Når kommer barna til å få bruke sminke?

En tråd i 'Generelt' startet av Moderator Wilma, 14 Jun 2018 kl 12:55.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp | Last ned vår BV-forum app
  1. Moderator Wilma Glad i forumet Moderator Babyverden Stab VIP

I hvilken alder tenker du det er greit at barna får begynne med sminke? :)

• Liker Liker x 1
  2. Sanka Forumet er livet

Mi fikk sminke til bursdagen av tanta. Hu ble 12 år i februar som var da, mao 6.klasse. Det hu fikk var øyeskygge og mascara. Hu har masa lenge da egentlig. Hu ble så glad hu begynte å gråte av glede

Øyeskyggen brukes ikke, hu har ikke helt anelse. Har tipsa hu om youtube videoer for læring og eldre nieser av meg som kan hjelpe hu evnt (de har selv brukt youtube for læring av øyeskygge). Men mascara bruker hu innimellom. Men ikke så ofte. For "alle" bruker sminke på skolen, viste seg å være at ikke så mange brukte sminke på skolen alikevel

• Liker Liker x 1
  3. Siadle Gift med forumet Tilgangsansvarlig Junilykke2018

Ungdomsskolen er regelen vår for daglig sminke.

Sekstenåringen "tok av" en periode i slutten av åttende, og brukte MYE sminke. Nå som hun straks er ferdig med tiende har hun kuttet det helt ut, gidder ikke bruke tid på det.

4. Nanakorobi Yaoki Gift med forumet ❤ Juliskattene 2018 ❤ Junilykke2018

Oi, det har jeg ikke tenkt på en gang! Med en treåring er det så langt fram i tid...

5. xiddigaha Glad i forumet Himmelbarn Vi som prøver :)

Tenker en gang på ungdomsskolen.

6. Junigull18 Glad i forumet Junilykke2018

10-åringen liker av og til med sminke. Og noen få ganger vil hun ha mascara på i bursdager. Men veldig sjeldent.

7. mamma 30.01.08 Glad i forumet

Har en 10 åring som hater det og en 9 åring som elsker det. Hun får lov å bruke litt om hus skal i selskap eller noe, men daglig tror jeg får bli en stund til enda.

8. Mammapanda Forelsket i forumet

Daglig tenker jeg sånn i 12-13 års alderen.

9. B82 Flørter med forumet

Det skal de få bestemme helt selv! :) 11 åringen viser ingen interesse for det foreløpig.

• Liker Liker x 1
  10. Musemor med tre søte små Ko-ko sa gjøken VIP Marsmellows-15 Aprilbarna`15

Her begynner jentene meg litt maskara ved spesielle anledninger når de er rundt 10.

11. Nøstet Lesehest. :-) VIP

Mine sminker seg når de vil, de 6,5 og 11,5. Begge begynte tidlig, og jeg ser ingen grunn til at de ikke skal få lov når de synes det er morsomt og fint å pynte seg.

12. nense Forumet er livet VIP Mailykke 2018 Februarlykke 2016

Daglig blir vel en diskusjon vi tar om 8-10 år.

Men toåringen her kan fint leke med sminke nå, og jeg tenker at det er naturlig at hun kopierer meg. Hun leker jo at hun lager mat og kjører bil og går på møter på jobb også, så det er jo en del av hennes utvikling.

• Liker Liker x 1
  13. Lil-17 Gift med forumet Desemberlykke2017 Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

13 år tenker jeg det er innafor mascara og øyenskygge.

Husker klassevenninner jeg hadde brukte rosa øyenskygge og ingen ting annet da vi gikk i 7'ende. Så ikke helt bra ut :p

14. Sommerbaby 2019❤️ Flørter med forumet

Skal hun få avgjøre selv, men hun har null interesse av det i en alder av 13:) da er håret mere viktig:)

15. Lutzern Februar 14 - miss trøtt Februar 2014 - Skjult forum VIP

Tenker det kommer mer an på modenhet enn alder. Alt fra 14-17?

16. Tigermor Gift med forumet

Jenta mi sier hun aaaaldri skal begynne med sminke, for da får man gammel hud. Fornuftig frøken, håper det holder seg sånn :D

17. My heart Flørter med forumet

Er en
    er en periode det også.. finne seg selv.
    Synes det er flott at ungdommen tør å gå usminket. De er jo så naturlig vakre

18. Bliss_nr2 Glad i forumet Høsthjerter 2017 Sommerfuglene

19. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator Babyverden Stab VIP Sommerfuglene

Snuppa her i huset bruker litt maskara noen ganger, men ikke fast. Kanskje en 4-5 ganger i mnd. Aldri snakket om å bruke det mer, tror hun trives best uten. Er 13..

20. Kengu Forumet er livet VIP

Fra 13 år

Del denne siden