte pumpe og spe på med mme (ga alt via sprøyte) en stund før han endelig tok puppen med skjold.
 
Dagen etter, grunnet prematur frøken og derav ikke noen som tok brystet mitt. Litt over 2 dager siden KS og håper melken kommer snart. Men gått over til håndmelking :)
 
Back
Topp