Når ga kvalmen seg hos deg?

Sallys

Glad i forumet
Mailykke 2018
Jeg er 13+0 i dag og er fremdeles like kvalm, klarer ikke pusse tenne skikkelig engang for bare brekker meg og spyr[emoji19]

Når avtok kvalmen hos deg?
 
Kvalmen er mindre, og ble vel mindre i uke 11, men kaster fortsatt opp når jeg pusser tenner, og hvis jeg hoster for hardt så kan jeg kaste opp og ved lukter. Men kvalmen som var døden og konstant har gitt seg hvis jeg spiser hele tiden[emoji1381][emoji23]
 
Er 13+0 jeg også, og blir veldig kvalm av lukter enda. Og visst jeg ikke har spist på en stund. Egentlig ikke noe endring, vært litt verre de 2 siste ukene egentlig[emoji85]
 
Ble bedre fra uke 11, men var fortsatt av og på kvalm frem til uke 14. Nå er jeg 15+5 og kvalmen er nesten helt vekk, men kan fortsatt oppleve litt på ettermiddag/kveldstid, spesielt etter trening eller hvis det er lenge siden jeg har spist.
 
Sist jeg var skikkelig kvalm var da jeg var 12+3. Da hadde jeg vært ekstremt kvalm siden uke 6. Er nå 13+1 og holder kvalmen vekke ved å spise hver tredje time. Helt fantastisk! Men er stadig redd for å bli kvalm, så er enkelte matvarer som er forbudt å nevne her i huset. Hehe [emoji1]
 
16+0, har hatt hyperemesis fra uke 6-14. Fra ca 15+0 ble jeg merkbart myye bedre over natta, og er nå bare uggen på dagtid og kvalm/spyr på kveldstid. Så dette kan jeg leve med :)
 
Er 16+4 og ikke kvalm lenger.. har heller ikke vært veldig kvalm da, ikke kastet opp eller noe, men var småkvalm hele dagen frem til rundt uke 12-13.. så var det kun på kvelden en ukes tid, og så ble det gradvis bare bedre.. :)
 
I uke 15 ca, er 16+1 i dag og kaster fortsatt opp om jeg presser kroppen litt for mye en dag.. men nå har kvalmen gått over til svimmelhet og hodepine istede..
 
15+5 i dag og kaster fortsatt opp. Verst om morgen, men kommer litt kvalme innimellom også.
 
Jeg er 13+0 i dag og er fremdeles like kvalm, klarer ikke pusse tenne skikkelig engang for bare brekker meg og spyr[emoji19]

Når avtok kvalmen hos deg?

Leste på ei tannlegeside på nett at man kunne prøve svelge fire ganger før tannpuss, så ville brekningsrefleks kobles ut en liten stund og det kunne hjelpe i fht at man brakk seg under tannpuss. Ikke prøvd d selv da jeg, med unntak av en gang, ikke har hatt vansker med det.
 
straks uke 16 og først nå begynner de verste toppene og gi seg. Langt ifra 100%, men gleder meg så over at jeg slipper og hvile etter hvert måltid:happy:
 
Leste på ei tannlegeside på nett at man kunne prøve svelge fire ganger før tannpuss, så ville brekningsrefleks kobles ut en liten stund og det kunne hjelpe i fht at man brakk seg under tannpuss. Ikke prøvd d selv da jeg, med unntak av en gang, ikke har hatt vansker med det.

Dette skal jeg seriøst prøve i kveld, funker det så er det en av de beste rådene jeg har fått i det siste. *leiavoppkast*[emoji1305][emoji23]
 
Jeg er ikke direkte kvalm lenger (14+6), men kan kjenne på uggenhet innimellom fortsatt. Har gått riktig vei siden uke 11, og ble for alvor bedre etter uke 13.
 
Back
Topp