Når kom melken etter fødselen?

M

Moderator Tone

Guest
Tok det lang tid før du fikk melken? Fikk du god hjelp på sykehuset til å starte med ammingen?
 
Melken kom så smått på sykehuset, men den kom ikke ordentlig i gang før etter vi var kommet hjem.
Helt ok hjelp på sykehuset, kunne vært bedre, men jeg har ingen "skrekkhistorie". Mye annet som var horribelt på sykehuset med første, men ammehjelpen var helt grei.
 
Med en gang [emoji846] Hadde flom nedover meg 6t etter første var født [emoji23] Flaut når en hadde besøk [emoji28]
 
Hadde råmelk fra før, men sprengen kom ca 2,5 døgn etter fødselen. :) fikk god hjelp ja, men denne gangen hadde jeg jo gjort det før. Gikk veldig fint med eldste også.
 
Melken kom for fullt ca 2-2,5 dager etter fødsel. Fikk god hjelp med amming :)
 
Den kom ganske fort.
Måtte pumpe for å få lettet trykket, ungen sleit med å koble seg på.

De var ganske flink på sykehuset :)
 
På dag tre våknet jeg med to meloner[emoji28] og melkespruten sto. Fikk kjempegod hjelp av to herlige damer, dem andre var det ikke mye hjelp i. Heldigvis var dem på jobb til forskjellige tider[emoji4]
 
Melken kom med første første natten hjemme. Trøblete start og litt sent hjelp på sykehuset men det ordnet seg

Med de andre har jeg ikke vært på sykehuset, de er født hjemme og melken har kommet raskere
 
Melka kom skikkelig på dag fire med begge to, har hatt ok med råmelk så ingen av de har gått ned mer enn anbefalt.
 
Dag 4 tror jeg. Fødte prematurt og pumpa som en gal for å få fortgang i det.

Nr 2 var alt klart når ungen ble født. :)
 
Råmelk fra ganske tidlig i graviditeten, men husker ikke når melken kom for fullt. Følte jeg fikk lite hjelp med amming, men fikk råd om å skifte posisjon ofte før vi dro hjem.
 
Dag 2 eller 3
 
Melken var der med en gang barnet var ute, og de på barsel ble overrasket begge gangene for det var ikke vanlig med så masse og så rask tilgang på melk etter keisersnitt visstnok.
 
Hos meg kom melken på dag 5 med førstemann og dag 4 med andre mann. Spent på når det slipper denne gangen:p
 
Kom med en gang. Hadde melkespreng på sykehuset og de ansatte trodde bare at jeg var hoven, jeg gråt meg til å få pumpe fordi det gjorde så sykt vondt.
 
Tok 4 - 5 dager før det kom melk for fullt, hjalp nåkk på å komme hjem fra sykehuset og roet ned [emoji4]
 
Fikk melk med en gang med begge :)
Overhodet ikke med første, men super oppfølging med andremann :)
 
Med første var det full pupp første døgn. Kunne vri opp pyjamas morgenen etter.

Med nr to kom melka på dag 4. Fødte prematurt, med haste ks, og stor infeksjon i kroppen. Så var litt mer jobb. Pumpa som en gal
 
Back
Topp