Når går bekkenet seg tilbake?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Etter fødselen liksom. Sånn ca..
Ikke spesielt plaget før fødselen, og jeg får til å gå osv nå.. Jeg bare sliter en del med å snu meg i senga, og sette meg/reise meg.
Så.. Bare lurer på om noen har en viss anelse om gjennomsnittstid for at bekkenet går tilbake litt..? [emoji85] Sånn at jeg klarer SNU meg i alle fall! [emoji14]
 
Åh! Godt spørsmål! Jeg fungerer i hverdagen, men det er bortimot umulig å få snudd seg i senga uten lydeffekter og grimaser og uten at det må ta 5 minutter!
 
Åh! Godt spørsmål! Jeg fungerer i hverdagen, men det er bortimot umulig å få snudd seg i senga uten lydeffekter og grimaser og uten at det må ta 5 minutter!
Ikke vært særlig plaget egentlig, men helt fælt å snu seg rundt nå etter fødsel [emoji33]
 
Ikke vært særlig plaget egentlig, men helt fælt å snu seg rundt nå etter fødsel [emoji33]

Åååja, du har jo allerede født! Søren. Gledet meg liksom til at jeg endelig kunne ligge og bevege som jeg ville i senga etter fødselen[emoji23]
 
Dette er individuelt...det har du vel ikke hørt i løpet av svangerskapet :p :p
Min personlig erfaring er vel alt fa et par dager til 10 dager etter fødsel, hvor jeg ikke lager lyd mens jeg snur meg, men er fortsatt vondt i et par uker til... Men så har jeg alltid trøblete bekken under svangerskapene!
 
Dette er individuelt...det har du vel ikke hørt i løpet av svangerskapet [emoji14] [emoji14]
Min personlig erfaring er vel alt fa et par dager til 10 dager etter fødsel, hvor jeg ikke lager lyd mens jeg snur meg, men er fortsatt vondt i et par uker til... Men så har jeg alltid trøblete bekken under svangerskapene!
Ja, det regnet jeg jo med [emoji23]
Jeg har ikke vært noe trøblete tidligere i svangerskapet, kun lette symfysesmerger.. Så, dette her var vel for det meste den gjennomgangen bekkenet fikk av selve fødselen [emoji14]

Det er ikke sååå ille, sånn sett. Vondt, men det er kun det å snu seg rundt som er fysisk umulig. [emoji14] måtte gi opp i stad. Skulle egentlig snu meg fra rygg/sittende til alle fire, for å koble til en lader - men var mye lettere å reise seg opp og bøye seg over senga, fant jeg ut. (etter type 15 minutter med mislykket snuing) [emoji14]
Så nok kjempelur ut..

Men takk for din erfaring. Siden min ikke er så veldig ille/avansert, så får jeg håpe på et par dager [emoji56][emoji56]
 
Åååja, du har jo allerede født! Søren. Gledet meg liksom til at jeg endelig kunne ligge og bevege som jeg ville i senga etter fødselen[emoji23]
Hehe [emoji14]
Fikk seg en liten mørbanking under fødselen, bare..
 
Ja, det regnet jeg jo med [emoji23]
Jeg har ikke vært noe trøblete tidligere i svangerskapet, kun lette symfysesmerger.. Så, dette her var vel for det meste den gjennomgangen bekkenet fikk av selve fødselen [emoji14]

Det er ikke sååå ille, sånn sett. Vondt, men det er kun det å snu seg rundt som er fysisk umulig. [emoji14] måtte gi opp i stad. Skulle egentlig snu meg fra rygg/sittende til alle fire, for å koble til en lader - men var mye lettere å reise seg opp og bøye seg over senga, fant jeg ut. (etter type 15 minutter med mislykket snuing) [emoji14]
Så nok kjempelur ut..

Men takk for din erfaring. Siden min ikke er så veldig ille/avansert, så får jeg håpe på et par dager [emoji56][emoji56]

Nå så jeg for meg hele snu scenariet og må si at jeg humret litt:hilarious: Og det er forøvrig akkurat sånn det har vært her og :p
Håper det gir seg fort!! :)
 
Nå så jeg for meg hele snu scenariet og må si at jeg humret litt:hilarious: Og det er forøvrig akkurat sånn det har vært her og [emoji14]
Håper det gir seg fort!! :)
Håper det. Føler meg bittelitt handikappet [emoji14]
Men det er neppe unormalt en dag etter fødsel.. [emoji14]
 
Jeg hadde veldig vondt i bekkenet, men det var faktisk bra igjen næmest med en gang etter fødselen nå. Har ikke hatt noen smerter i bekkenet disse dagene.

Jeg er generelt plaget med rygg og bekken, men foreløpig er det ikke noe forverring etter dette svangerskapet, og det hadde jeg aldri forventet.

Jeg gikk på krykker de værste dagene nå når jeg var gravid, så å absolutt ikke kjenne noe i bekkenet var overraskende :p
 
Jeg har slitt med bekkenløsning siden jeg gikk med første, så snart 10 år har det blitt..
Det ble MYE bedre etter at jeg begynte med styrketrening, da merket jeg det stort sett bare hvis det ble mye tråkking på asfalt.
Blusset så klart opp igjen i dette svangerskapet, men har tro på at det ikke blir like voldsomt like lenge etter fødsel nå, siden jeg har litt mer støttemuskulatur på plass.
 
Jeg fødte i mai og det tok vel 3-5 uker. Ble gradvis bedre, så vanskelig å si. Er nesten normalt nå 8 uker etter fødselen.
 
Jeg hadde litt problemer i dette svangerskapet og var vel tilbake til normalt (minus magemuskler og med litt smerter i underlivet og brystene, selvfølgelig) etter 2-3 dager. Det er veldig individuelt, da. Kjenner folk der alt var bra få timer etter fødsel og andre som sliter to år etter, så det er vanskelig å si :/ håper du kan snu deg snart! :)
 
Takk for erfaringer [emoji173]️
Føler egentlig det kanskje er litt bedre allerede. Da er det kanskje håp for å fungere greit snart [emoji12]
 
Kan snu meg i senga osv! Enda litt ekkelt å kle på sokker stående, men ellers funker jeg nesten normalt. [emoji14]
 
Hos meg både etter denne og sist fødsel vart jeg fort mye bedre.
Men måtte gå korte turer lenge etter på for bekkenet ville ikke mer.
Men merket ikke så mye til bekkenplagene ellers enn når jeg gikk tur.
 
Og nå er bekkenet helt fint. I går kunne jeg ta på sokker uten ubehag osv. Tok altså 9 dager før det var helt i orden etter fødselen [emoji106][emoji106]
 
Back
Topp