Når og hvordan fortalte dere barna fra før av at de skulle bli storesøster/storebror ? [emoji16]

lovemybabygirl

Forelsket i forumet
Hei jenter :)

Vi venter vårt første barn ilag jeg har ei jente fra før av å han har en gutt , så lurer veldig på hvordan å når vi skal fortelle ungene vår at de skal bli storesøster å storebror , jeg er ikke mer en 9+2 uker på vei ( men viser allerede nå en liten bolle på magen ) [emoji16] har litt lyst å få tak i en slik en kan hørte hjertelyden hjemme å finne den å så fortelle det på den måten men føler noen kan hørre hjertelyden i forskjellige uker og klarer ikke å bestemme oss skal vi fortelle det etter neste ul ( da er jeg i uke 10 ) eller vente til uke 12 ? [emoji848][emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Sa det i uke 7 eller 8 tror jeg. Eldste var retr over 4 år. Jeg spydde som en gris daglig og ungen trodde jeg var kjempesyk. Så forklarte hu da grunnen til at mamma var så dårlig så hu ikke skulle være så bekymra.
 
Hun fikk en storesøstergenser, som vi skulle bruke til å fortelle resten av familien med. Måtte forklare litt da. Hun var 7. Var noen dager før 12 uker.
 
Vet ikke hvor gamle de er men fryktelig lenge å vente på baby når du er 10 uker på vei :p vi sa det med engang. For liten til å forstå det..
 
Har veldig lyst å fortelle deg til barna men føler/vil helst fortelle det etter neste ul neste uke ( tilfelle det har gått gale ) har mista så mangen ganger å vil liksom ikke gi dem gleden av det kommer en baby å så forklare hvis det skulle gå galt ? Elle blir det feil ? Datteren min meiner jo allerede for 1 mnd siden at det et baby i magen min [emoji16]
 
Vesla var 2,5 år. Jeg fortalte det bare. :) At mamma har fått en baby i magen så hun skulle bli storesøster. Fortalte det etter en tidlig ultralyd i uke 12 eller 13.
 
Vet ikke hvor gamle de er men fryktelig lenge å vente på baby når du er 10 uker på vei :p vi sa det med engang. For liten til å forstå det..

Jentå mi e 8 å bonusgutten min blir 7 :)
 
Fortalte de til han med en gang, men han var jo bare litt over året, så skjønte ikke noe av det før magen ble større [emoji846] Hjalp sikkert litt på at ene tanten fikk baby etter å ha hatt stor mage slik at han skjønte mer [emoji4]
 
Da er de jo ganske store :) tror nok jeg ville ventet noen par uker til. Men dumt om de hører det fra noen andre først

Stemmer med det har jo allerede kjedd at folk som vet det har forsnakket seg men heldigvis har vi klart å reddet oss inn [emoji16][emoji27]
 
Mi fikk vite det på 7årsdagen sin. Var vel 5+5 eller noe [emoji28] hun skulle få vite det før de andre, og måtte holde på hemmeligheten i nesten en måned [emoji16] Hun kunne få si det etter julaften [emoji14]

Ville også fortalt henne om det hadde gått galt.
Formulerte det som at jeg hadde en minibaby i magen, og hvis alt gikk bra, så kom den til sommeren.

Ville at hun skulle få høre om det først. Få delta i det.
En hver sitt valg da. Du forteller når det føles riktig for dere. :)
 
Tusen takk for alle svar :) har veldig lyst å fortelle det i og me som nevnt tidligere folk som vet om det har forsnakket seg med ungene i nærheten når vi har fortalt vi ikke har sakt det til dem ennda [emoji53][emoji1][emoji846] men hvis alt ser bra ut på neste ul tror jeg jeg har lyst å si det til ungene er et stort pluss for dem også
 
Har lyst å fortelle det neste helg (er 5+4 nå) rett før vi forteller det til svigermor. Ungene er 13 og 15, så liten fare for at de skal røpe hemmeligheten. Og de er store nok til å forstå om det ikke går bra også. Greit at de får vite hvorfor mamman er trøtt og kvalm....
 
Back
Topp