Når på året er det best å få barn?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Er det en tid på året som er best å få barn på i forhold til noe annet? Er det kjekkest med vinterbarn? Sommerbarn?
 
Syns tidlig på året er fint, så de har litt ekstra tid på seg før barnehagen. Vår og høst tenker jeg er fint i forhold til å slippe å være høygravid mens det er verst vintervær og man kanskje må på glatta eller måke snø eller gå i sørpe med lammende bekkenløsning eller svær mage og dårlig balanse, evt slippe å være høygravid i sommervarmen. Kulde er jo også et problem i forhold til klær, om man må ha vinterjakke til gravidmagen og slikt. Så har vi jo dette barnehageopptaket da...
 
Synes alt utenom å gå høygravid på vinteren er greit. Jeg hadde vært redd for å falle på isen osv hvis jeg skulle gått høygravid vintermånedene i tillegg til at vintergarderoben måtte endres
 
Feb-mars-april

Fikk i juli sist, det var ikke noe særlig. Full fødeavdeling, gikk hele sommeren og ventet, kunne ikke reise noe sted. Upraktisk med en nyfødt og storesøsken så må ha fri fra barnehagen.
 
Høst/vinter . Alle mine tre var planlagte høst/vinter barn :p
 
Har ei i nov og ei i feb. Syns feb var ganske grei tid. Våren og varme i møte. Var herlige tider.
Også veldig herlig når bhg og skole skulle i gang. Da blant dr eldste på trinnet. I forhold til hu i nov som er blant de yngste på trinnet. Vises spesielt godt når de er små den aldersforskjellen. :)
 
April/mai :D
 
Nå har jeg juni og en februarbarn, føler det er fordeler og ulemper med begge egentlig. Er vel like gunstig/ugunstig hele året[emoji23]
 
Har ei født i desember og en i august, venter tredjemann i august nå. Og jeg går langt heller høygravid på sommeren enn vinteren.

Vinterstid så måtte jeg kjøpe nye vintersko i etpar størrelser større enn normalt, vandret rundt i mannens digre vinterjakke, og slet med å få på meg alle klærne man trenger. For å ikke glemme at kulden gjør bekkenet verre og jeg var livredd for å skli på isen.

Nå vandrer jeg rundt i sommerkjole og tights og sandaler, trenger knapt å slite med å få på seg klær. Og vi er i Norge, det er begrenset hvor varmt det strengt tatt er, og blir det skikkelig varmt så får man finne et sted å bade.
 
April var helt supert iallefall, for da får man ha permisjon hele sommeren, høsten og i jula, og mini er akkurat passe stor nå når han begynner i bhg, så tar gjerne april igjen altså ;)
 
Fordeler og ulemper uansett!
Har en i februar og venter en i september nå.
Må si at sommervarmen er værre enn vinterkulda for min del, men slipper masse klær!
 
Jeg har både sommer og vinterbarn og vet ikke helt hva jeg likte best :)

Veldig deilig å ikke stresse med påkledning på sommeren, men synes det var vanskelig med presset om å være ute de dagene det var fint vær (noe som var mer eller mindre hele sommeren det året) :)

Vinterbarn er stress med påkledning, men deilig å slippe og tvinge seg ut [emoji14]
 
Jeg har opplevd begge deler, et vintervarme og et sommerbarn. Ulempen på vinteren er alle klærne en må ha på seg.. fordelen på sommeren er at en bare kan gå lettkledd og slippe å kave med alle klærne.
 
Synes det er unødvendig å spørre om slik. Ikke alle kan planlegge når de skal føde. Og ikke minst er det stusselig med alle de som kun vil ha barn den og den mnd. Og i tillegg later som det ikke var planlagt. Særlig.
 
Neste håper jeg kommer om våren en gang. Ikke for varmt å være høygravid og ikke for kaldt til å være ute med baby. Dessuten godt over året til barnehagestart, det ønsker vi veldig.

Førstemann var februarbarn. Vintergarderobe ingen problem, for jeg var så varm at jeg tror knapt jeg hadde jakke på (og var dessuten mest innendørs). Men, ekkelt på glatta med bekkenløsning og stor mage, og kjedelig med mange minus ute og nyfødt baby.
 
Back
Topp