Når forteller/fortalte du det til sjefen?

Jeg har fortalt det. Han spurte meg i går om noe var i veien for han så på meg at det var noe. Og jeg klarer ikke lyve på direkte spørsmål[emoji85] Hadde egentlig tenkt å vente til etter legebesøk til tirsdag.
 
Jeg fortalte det før helga, da jeg har arbeidshelg nå. Jeg er svært kvalm, trett og sliten, og har en jobb som krever endel..
 
Jeg fortalte det for en ukes tid siden pga jeg skulle til legen og kom til å bli helt eller delvis sykemeldt :)
 
Jeg fortalte det tidlig sist. Er lærer og ble bedt om å overta ny klasse i august. Var da 7-8 uker på vei. Jeg sa det fordi jeg ville at rektor skulle ta med i vurderingen at jeg kom til å gå ut i permisjon, og gjøre det som ble best for elevene. Hun tok det veldig bra og satte stor pris på tilliten.

Nå skal jeg følge samme gjengen siste halvår av 7. Klasse, så jeg håper så inderlig at formen er ok. Så lenge den er det, venter jeg med å si noe. Dersom jeg blir dårlig, vil jeg nok snakke med nærmeste leder. Jeg er så heldig at inspektøren som er min nærmeste leder er helt super.
 
Sist fortalte jeg det i uke 7. Hadde nettopp begynt i ny jobb og min nye sjef ville sette meg til å lede et større langvarig prosjekt. Jeg følte det var ryddig å si ifra så han fikk ta det med i vurderingen. Nå har jeg ikke helt bestemt meg, kommer an på formen også..
 
Fortalte det ved 4 uker fordi jeg skal være SM litt pga mange aborter samt behov for tilrettelegging på jobb
 
Huff, jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det. Nettopp begynt i ny jobb, og ved forrige graviditet ble jeg sykemeldt pga ekstrem kvalme. Redd dette skal skje denne gangen også, og at sjefen derfor kommer til å reagere dårlig.. noen som har vært i lignende situasjon?
 
Huff, jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det. Nettopp begynt i ny jobb, og ved forrige graviditet ble jeg sykemeldt pga ekstrem kvalme. Redd dette skal skje denne gangen også, og at sjefen derfor kommer til å reagere dårlig.. noen som har vært i lignende situasjon?

Jeg har også nettopp begynt i ny jobb. Begynte 1. januar og testet positivt i romjula. Tror det skal gå bra, har en god tone med sjefen.
 
Huff, jeg gruer meg skikkelig til å fortelle det. Nettopp begynt i ny jobb, og ved forrige graviditet ble jeg sykemeldt pga ekstrem kvalme. Redd dette skal skje denne gangen også, og at sjefen derfor kommer til å reagere dårlig.. noen som har vært i lignende situasjon?
Jeg hadde ganske nylig begynt i ny jobb (første "ordentlige" jobb etter studier) da jeg ble uplanlagt gravid med nr 1. Jeg hadde kun 3mnd engasjement også. Ikke noe gøy å fortelle sjefen men det gikk greit faktisk! Fortalte noen få kollegaer først. Visste ikke da at jeg kom til å bli så dårlig, men rundt uke 7-8 smalt det med oppkast og etterhvert innleggelse pga hyperemesis. Det ordnet seg for meg, og jeg endte tilslutt opp med fast jobb mens jeg var i permisjon faktisk.

Alltid skummelt å fortelle sånt i ny jobb tror jeg, men ingen grunn til å ta sorgen på forskudd, de aller fleste arbeidsgivere skjønner at sånt kan skje og klarer å forholde seg profesjonelt i det minste. Lykke til [emoji5]
 
Jeg fortalte det igår (lørdag), har vært sykemeldt et par dager, og tror jeg vil bli videre sykemeldt fordi jeg er så dårlig. Siden det bare er 14 dager igjen av prøvetiden ønsket jeg fortelle det, så hun visste grunnlaget for fraværet.. :) Tok det veldig fint, og jeg er veldig glad jeg sa det!!!
 
Jeg har også nettopp begynt i ny jobb. Begynte 1. januar og testet positivt i romjula. Tror det skal gå bra, har en god tone med sjefen.
Når tenker du å fortelle? Lykke til, og hold meg gjerne oppdatert

Jeg hadde ganske nylig begynt i ny jobb (første "ordentlige" jobb etter studier) da jeg ble uplanlagt gravid med nr 1. Jeg hadde kun 3mnd engasjement også. Ikke noe gøy å fortelle sjefen men det gikk greit faktisk! Fortalte noen få kollegaer først. Visste ikke da at jeg kom til å bli så dårlig, men rundt uke 7-8 smalt det med oppkast og etterhvert innleggelse pga hyperemesis. Det ordnet seg for meg, og jeg endte tilslutt opp med fast jobb mens jeg var i permisjon faktisk.

Alltid skummelt å fortelle sånt i ny jobb tror jeg, men ingen grunn til å ta sorgen på forskudd, de aller fleste arbeidsgivere skjønner at sånt kan skje og klarer å forholde seg profesjonelt i det minste. Lykke til [emoji5]

Tusen takk! Jeg ble også dårlig rundt uke 7 forrige graviditet, innlagt på sykehus flere ganger. Så gruer meg vel mest for evt sykemelding.. vet at de ikke setter inn vikar for meg, så denne samvittigheten får virkelig kjørt seg.. vil heller ikke fortelle tidlig, i frykt for å miste.. samtidig som jeg vet at de slipper arbeidsgiverperioden hvis de vet det skyldes svangerskap.. blæ for et tankekaos oppi hodet:schocked028
 
Om kroppen min ikke slutter å være vrang, blir det til at jeg forteller det noe før en planlagt, men om den blir samarbeidsvillig forteller jeg det i slutten av februar ca [emoji5]
 
Når tenker du å fortelle? Lykke til, og hold meg gjerne oppdatert



Tusen takk! Jeg ble også dårlig rundt uke 7 forrige graviditet, innlagt på sykehus flere ganger. Så gruer meg vel mest for evt sykemelding.. vet at de ikke setter inn vikar for meg, så denne samvittigheten får virkelig kjørt seg.. vil heller ikke fortelle tidlig, i frykt for å miste.. samtidig som jeg vet at de slipper arbeidsgiverperioden hvis de vet det skyldes svangerskap.. blæ for et tankekaos oppi hodet:schocked028
Jeg fortalte det vel rundt uke 6 (?) første gangen, husker ikke nøyaktig og var veldig greit å ha gjort det da jeg ble dårlig. Med nr 2 fortalte jeg sjefen da jeg var ca 5 uker (ny jobb da også faktisk [emoji23]) så da jeg ble like dårlig den gangen også så visste hun grunnen.

Denne gangen var jeg 5+2 da jeg fortalte det til sjefen (ikke ny jobb, men ny avdeling og ny sjef fra 1.9), syns det er greit at de vet når jeg etterhvert blir dårlig.

Vil tro arbeidsgiver også setter pris på å kunne søke refusjon for arbeidsgiverperioden [emoji5]
 
Forteller det rundt vinterferien om formen holder seg. Da skal jeg være ca i uke 8. Fortalte det i uke 10 sist.
 
Da har jeg fortalt det! Fortalte på torsdag. Var da 7+0. Det ble slik fordi vi ble best om å levere inn ønsker for neste skoleår(er lærer), og ja... da følte jeg nesten jeg måtte det. Ho tok det så fint! Og det er så godt å ha sagt det. Da er det litt enklere om jeg skulle bli dårlig. Og ho sa at det var synd, iom at ho ville ha meg som kontaktlærer for 5. Trinn igjen. Men bedre å få beskjed nå så de vet hvor mange vikarer de trenger til høsten[emoji6]
 
I mine forrige svangerskap kastet jeg opp som en gris mellom uke 6-12.. Er foreløpig i uke 5 og formen er fin. Regner med kvalmen kommer snart og da må eg si det mtp tilrettelagt arbeid.
 
Jeg sliter litt med dette og. Begynte i ny jobb i august, studerer ved siden av, så har en to dager permisjon fra jobb annenhver uke når jeg må på skolen, og i tillegg er jeg borte en mnd i halvåret pga praksis. Nå er jeg 7+2 uker og sykmeldt pga kvalm, svimmel og migrene. Tenkte meg en tur innom jobb til uka bare for å snakke med sjefen og bli ferdig med det. Aner ikke hvordan hun reagerer, så gruer meg litt :-/ alternativet er å vente tilslutten av mnd rett før jeg skal i praksis.
 
Jeg er sjef hos oss.. ikke så store firmaet så jeg kvier meg for å si det til karene på jobb.. Håper på å holde det skjult frem til april/mai. Evig optimist [emoji85]
 
Back
Topp