Når klippet du barnet/barna dine første gang?

Første gang var han rett rundt ett år, og klarte ikke å sitte i ro ;) vi var hos en såkalt barnefrisør, funka absolutt ikke. Men han hadde så masse hår som gikk ned i øynene, så for å unngå å bruke hårspenne måtte vi bare. Jeg klippa de lengste fjonene innimellom, men etter at vi begynte å gå til min frisør har det gått fint. Nå koser han seg og syns det er godt å bli klipt. Hjelper at frisøren er god til å prate med han og alltid har en kjærlighet på pinne på lur etterpå. Han har mye hår som vokser fort så det blir noen besøk i året.
 
I går! [emoji6] Han er snart to. Vi var hos frisør og han var veldig skeptisk. Hadde med ipad og da han fikk den gikk det litt bedre. Vi måtte distrahere han, likte ikke at en fremmed dame gjorde rare ting med håret hans.. Det ble fint til slutt. Men han ser så mye eldre ut en han gjorde før!
 
Første gang var han 1år og 1 mnd. Da klippa tante(som er frisør)kun nakke og sidene. Har ikke den kraftigste hårmanken så resten var ikke nødvendig å ta.
Første gang vi klippa alt var denne uka. Han er 2år og 3mnd. jeg brukte maskin på hans hår, og han fikk være med å bruke maskin på pappaen sitt hår.
Litt distrahering måtte til, og finpussen ble ikke helt ferdig, men han likte å se seg selv i speilet med ny sveis og premien var å ta et skikkelig bad (han elsker å bade)!
 
De var vel rundt 7 mnd eller noe tenker jeg. Satt stille nok. Eldste ble satt i tripptrappstolen foran bryterne på vaskemaskinen. Yngste satt nok å så på little baby bum
 
Min lille var 1 år og 3 mnd første gangen. Han var ikke super ivrig, men frisøren var super dyktig og det gikk på en halv time! Andre gangen var han 1 år og 8 mnd. Gikk litt bedre, men fremdeles andre ting som er mer spennende enn å sitte i ro. Blir vel en tur til om et halvår med den hårveksten!
 
Sønnen min var 8 månder første gang han var hos frisøren, satt på fanget mitt og så på fantorangen og var kjempe flink :)
 
Første gang var hos frisør, da var han ca 8mnd. Satt på fanget mitt og var relativt rolig i starten. Etter et kvarter så gikk han dog lei, så lugg og resten måtte hasteklippes :så

Har klippet han to ganger siden, 18mnd nå og snart klar for klipp nr 4 :) tar det hjemme med maskin
 
Ett år. Klipper han selv. Går ganske greit, selv om han er i overkant aktiv. Passer på å klippe raskt...
 
Back
Topp