Når kjente dere liv / spark i magen første gang?

Begynte å kjenne såpebobler fra uke 16 :) kjente hver dag, men de tydelige sparkene kom ikke før uke 22 hos meg, da kunne sambo kjenne utenpå også :D
 
Begynte å lure på om jeg kanskje kjente noe fra ule 20, men jeg var ikke helt sikker før fra uke 22. Jordmor sa jeg burde kjenne liv hver dag da jeg var på kontroll i uke 26.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg kjente spark fra uke 16/17, og samboeren kjente rundt 19/20 :)
 
Kjente boblene fra uke 13-14, ordentlig spark kom i uke 19 :) Nå har jeg tvillinger da så mulig derfor jeg kjente så tidlig
 
Jeg kjente spark fra uke 16, samboern min kjente spark i uke 19. Nå er jeg i uke 20 + 5 og kjenner spark mange gang om dagen:D
 
Så det er ikke farlig om man ikke kjenner skikkelig spark før etter uke 20? Er i uke 19 :)
Det er ikke farlig nei, leste at de fleste kjenner det mellom uke 18-22. Og at førstegangsfødende gjerne kjenner det seint.
 
Tydelige spark fra uke 16 :) så kjente jeg det utenpå rundt uke 18 :) Andre barnet :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Uke 16
 
Uke 16 i begge svangerskapene. Har morkaken i front på høyre side denne gang, og kjenner ikke noe der foreløbig;) kjenner på venstre side av magen og helt nederst i magen da, så savner ikke spark på høyre side enda:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Kjente liv fra uke 14, og tydelige spark som kjæresten kunne kjenne utenpå magen i starten av uke 16. Har kjent liv hver dag siden. :)
 
Kjente det fra uke 15 :)

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app
 
Er det sånn at det ikke er tvil når det er babyen man kjenner? :p er 14+2 i dag, så håper å kunne kjenne noe i løpet av Mars hvertfall :D men vet jo liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter :)
 
Er det sånn at det ikke er tvil når det er babyen man kjenner? :p er 14+2 i dag, så håper å kunne kjenne noe i løpet av Mars hvertfall :D men vet jo liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter :)

Jeg er førstegangsfødende, og veit ikke hva jeg skal kjenne etter.. Men etter jeg skrev det innlegge her inne, har jeg daglig kjent en følelse i magen, som må være spark.. Jordmora på sykehuset sa at kan ta mange uker før pappaen kan kjenne det utenpå magen, siden babyen er så liten så utgjør ikke så mye kraft..Men jeg kjenner daglig spark:0) Spesielt når jeg sitter :)
 
Er det sånn at det ikke er tvil når det er babyen man kjenner? :p er 14+2 i dag, så håper å kunne kjenne noe i løpet av Mars hvertfall :D men vet jo liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter :)


Når det er så tidlig i svangerskapet, føles sparkene som små bobler. Nesten som luft i tarmene. Men det er oftere og føles best når man sitter/ligger rolig. Noen ganger kan du også få en følelse av at det er en rar vibrerende følelse som varer kanskje 10 sek, og det er babyen som hikker. Men det er vanskeligere å kjenne, så du kjenner nok spark først som små luftbobler :)

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app
 
Kjente bevegelser for første gang nå i dag. Er 17+0 :)
Har kjent noe tidligere, men NÅ er jeg helt sikker ;)
 
Kjente bevegelser for første gang nå i dag. Er 17+0 :)
Har kjent noe tidligere, men NÅ er jeg helt sikker ;)

Grattis!! :) moro!

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp