Når forteller/fortalte du det til sjefen?

Maispiren

Forelsket i forumet
Septemberhjertene 2018
Jeg er for tiden ansatt i mitt 3 årsvikariat på skolen jeg jobber. Håper på fast til høsten[emoji6] men så er jeg til tider veldig kvalm og trøtt, og lurer på hvor lenge jeg skal holde det hemmelig for sjefen... snart 6 fullgåtte uker her. føler nok ikke behov for tilrettelegging helt enda, men mulig jeg trenger litt utover. Ho er veldig Ok, og tenker at det vil forbli hemmelig hos henne, men tenker jo litt på mulighetene for fast da...Og jobbsøking står for døren.. når tenker du å fortelle det til sjefen? Eller har du fortalt det?
 
Jeg har tenkt meg å fortelle det til sjefen i slutten av februar etter ferie som jeg har i midten av februar.
 
Følger [emoji846] Er usikker på når jeg skal si det, har fortalt det veldig tidlig (uke 5-6) i de to forrige jobbene mine og det har gått greit. Ble veldig dårlig begge gangene og da var det greit at de visste...

Har forøvrig hørt at det er lurt/viktig å fortelle det tidlig fordi man har så mange rettigheter som gravid som man da evt går glipp av...
 
Jeg har tenkt meg å fortelle det til sjefen i slutten av februar etter ferie som jeg har i midten av februar.

Ja jeg har også ferie da. Og tenkte litt på det samme[emoji6] mulig jeg ser Ann formen og tar det litt etter hvert..
 
Det lurer jeg også på. Starter i ny jobb i midten av januar, da er jeg 6 uker på vei om alt går bra denne gangen. Håper formen holder seg såpass bra at jeg ikke trenger å si noe før uti mars en gang.
 
Følger [emoji846] Er usikker på når jeg skal si det, har fortalt det veldig tidlig (uke 5-6) i de to forrige jobbene mine og det har gått greit. Ble veldig dårlig begge gangene og da var det greit at de visste...

Har forøvrig hørt at det er lurt/viktig å fortelle det tidlig fordi man har så mange rettigheter som gravid som man da evt går glipp av...

Ja det er liksom noe i det... fortalte det rett før 12 fullgåtte uker sist, men da var det en annen sjef. Og nå har jeg jo ikke bare meg selv å tenke på her hjemme heller. Vanskelig dilemma! [emoji848]
 
Ja det er liksom noe i det... fortalte det rett før 12 fullgåtte uker sist, men da var det en annen sjef. Og nå har jeg jo ikke bare meg selv å tenke på her hjemme heller. Vanskelig dilemma! [emoji848]
Ja det er det! Har liksom blitt opplært til at man ikke skal si noe før 12 uker til noen omtrent, det passer ikke helt for meg. [emoji23] Fortalt 2 venninner (ei visste at vi prøvde pga hu også prøvde) og ett vennepar allerede så hvorfor ikke sjefen, tenker en del av meg... men så vil jeg på en måte at familien skal få vite det før sjefen og når familien vet så er det basically offisielt liksom... så ja... [emoji28]
 
Jeg er veldig usikker på når jeg skal si noe. Jeg er hjemme i mammaperm frem til slutten av april, og gleder meg ikke til å fortelle at jeg såvidt kommer innom før jeg går ut i perm igjen [emoji15]
 
Jeg har fortalt det alt, fordi jeg er sykemeldt[emoji4]
 
Jeg fortalte det i uke 8 sist, og gjør antAkelig det samme denne gangen, da vi jobber og sitter tett[emoji28]
 
Hadde tenkt til å vente litt, men min pedleder på jobb kunne fortelle at hun også er venter barn. Så da blei det helt naturlig å fortelle, men med veldig vondt i bekkenet så er det egentlig greit at noen veit det.
 
Ja det er det! Har liksom blitt opplært til at man ikke skal si noe før 12 uker til noen omtrent, det passer ikke helt for meg. [emoji23] Fortalt 2 venninner (ei visste at vi prøvde pga hu også prøvde) og ett vennepar allerede så hvorfor ikke sjefen, tenker en del av meg... men så vil jeg på en måte at familien skal få vite det før sjefen og når familien vet så er det basically offisielt liksom... så ja... [emoji28]

Ja det var det da[emoji28] men det er jo sant, 12 uker er jo litt gammeldags. Men jeg husker hvor fint det var sist når liksom bare noen få visste og det var litt eksklusivt. Forrige gang viste det sent også, ikke ordentlig før uke 24, så jeg følte meg beglodd i 12 uker. Er jo ikke helt radmager heller[emoji38]
 
Ble sykmeldt pga kvalmen i 6.uke sist, så da syntes jeg det var greit å fortelle sjefen hvorfor.
Tror jeg sier det etter TUL denne gangen uansett om jeg blir sykmeldt eller ikke. Er trøtt og kvalm, så synes det er greit hun vet hvorfor.
 
Venter en stund før jeg forteller det. Er i uke 5 nå og formen er grei. Begynte i ny jobb i høst, så venter ihvertfall til prøvetida har gått ut
 
Ja det var det da[emoji28] men det er jo sant, 12 uker er jo litt gammeldags. Men jeg husker hvor fint det var sist når liksom bare noen få visste og det var litt eksklusivt. Forrige gang viste det sent også, ikke ordentlig før uke 24, så jeg følte meg beglodd i 12 uker. Er jo ikke helt radmager heller[emoji38]
Ja det er noe eget med den tiden bare noen få vet også. :) Har ikke bestemt meg altså, har to jenter på 4,5 og 6,5 som ønsker så veldig at mamma skal få baby i magen [emoji28] Men forteller vi dem så er det nok ganske offisielt på kort tid da også [emoji23] Magen er jo enda en ting, tror ikke akkurat den vil la vente på seg gitt... fikk litt mage fra uke 20 med nr 1 og ca 1 mnd tidligere med nr 2 mener jeg... så vi får se [emoji28]
 
Har tenkt å si det i februar når jeg runder 12 uker, tilitsvalgten på jobb vet det men ikke sjefen enda.
 
Veeeldig usikker her, pga kun er i midlertidig vikariat på 60% som varer til 30 mars, resten eg jobbar er vikartimar. Vurderer å søke på jobb som kom ut med frist i morgon også då det er ei fast stilling, men då må eg bytte arbeidsplass. Enn så lenge er formen grei, så tenker eg prøver å halde det skjult så lenge som mulig egentlig. Meen veit ikkje kor lenge eg kan halde da skjult.
 
Back
Topp