Når forteller/fortalte du det til sjefen?

Jeg fortalte det med en gang pga jeg skal være litt sykemeldt pga flere aborter
 
Jeg fortalte det med en gang til sjefen min. Har et godt forhold til henne.
Jeg har mistet to ganger noe hun også vet. Så hun heier på meg, og ordner alt for meg :) veldig godt å ha en slik sjef.
 
Da har jeg fortalt det! Fortalte på torsdag. Var da 7+0. Det ble slik fordi vi ble best om å levere inn ønsker for neste skoleår(er lærer), og ja... da følte jeg nesten jeg måtte det. Ho tok det så fint! Og det er så godt å ha sagt det. Da er det litt enklere om jeg skulle bli dårlig. Og ho sa at det var synd, iom at ho ville ha meg som kontaktlærer for 5. Trinn igjen. Men bedre å få beskjed nå så de vet hvor mange vikarer de trenger til høsten[emoji6]
Fikk du forlenget kontrakten? :)
 
Det lurer jeg også på. Starter i ny jobb i midten av januar, da er jeg 6 uker på vei om alt går bra denne gangen. Håper formen holder seg såpass bra at jeg ikke trenger å si noe før uti mars en gang.

Har du begynt i ny jobb?
Jeg skal begynne i ny jobb 1 feb og er da 7 uker på vei.. vet ikke helt når jeg skal si det....
Vi skal ta duotest og tul i uke 10, og det er midt i vinterferien, så jeg vet ikke om jeg sier noe.. eller bare tar en fridag.
 
Når tenker du å fortelle? Lykke til, og hold meg gjerne oppdatert



Tusen takk! Jeg ble også dårlig rundt uke 7 forrige graviditet, innlagt på sykehus flere ganger. Så gruer meg vel mest for evt sykemelding.. vet at de ikke setter inn vikar for meg, så denne samvittigheten får virkelig kjørt seg.. vil heller ikke fortelle tidlig, i frykt for å miste.. samtidig som jeg vet at de slipper arbeidsgiverperioden hvis de vet det skyldes svangerskap.. blæ for et tankekaos oppi hodet:schocked028


Slipper som arbeidsgiver arbeidsgiverforeningen hvis sykemelding skyldes svangerskap? Det visste jeg ikke, men det letter på samvittigheten! Jeg hadde utrolig bekkenløsning forrige gang jeg gikk et helt svangerskap. Det begynte i uke 15, og forrige gang begynte det i uke 10...:(
 
Forteller det nok etter TUL i slutten av mnd, er ganske sliten så vil de skal vite hvorfor. Jobber i bhg så er ganske så hektisk!
 
Slipper som arbeidsgiver arbeidsgiverforeningen hvis sykemelding skyldes svangerskap? Det visste jeg ikke, men det letter på samvittigheten! Jeg hadde utrolig bekkenløsning forrige gang jeg gikk et helt svangerskap. Det begynte i uke 15, og forrige gang begynte det i uke 10...:(

Hvis sykemelding skyldes svangerskap kan arbeidsgiver søke refusjon for de første 16 kalenderdagene (kalles arbeidsgiverperioden). Men da må arbeidsgiver vite om graviditetenxsmile5
 
Går alt bra med deg? 5+1 i dag vel og hjertet slår:)
Skal ha begynt slå igår, håper det stemmer og at alt er bra. Venter bare på TUL for å se om alt er som det skal denne gangen
 
Slipper som arbeidsgiver arbeidsgiverforeningen hvis sykemelding skyldes svangerskap? Det visste jeg ikke, men det letter på samvittigheten! Jeg hadde utrolig bekkenløsning forrige gang jeg gikk et helt svangerskap. Det begynte i uke 15, og forrige gang begynte det i uke 10...:(
Ved svangerskapsrelatert sykemelding kan arbeidsgiver søke om å slippe arbeidsgiverperioden ja
 
Fikk du forlenget kontrakten? :)

Det vet jeg ikke ennå...[emoji849] må søke ved hovedutlysningen, forlengelse er ikke en praksis det fører her... håper på fast nå! 3 år i vikariat og har godkjent utdannelse også. Fortvilende.
 
Det vet jeg ikke ennå...[emoji849] må søke ved hovedutlysningen, forlengelse er ikke en praksis det fører her... håper på fast nå! 3 år i vikariat og har godkjent utdannelse også. Fortvilende.
Herlighet! Det høres veldig rart ut. Har du spurt rektor om hvorfor du ikke får fast?
 
Har du begynt i ny jobb?
Jeg skal begynne i ny jobb 1 feb og er da 7 uker på vei.. vet ikke helt når jeg skal si det....
Vi skal ta duotest og tul i uke 10, og det er midt i vinterferien, så jeg vet ikke om jeg sier noe.. eller bare tar en fridag.

Ja, jeg startet den uken her. Men ingen graviditet hos meg lenger, var nok bare et lite blaff, så det er ikke lenger en problemstilling for min del :)

Ville ventet til etter testen, det er jo bare å si at du har en avtale du ikke får endret på og at du har behov for fri. :)

Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet og den nye jobben. :)
 
Det gjør nok mannen min i morgen:) vi jobber på samme plass, jeg er sykemeldt pga fler tidligere aborter. Han tar med sykemelding og forteller nyheten i samme slengen.
 
Herlighet! Det høres veldig rart ut. Har du spurt rektor om hvorfor du ikke får fast?

Det er for øyeblikket ikke fast jobb å få. Men til sommeren har jeg vært 3 år i jobb og da har jeg rett på fast. Ellers står jeg nok uten jobb. Men får nok fast da ja[emoji4] de er på sparebluss i kommunen, så ingen får fast før de må/det er ledig...
 
Ja, jeg startet den uken her. Men ingen graviditet hos meg lenger, var nok bare et lite blaff, så det er ikke lenger en problemstilling for min del :)

Ville ventet til etter testen, det er jo bare å si at du har en avtale du ikke får endret på og at du har behov for fri. :)

Ønsker deg masse lykke til med svangerskapet og den nye jobben. :)

Så kjedelig da at det ikke var graviditet! Forhåpentligvis går det din vei veldig snart:)

Jeg har sagt det på min nåværende jobb pga blødning i går, og hvis spiren sitter så sier jeg det nok ganske raskt i den nye jobben. Kan være jeg må ha ekstra oppfølging fremover.
Det føltes mye bedre å bare si det som det var i den nåværende jobben, siden det er en del som skjer før jeg slutter og jeg må ta meg litt fri for å dra til legen nå.
 
Jeg krysser fingrene for at alt går bra!
Vet du når du får tul?
Tusen takk.
Skal til uka, hvis ting er som de skal satser jeg på time en gang i uka...
 
Back
Topp