Når forteller dere storesøsken om den lille?

Lillemor & lillebror

Flørter med forumet
Og hvor gamle er de?

Har fortalt det til 9-åringen, men ikke til 6-åringen enda. Om vi sier det til han, får alle vite det:happy:
 
Venter med å fortelle det til dattera vår til etter 12 uker. Hun er 4,5 år og kommer jo til å fortelle det til alle hun møter :D
 
Kommer ikke til å si noe før vi er helt sikker på at alt ser bra ut,så etter oul kanskje.
 
Tenkte også å vente til uke 12. Men ikke så mye lenger. Vil jo at han skal høre det fra oss og ikke tilfeldig fra noen andre.
 
Sambo har ei som blir 10 i august. Henne kan man ikke si noe til, da hun lekker mer enn en sil [emoji23]
Ho på 2 skjønner jo ikke noe enda.
Så her skal det avsløres til barna ca uke 15.
Da tenkte jeg kle på minste ei skjorte med teksten: Den finnes en gave, godt skjult i mamma's mage.
Så spørs det om 10-åringen skjønner det [emoji4]
Etter det forteller vi det til familien [emoji4]
 
Har fortalt det til datteren vår på 4 år. Hun har visst det i et par uker og ikke fortalt besteforeldre engang. (Tror jeg) ingen krise om det skjer. Jeg er en åpen person og kan fortelle om det, hvis vi skulle miste. Tenker at sånn kan jeg bare ikke tenke. Er 9 uker på vei og har sett den lille ned bankende hjerte, sjansen er då ditt for at alt går bra.

Er heller ikke for å "beskytte" barn for om det skulle gå galt.. det kan vi snakke om! Livet er ikke bare sukkerspinn, noen hansker skjer det triste ting, det synes jeg hun kan få ta del i :)
 
Jeg tror vi kommer til å fortelle det til kommende storesøster på 2,5 etter ul i uke 12, hvis alt ser bra ut da. Kunne nok egentlig ventet til OUL for at det ikke skal bli så lenge for henne å vente, men hun har så lyst på baby, og jeg gleder meg helt sykt til å kunne fortelle henne at vi faktisk skal få en. [emoji173] Dessuten vil jo alle andre få vite det fra uke 12 og utover, og det blir vanskelig å forhindre at folk snakker med frøkna om det, tror jeg.
 
Tror nok vi venter til vi er klar til å dele det med resten av verden, blir vel sikkert uke 12-14. Er egentlig greit å vente litt også, for da blir ikke ventetiden så uendelig lang for de. De er 7, 12 og 15.
 
Vi har egentlig ikke snakket om når vi skal fortelle det, men jeg tenker at det er naturlig å fortelle og vise bilder etter UL i uke 12. Men det kan hende vi må si noe før det, siden de ser at jeg er sliten og kvalm.
Barna er 5 og 6 år gamle [emoji4]
 
Jeg kunne tenke meg å si det til småen på 3 først og så kan han få fortelle besteforeldre, tanter og onkler selv [emoji5] tror han vil være ganske stolt. Har selv sagt at han ønsker seg en lillesøsterbaby , han har til og med navn klart [emoji28]
Men vil vente til det nærmer seg 12 uker, da skal vi også på ferie med familien min så de vil raskt oppdage at jeg ikke tar vin/øl til maten tenker jeg [emoji5]
 
Me har fortalt til våre barn. 7 og 5 år. Er i grunnen heise tidligt, men eg er heilt skutt og ligg stort sett på sofan, spyr ein del og maktar ofte ikkje mat/drikke. Tenkte det var rettferdig at dei veit kva som gjer det. Har vore veldig bastante på at dette er ein kjempe hemmlighet så dei ikkje må fortelle noken før etter påske. :)
 
Jeg har slengt meg med på bølgen om å ikke stigmatisere sa og mA. Derfor har jeg de siste to graviditetene valgt å være åpen om det fra jeg fikk positiv test. Jeg har selv opplevd sa de to første gangene jeg var gravid og jeg hadde da aldri hørt om det. Nå tenker jeg slik at om det går galt så går det galt...hvorfor holde det hemmelig? Alle vet jo at den første perioden er mest kritisk.
Første gangen jeg var gravid ble jeg så traumatisert av hele den prosessen. derfor tror jeg at en evt ny sa ikke ville gått så mye inn på meg igjen! Noen mister i uke 6 noen i uke 10 andre i uke 14 og faktisk uke 16.....vondt vil det jo være uansett! Føler hele svangerskapet er en stor usikkerhet. En har ikke mulighet til å forutsi noen ting. Jeg personlig klarer ikke å slappe av før jeg sitter med babyen min i armene mine!
Da vet vet jeg at det gikk bra:)
 
Etter UL når vi har fått sett alt står bra til :) Vet hun ønsker seg søsken veldig, å venter litt sånn at vi har bilde å vise å at ikke ventetiden skal bli så lang for henne :)
 
Vi hadde tenkt å vente til 12 uker, men formen er ikke bra, og med litt familie og greier i påsken kan det bli vanskelig. Også vil vi at 7-åringen skal vite det aller først og ta oppdraget med å informere resten av familien :) Så nå går det mot å fortelle i påsken, da er jeg 10 uker
 
18åringen min fikk vite det tidlig. Uke 6+ en gang. Klarte bare ikke å vente lenger
 
Back
Topp