Når forteller man nyheten?

Bkno6959272

LilleMy82
Hei.

Har nylig funnet ut at jeg er gravid. Ca. 5 uker, men er vel egentlig ikke mer enn 3 uker ( lille spiret). Hvor langt på vei bør man være før man kan fortelle det til de nærmeste?

En annen ting jeg lurer på, hvorfor skriver noen hvor langt de har kommet med to tall 16+3 for eksempel.
Sikkert rart å spørre om, men jeg har ikke satt meg inn i så mye enda.
 
Det betyr 16 uker og 3 dager :) Gratulerer så mye :) jeg hadde fortalt det til foreldre og søsken, men ingen andre før etter uke 12 :)
 
Gratulerer så mye! Koselig og spennende til du har i møte. Ingen fasitsvar på når en kan fortelle, men enig med hun over: hvis dere ikke ønsker å bare holde dette for dere selv en stund, så hadde jeg valgt ut et knippe av de aller nærmeste. Jeg valgte ei veldig god og nær venninne og søsteren min og mannen ville fortelle det til sin mor og bror. På den måten fikk vi noen å dele gleden med, samtidig som vi hadde noen som kunne støtte dersom det ikke skulle gå bra.

Og det er ingen dumme spørsmål her! Jeg savner egentlig en tråd med forklaring på alle forkortelser, uttrykk og all annen treminologi... Er 33+3 på vei nå og begynner forstå de fleste. Tror jeg ;)


❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
 
jeg fortalte det når jeg fikk vite hvor langt jeg var. så jeg var sånn ca uke 9. så ca 2-3 uker hadde jeg ikke sagt noe. det var veldig greit å dele det med familien og jeg fikk masse gode tips fra min mor og søster om kvalme, mat osv..
 
Jeg ventet uvanlig lenge var 4,5 mnd på vei. Men omstendighetene gjorde jeg ikke så venner og familien før da... Og ville si det personlig. Er nå 5,5 mnd på vei og er synlig. Kjenn på det selv, ingen fasit svar, kjekt å ha noen å dele det med. Gratulerer så mye;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er vi 10+4, og kun noen fra BV som vet at vi er gravid.
Har kjøpt skjorte til kommende storesøster, og hun får ikke den før i begynnelsen av oktober (hun bor med sin mor i nord). Så når hun har fått den, da skal familie og venner få vite :)


❤️ etterlengtet skatt 24/3-15 ❤️
 
Fortalte det til min mor ganske tidlig, rundt 7 uker på vei. Ventet til uke 13 med å fortelle til resten av familien, de på jobb og venner :)
 
Jeg fortalte min mor det rett før uke 12 med lillesøster og rundt uke 10 med storesøster. Grunnen til at jeg ikke ventet til vi var over 12 uker var fordi vi var sammen da, og jeg ville heller si det da enn på tlf et par uker senere.

Du må kjenne på når det for deg føles riktig å fortelle :)
Jeg ville helst vente så lenge som mulig, så på jobb feks var jeg over halvveis da jeg fortalte noe (forutenom til ledelsen).
 
Jeg fortalte ikke men ventet til det syntes :p mannen derimot avslørte det til svigermor med en gang testen var positiv.


❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015
 
Gratulerer så masse!
De fleste sier det vel etter uke 12.
Vi har ventet til etter oul på begge.
 
Tusen takk for mange gode råd og ikke minst for alle gratulasjoner. Er helt overveldet. Dette er jo så spennende, også skal man liksom ikke fortelle det til noen. Jeg holder jo på å sprekke..... Har bare lyst til å rope det høyt...
 
klarte ikke vente så her visste ALLE det med engang,ca 5-6 uker på vei,man skal jo lissom vente til 3 mnd...pga faren for å miste, jeg mistet dog første å så det ikke som noe problem uansett at alle visste det.
 
Jeg har også mest lyst til å rope det høyt, men vi har bestemt oss for å vente til etter uke 12. Om vi greier det vet jeg ikke ;) Er 5 + 3 nå. Føles som en evighet til uke 12!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Vi fortalte det allerede ved positiv test til ledelsen på jobb (jeg røyk rett ut i 50% sykemelding, og synes det var best de fikk en forklaring. De har tidligere vært svært forståelsesfulle med bortfall av jobb når jeg har hatt SA'er)

Svigerforeldre fikk vite det like etter, og til slutt min familie. Når man har mistet mange ganger før, så kan det være betryggende når nettverket kan være rundt en i tilfelle det skulle gå galt en gang til.....
 
Gratulerer så masse:)
Vel,når man deler den store nyheten er jo individuelt. De fleste venter vel gjerne til uke 12, og kun de nærmeste før den tid:)

Vi delte til nærmeste fam. og venner med engang. Resten fikk vite etter oul.
 
Gratulerer med spiren :)
Her har vi valgt å fortelle det tidlig hver gang. Jeg hadde aldri greid å holde det skjult til uke 12 uansett, og ettersom jeg har vært veldig plaget med kvalme så ble det enklere å fortelle. Ville uansett fortalt det dersom vi hadde mistet, så syns ikke det var noe problem :)
Dere må bare finne ut hva som passer best for dere :) Lykke til :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer :)
Vi fortalte det til foreldre, søsken og min beste venninne med en gang testen viste positivt. Deretter til de nærmeste i familien og vennene våre innen uke 9. Vi mistet i uke 10 og da var jeg SÅ glad for at jeg hadde fått fortelle de som stod meg nær den gode nyheten, før jeg måtte fortelle den vonde..
Gravid 2. gang og fortalte det til alle nære familiemedlemmer og venner innen uke 10 da også, og alt gikk fint :)
Gravid 3. gang og foreldre og søsken fikk vite det med en gang, venner i uke 8/9 :)
 
Er i uke 14 nå, og er enda ikke offentliggjort.. Våre barn fikk vite det i slutten av uke 12 mens min mamma og pappa fikk vite det i slutten av uke 13- ungene hadde så lyst å dele det med noen. Resten får vente til de begynner å lure :) magen begynner å vises endel nå... Så...

Grunnen til at så få vet det, er rett og slett at vi venter nr tre og alle trodde vi var ferdige (vi også helt til jeg fikk litt panikk ang store barn) så vil "ha det litt artig" med folk, se om de tørr å spørre :)


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
 
jeg fortalte til de 4 besteforeldre i når jeg var 5 uker, og resten av familien når jeg var 7 uker .. å facebook skrev jeg i uke 18 etter oul:) men vi holdt det egentlig aldri hemmelig etter uke 9, for det er da vi sa det til barna og de kan jo ikke akkurat holde ting hemmelig :p
 
Vi fortalte det til den nærmeste familien og bestevenner når vi fant det ut :) Men til omverden så fortalte vi det den dagen vi var 12 uker :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡
 
Back
Topp