Når kom morsmelk etter fødsel?

Ikke noe tegn på forhånd for meg. Bare at brystene har blitt mye større i svangerskapet.
 
Jeg hadde ingen tegn før fødsel: Ingen dråper, synes heller ikke at brystene hadde endret seg noe særlig. Men allerede på føden, rett etter fødsel, kunne barnepleier klemme ut noen dråper råmelk fra brystet mitt!

Jeg var heldig og melkeproduksjonen begynte allerede dag 2 etter fødsel.

Jeg hadde en spontan, vaginal fødsel uten epidural, hvis det kan ha noen betydning. Fikk barnet rett på brystet. Jeg måtte også få litt oxytocin etter fødsel for å stoppe blødning.
 
Sniker. :) Råmelken pleier å komme ganske med en gang barnet begynner å die. "Vanlig" melk kommer etter noen dager, og det merker man godt pga brystspreng (lurt med paracet) ;)
 
Melken min kom aldri inn.. bare noen dråper.. er på dag 10 nå..
 
Råmelk hadde jeg fra før fødsel, melken kom dag 3-4, litt gradvis. Lille gikk nesten ikke ned i vekt etter fødsel, for han ville die mye, og fikk da i seg en del råmelk.
 
Tror råmelken kom samme dag, eller muligens dagen etter (fikk ikke baby til meg med en gang, og begynte med håndmelking og deretter pumping). Hadde ikke tegn til melk før fødsel.
 
Back
Topp