Når forteller/fortalte du det til sjefen?

Jeg har fortalt det. Han spurte meg i går om noe var i veien for han så på meg at det var noe. Og jeg klarer ikke lyve på direkte spørsmål[emoji85] Hadde egentlig tenkt å vente til etter legebesøk til tirsdag.


I uke 13. Ingen på jobb som hadde mistanke..utenom en. Sto i kassen og ante fred og ingen fare, så kom hun og sa« *** du er vel ikke gravid, du?» Jeg sa «ehh nei, hva tenker du på?» og hun « hvorfor rødmer du da?» F*en. Måtte jo bare si det. Klarer ikke å lyge. Men hun klarte å holde tett. Dette var jo kun 1 mnd inn i graviditeten. Hun mente rumpa mi var blitt sp stor iforhold til det flate greiene jeg hadde før xsmile8
 
Jeg går voksenopplæring barn og ungdomsarbeider, og er i praksis i barnehage 4 dager i uka og skole en dag i uka, så har fortalt det til de jeg jobber med på avdelingen allerede pga kvalme.. fortalt det til læreren min også.. Fagprøve til høsten blir spennende.. bare håper jeg får før september[emoji23]
 
Sa det til sjefen, hadde medarbeidersamtalen ifbm å ha jobbet der i 2 mnd. Hun ble nok litt paff men tok det pent. Gratulerte gjorde hun også hun tenkte sikkert sitt, men så lenge hun oppførte seg profesjonelt så er jeg fornøyd! Godt at det er overstått! Bare håper spira holder løpet ut:happy093.
 
Jeg er bare 3 uker..og begynnrr i vikariat jobb i februar. Har lyst å si det nå...men samtidig vil jeg jo vente litt for å se om det går bra..men da føler jeg at jeg lyger for sjefen...
Litt vanskelig det der...
 
Ok, så jeg mannet (kvinnet) meg opp å spurte sjefen om hun hadde 2 min. Dette etter at jeg hadde vært sykmeldt i 3 uker så jeg ville gjerne forklare hvorfor, fordi jeg også nå skal 5 uker (!) i praksis. Jeg hadde gruet meg veldig da jeg bare har jobbet der siden august. Men hun tok det helt supert og sa at tilogmed lærere har lov til å bli gravide! [emoji23] og ga meg tips mot lavt blodtrykk og div! Så jenter, håper alle sjefer der ute reagerer som min! Gjør hverdagen så mye lettere! [emoji4][emoji4]
 
Jeg sa det til sjefen med en gang, er sykepleier i en avdeling med tungt belegg, og er flere oppgaver jeg ikke kan gjøre og tunge løft jeg skal holde meg unna.
Sjefen var veldig forståelsesfull og fikk tilrettelegging med en gang:happy:
Glad jeg sa fra tidlig, har vært i dårlig form og noen dager borte fra jobb, får liksom ekstra forståelse da.
 
Skal si det i morgen, kjenner jeg er litt spent. Fikk vite at en kollega også er gravid og har termin en mnd før meg, så litt uheldig timing da det er vanskelig å få tak i vikarer...
 
Jeg har ikke sagt noe enda. Er 9+0 i dag, men så lenge jeg fungerer på jobb så venter jeg til etter TUL. Litt bekymret fordi jeg er i ferd med å få økt stilling :)
 
Er veke 12 i dag og har kun fortalt da til ein kollega, ho eg jobba mest sammen med. Jobbar som lærar, hovudsakleg på småtrinnet. Har fått munnleg lovnad om forlenging av vikariat etter vinterferien. Er i eit vikariat no som varer til fredag i veka som kjem. Så føler eg må ha dei papira på plass før eg seier noko. Planen er å kunne fortelle da når da passar etter vinterferien ein gang. Ungane skal få vite da i vinterferien og dei går i bhg rett ved siden av skulen. Så når dei får vite sa vil nok jungeltelegrafen gå. :happy:xsmile8
 
Fortalte det ikke før uke 12. Var ekstremt mye dårlig og pinte meg gjennom dagene på jobb, men lederne så meg "aldri" ettersom jeg jobber som konsulent ute hos kunder.
 
Back
Topp