Når ha første legetime

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Hvis alt går etter planen er jeg i gravitetsuke (ferdig gått) 8 og kommer til 9 når jeg tar ferie, og nærmer meg fort uke 13 etter ferien. Vett legetimen bør være mellom 8-12 men hvilke erfaringer har dere og når skal jeg ringe og be om time?

Hvilken uke har dere erfaring med de vil ha dere inn? Dette er 3 svangerskap og forhåpentligvis barn nr to...

Jm tenker jeg å spørre om jeg kan komme etter ferien da jeg tenker blodprøvene er viktigst å få på plass.
 
Jeg ville ringt legekontoret. Jeg hadde i uke 9 og var redd det var for tidlig men det var det ikke! Men de praktiserer jo ulikt rundt forbi.
 
Du skal jo henvises til OUL så ville kkke ventet for lenge

Samtidig så skal det tas blodprøver etter 12+0 så sånn sett kan det hende legen din vil vente
 
Du skal jo henvises til OUL så ville kkke ventet for lenge

Samtidig så skal det tas blodprøver etter 12+0 så sånn sett kan det hende legen din vil vente

Sist kom jeg til legen i Norge når jeg var fire mnd gravid rakk oul da også, så ikke bekymret for det...tok blodprøvene i utlandet den gang...

Men ringer når jeg runder 6 uker og hører når de vil ha meg inn...
 
Sist kom jeg til legen i Norge når jeg var fire mnd gravid rakk oul da også, så ikke bekymret for det...tok blodprøvene i utlandet den gang...

Men ringer når jeg runder 6 uker og hører når de vil ha meg inn...

Ja altså så sant du er henvist før 21+6 så er de pliktige til å deg inn til oul før 21+6, evt så raskt som mulig etter det

Om du bare er 6 uker har du nok greit med tid.

Oul er mest presis i fht termin i uke 18-19 forstår jeg
 
vil anbefale deg å bare ringe til legekontoret jeg, så hører du med de, kan variere litt fra kontor til kontor også dette har jeg hørt. Noen vil helst vente til etter uke 12 før første kontroll for det er da de tar alle blodprøvene etc. Mens noen tar deg inn litt tidligerefor å starte «papirarbeidet».
 
Jeg bestilte time hos legen ganske tidlig slik jeg kunne få time en dag det passer da det blir fort fullt. Fikk ikke time før uke 12 da blodprøvene ikke skal tas før tidligst uke 12 og med mindre det var noe veldig spesielt som trengte legetilsyn før uke 12 så de ikke behov for at jeg kom inn før. Måtte inn tidligere pga ekstrem kvalme da men første ordinære svangerskapskontroll hvor han henviser meg til oul, tar blodprøver osv blir i uke 12;-)
 
Jeg var hos legen i uke 13+1 eller 2. Fikk bare beskjed om at blodprøven ikke skulle tas før uke 12:)
 
Legen min ba meg komme i uke 12-16, er visst viktig å ta blodprøvene tidligst i uke 12 [emoji846]
 
Ser at jeg kan satse på å dra på ferie først også få time i uke 13 da blodprøve e ikke kan tas før... skal det ikke tas blodprøve ser jeg ikke poeng i å komme før... skal på tidlig ul pga gyn sa det uansett så må snart ringe og høre når jeg skulle komme til henne...
 
Var først hos legen 8+0, for diverse søknader, så tilbake rundt 12+0 for blodprøver :)
 
Back
Topp